Welke flessenwarmer voor Difrax flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Menvra, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Menvra

Menvra Lid

14 feb 2014
    7
    0
    0
    Hallo allemaal,

Dit weekend wil ik starten met het kolven van de borstvoeding (kindje is nu 4 weken oud). Ik heb Difrax flessen in huis, maar nog geen flessenwarmer. Graag hoor ik van jullie welke flessenwarmer ik kan gebruiken (die van Difrax zelf vind ik erg duur).

In andere discussies lees ik vooral dat men de magnetron gebruikt, maar dat mag niet bij het opwarmen van borstvoeding heb ik me laten vertellen.

Alvast bedankt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je de melk meteen na het kolven geeft hoef je het niet op te warmen. Anders kun je de fles ook in een kom met warm water zetten.

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Er zijn verschillende discussies over wel of niet opwarmen in de magnetron.. als je het niet te lang doet moet dit wel kunnen..?!

Zelf geen ervaring mee :)

Volgens mij past de fles ook wel in de avent fleswarmer! Maar durf ik niet zeker te zeggen! En anders gewoon au-bain-marie verwarmen! of op marktplaats kijken of er iets opstaat voor leuke prijs :)

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    In een kom met heet water zetten! Een paar keer flesje er terug uit, en wat zwenken.
    Ik heb het altijd zo gedaan.

5. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Prenatal huismerk flessenwarmer met adapter voor in de auto, super handig.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Inderdaad, au-bain-marie verwarmen.
    Het gaat waarschijnlijk om een flesje af en toe, dus dan is het niet echt nodig om een flessenwarmer te kopen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of andere fles aanschaffen...

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij zetten gewoon het bakje waarin we de afgekolfde melk bewaarden in de flessenwarmer (bakjes en warmer van avent). De warme melk goten we dan over in de fles.

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik gebruikte de avent warmer. Nadeel van difraxfles opwarmen is dat het hete water in de rand gaat zitten van de dop onder. Dus even goed leeggooien voor hè de voeding geeft. Andere krijgtvde kleine heet water over zich heen.

Deel Deze Pagina