1 jaar..'s avonds fles halfvolle melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door anne82, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Hoi!

Bij het cb zeiden ze dat Maud nu geen fles meer hoeft 's avonds. Pap 's ochtends(150cc halfvolle melk) en een bekertje melk bij het brood eten, is voldoende. Maar hoe haal ik die avondfles eraf? Ze krijgt nu wel steeds iets minder, maar het gaat moeizaam. Thee lust ze niet, dat heb ik al geprobeerd te geven ipv melk. Verder drinkt ze eigenlijk alleen water en af en toe wat ranja/diksap.
    Mijn nichtje (nu 19 mnd) krijgt nog steeds 's avonds een fles.

Hoe doen jullie het?

2. emmie

emmie Niet meer actief

hier ook nog steeds een fles voor het slapen gaan hoor! ik geef 150cc pyjamapapje.

geef s´ochtends 180cc halfvolle melk met 5 scheppen bambix
    en bij zn broodje tussen de middag roosvicee (tussen door ook)
    na het eten vaak yoghurt.

xx

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    gewoon geven zou ik zeggen.
    onze boef krijgt nog 3 flessen op een dag, samen met een lunch van 2 hele boterhammen, fruit en tussendoor nog een stengel ofzo.
    het cb vond dit prima.
    als ze het er toch goed op doet en nog graag die fles wilt dan zou ik hem gewoon lekker geven.
    gaat er vanzelf wel een keer af.

joyce

4. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    thx!
    Ik geef idd ook nog yoghurt na het eten.
    Ze krijgt eigenlijk alleen 's avonds de fles. Voor de rest drinkt ze uit een beker met zo'n rietje, of uit een beker met rietje. De pap 's ochtends geven we met een lepel.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als ze de behoefte heeft en niet te dik is zou ik het gewoon geven. eventueel 180 water met 4 schepjes poeder (trapt die van mijn zo in :)). mijn dochter krijgt smorgens een fles van 180/6 en smiddags een beker opvolgmelk of halfvolle melk. dit is voldoende maar nog steeds heeft ze soms net dat flesje nodig om te slapen en dat is zo 1x per week en dan geef ik hem ook gewoon

6. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    hahaha! Ja, die van mij zou daar ook wel intrappen. Maar ze krijgt geen opvolgmelk meer. En halfvolle melk verdunnen?

Ik hou de fles gewoon aan, alleen niet meer 180cc, maar wat minder. Ik geef haar dan eerst nog wel wat water.

Krijgt ze niet 'teveel' melk binnen?

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje krijgt ook nog een flesje melk voor het slapen gaan (150 ml).

8. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb net 3 dagen geleden de avondbeker (150cc) radicaal weggelaten en ze mist hem niet! Ze krijgt nu die melk bij haar boterham smiddags (kreeg eerst sap) en rond 17:15 warm eten met om 18:00 yoghurt als toetje. Na het tandenpoetsen laat ik haar wat slokjes water drinken en dan naar bed. het gaat prima zo moet ik zeggen maar ze is dan ook wel makkelijk. Maar ik had het nooit gedacht dat ze zomaar opeens zonder die laatste melk ook zou gaan slapen omdat ze hem altijd zo gulzig opdronk nog.

Marijn

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Als je het nu gewoon eens probeert weg te laten? Jesper had laatst zoveel warm eten gehad dat we niet nog een fles er achter aan hebben gegeven. Hij sliep er heel goed op, zelfs een half uur langer, terwijl wij de hele avond zenuwachtig waren omdat we bang waren dat hij het niet zou pikken.

Sindsdien krijgt hij alleen nog 's avonds een fles als hij niet goed heeft gegeten, is geen enkel probleem geweest.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij geven ook nog steeds een klein (130cc) flesje warme halfvolle melk voor het slapen gaan. Meer uit gewoonte, en als avondritueel.
    Hij krijgt dan 's ochtends nog een fles opvolgmelk met pap (maar wordt na dit pak gewonemelk+papgranen). Ooit zal die fles melk van 's avonds wel eens naast de boterham komen. Maar C drinkt inmiddels ook thee, water en verschillende sappen. Dus we hebben nog keus genoeg..

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik geef Femke ook nog steeds een flesje melk s'avonds hoor!
    s'Ochtends krijgt ze 200 cc volle melk met 5 scheppen pap, s'middags 100 ml volle melk en s'avonds dan nog eens 100 ml volle melk.
    Femke weet nu ook gewoon dat ze na de melk haar tandjes moet poetsen en gaat slapen.
    Misschien maken we er een keer thee van maar nu nog niet. (ze is nu 14 maand)

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik geef s'avonds nu ook een fles 150/160 cc volle of halfvolle melk. Hij gaat zonder niet slapen en ik vind het prima.

13. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Hier al sinds Sjoerd 8 maanden is al geen avondfles meer. Eigenlijk gewoon gestopt...ik heb het idee dat het meer tussen mijn eigen oren zit, dan dat hij die fles nou zo hard nodig heeft.. Je bent toch snel bang dat ze niet genoeg krijgen.
    Ik geef overigens nog wel eens een flesje, als hij geen avondeten wil (tanden) of als we 's avonds weg zijn geweest en laat thuis komen...kan ie lekker in slaap komen.

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    geef sinds 11 maanden al geen fles meer maar 2x 150 cc smorgens en smiddags halvolle melk met vit. D

suc6

15. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    ze geven het zelf wel aan als ze hem niet meer willen, amy kreeg sinds 11 maanden gewone halfvolle melk 's avonds, en sinds eergisteren wilde ze hem niet meer dus ik laat het maar zo! gewoon geven hoor!

Deel Deze Pagina