Welke flessenwarmer bij difrax S-flessen???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Iris89, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik zal morgen eens kijken bij een babyzaak. Hopelijk passen onze flesjes (heb difrax en avent flesjes) op het apparaat.

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    #22 Iris89, 21 mei 2010
    Laatst bewerkt: 21 mei 2010
    Wat ik niet helemaal begrijp aan die waterkoker......

Ik zat ff te denken, maar ik lees overal dat het water gekookt moet worden i.p.v alleen maar verwarmd worden. Nou en als er zo'n stand op staat tot welke temperatuur je 't water wilt dan word het toch niet gekookt.. Of zie ik het vekeerd :(

Ik heb nu een Avent flesje en giet het nu over in het difrax flesje. Dat werkt een stuk beter :D

Liefs xxx

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    het water voor voeding hoeft niet gekookt te hebben!
    Dit is alleen bij de comfort voeding en de speciale voedingen.
    In de magnetron kookt ie ook niet eerst

4. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Kun je dan niet net zo goed warm water uit de kraan gebruiken?

Klinkt misschien erg raar allemaal, maar ben serieus nieuwschierig :)

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    sommige doen dat wel, sommige niet.
    Er zijn kraambureaus die het aanraden, ook die het afraden.

Ik heb t zelf wel gedaan maar toen was ze al ouder dan een jaar. Vriendin van me heeft t gedaan vanaf baby en andere vriendin piekert er niet over.

Wat dat betreft zijn daar heel veel meningsverschillen over en de 1 zegt dat t 100% veilig is de ander zegt van niet want er zouden meer bacterien inzitten,,,,,,

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Alle flessen passen eronder. Want hij hoeft nergens in, je zet je flesje er onder en het water loopt er gewoon in. Ideaal.

Water hoeft niet eerst te koken is in de magnetron idd ook niet. Je mag tegenwoordig gewoon handwarm water gebruiken. In princiepe doe ik het niet, alleen als ik bij iemand anders ben pak ik soms wel eens uit de kraan. Is ieder voor zich wat je daar van vind.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hadden hetzelfde probleem met de difrax flessen in de flessenwarmer.
    Ik nam het flesje als ik naar bed ging altijd mee naar boven.
    Als onze dochter wakker werd s'nachts dan deed ik snel het flesje in de flessenwarmer (die stond naast ons bed).
    Ik haalde haar uit haar bedje, verschoonde haar, en als dat klaar was, was haar flesje lekker warm en kon ik die op bed aan haar geven.
    Ik wilde liever niet naar beneden.
    Ben echt doodsbang in het donker als ik alleen thuis ben (mijn man is er alleen in de weekenden).
    En in de winter is ons huis echt heel erg koud s'nachts.

Ik ben uiteindelijk voor s'nachts de avent flessen gaan gebruiken, die gaan wel prima in de flessenwarmer.

8. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Oke laatste vraag..

Hoe weten jullie wanneer het water/de melk rond de 37 graden is? Meten jullie de temperatuur gewoon met een thermometer ofzo?

Liefs xx

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik was daar heel makkelijk in, ik voelde met een schone vinger of dronk een slokje

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Heb niet alles gelezen...maar mijn tip:

Koop 1 goedkoop gewoon flesje (bij hema of zeeman ofzo) en doe daar je voeding in om het op te warmen en giet het gewoon over!

Hoef je geen dure dingen aan te schaffen en je kan gewoon je S-fles gebruiken!

11. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hm had nu weer problemen met de flessenwarmer.. Vind het zo moeilijk om het flesje precies op de juiste temperatuur te krijgen. Maar de druppel was eigenlijk vannochtend toen ik het nog ff probeerde, ik had 100 ml verwarmd op de allerlaagste stand en het water kookte bijna leek wel, zo heet was het :$ Heb de flessenwarmer maar terug gebracht en ik verwarm het water wel op een andere manier..

Trouwens, op het voedings centrum staat ook dat het water in Nederland schoon genoeg is om gewoon warm water te gebruiken voor flesvoeding. Is wel een stuk makkelijker allemaal dan ik had gedacht... ;)

Oja: Nog onwijs bedankt voor alle reacties trouwens :D Fijn dat er zoveel vrouwen hun ervaringen even willen delen, kan ik ook weer van leren aangezien het m'n eerste kindje is :)

Liefs! xxx

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    iris, een flessenwarmer is even wennen. Het is per hoeveelheid en zelfs ook per soort vloeistof verschillend.
    100ml is natuurlijk erg weinig en als je dat op de laagste stand zet maar vrij lang is het natuurlijk zo warm.

Zou je de laagste stand met dezelfde tijd en 200ml gebruiken zal t een andere temp hebben.

Ook is melk of water qua opwarmtijd anders.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het hoeft niet helemaal precies 37 graden te zijn. Als je water uit de kraan gebruikt mag het net prikken op je huid zeg maar, dan heb je ongeveer de juiste temperatuur.

Deel Deze Pagina