Je leest/hoort wel dat je de baby overdag en 's nachts dichtbij je moet houden, ook als hij/zij slaapt. Zo kun je goed op de subtiele hongersignalen reageren en de baby in de gaten houden. Maar de baby in de box laten slapen wordt weer afgeraden. De box is om te spelen, niet om de slapen. In de kinderwagen mag ook niet te lang achtereen. Waar laten jullie de baby overdag slapen? Eigen bedje/wiegje boven? Of toch ergens beneden? En waarin dan?
waarom niet in de kinderwagen? word vaak geadviseerd bij rooming in als er geen wiegje is om je kindje daar de nacht in te leggen
Ik liet Ayla toen ze echt nog heel klein was altijd gewoon beneden in de box slapen. Als ze nog zo klein zijn hebben ze echt geen besef van bed=slapen en box=spelen. Ze spelen sowieso nog niet, dus op het begin kan je ze best in de box laten slapen. Na een maandje ofzo denk ik (ik weet het geeneens meer precies...) zijn we ermee begonnen om haar ook overdag in haar wiegje te laten slapen, want toen sliep ze beneden niet meer goed.
Wij zijn meteen begonnen met het laten slapen in bed. Ons mannetje had toch erg vaak honger, als hij trek had, hoorde je hem meteen (vaak om de 2 uur al). Wij hebben dus wel strikt bed = slapen, box = spelen (wakker) gedaan. Maar ik denk ook dat dat per kindje verschilt. En in de kinderwagen slapen kan volgens mij prima, heeft ons mannetje ook vaak gedaan, maar dan vooral na het wandelen lekker laten liggen.
Onze zoon is een huilbaby geweest en heb ik ook vaak in de draagdoek gehad. Slapen in de box e.d deed hij niet. Verder hebben we hem wel gelijk ook laten wennen aan slapen in zijn eigen bedje.
Mijn zoon sliep altijd bij mij in de doek. Gelukkig was hij geen huilbaby, dat lijkt me erg zwaar. Hij was altijd rustig in de doek en begon te huilen zodra ik hem weg legde Dus in de doek en dan merkte ik elke kleine verandering, zoals zoeken naar de borst en vuistjes sabbelen, meteen.
Die van ons heeft straks 3 slaapplekjes....Een ledikant op zijn/haar eigen slaapkamer, een wiegje bij ons op de slaapkamer en waarschijnlijk dus de kinderwagen beneden. Ik wil mijn kleintje in het begin namelijk wel zo veel mogelijk dichtbij me hebben. Ik vraag aan de kraamverzorgster wel of het een probleem is dat ons kindje overdag in de kinderwagen slaapt. Een draagdoek lijkt me ook wel wat trouwens.
Hier slaapt ze nu heel vaak beneden in de kinderwagen. En dat heeft de vorige ook gedaan. En nooit problemen gehad met slapen.
heb de eerste weken gewoon in de box laten slapen hoor (of kinderwagen als we waren wandelen) en van het moment dat ik merkte dat hij toch sneller wakker werd door tv of wat dan ook, is hij naar zijn bed gegaan. nu zal beeb eerder naar bedje gaan slapen overdag omdat ik natuurlijk nog een 4 jarige heb rondrennen die echt niet stilletjes kan spelen hihi
wij wonen gelijk vloers dus dat is makkelijk. maar toch hebben we een wiegje voor op onze slaapkamer snachts. overdag ligt ze in haar eigen ledikantje op haar eigen kamertje met de babyfoon aan. en savonds en snachts bij ons op de kamer in het wiegje. de eerste 2 weken totdat we een wieg hadden heeft ze in de kinderwagenbak geslapen op advies van de kraamverzorgster dus ik zou niet weten waarom het niet zou mogen. niet elk matrasje in de bak is even goed maar als je een goed merk kinderwagen hebt dan is het matrasje ook wel van goede kwaliteit.
Beneden gewoon in de kinderwagen. Volgens mij helpt dit ook met het aanleren van het verschil tussen dacht en nacht. Beneden is het wat rumoeriger, en 's nachts lekker stil boven in je bedje (de eerste tijd bij papa en mama op de kamer).
Dank jullie wel voor de reacties, dus jullie kiezen voornamelijk toch of in de box of in de kinderwagen! Wij laten de baby ook in een wiegje bij ons op de kamer slapen, lekker dicht bij ons. Een ledikantje moeten we nog bestellen (toch pas na 4 maanden nodig...)
hier ook gelijkvloers, maar in het begin sliep de kleine overdag in de box merk nu dat ze daar toch slecht slaapt/ makkelijk wakker wordt, dus nu leg ik haar overdag ook in haar ledikantje
Overdag beneden in de wagen of boven in haar wiegje. Net hoe het uitkomt. Nu soms ook nog lekker beneden in de wagen. Het maakt haar niet uit waar ze ligt
Lekker in de box! Niet de hele dag. Maar 's-avonds heeft mijn zoon de eeste weken in de box geslapen omdat hij onrustig was. Verder wel zoveel mogelijk in zijn bedje boven. Maar als hij ging huilen, dan niet. Dan kwam hij gewoon beneden en sliep hij op onze schoot of in de box. En soms ook in de kinderwagen na een wandelingetje. Ik merk nu al een poosje dat het slapen beneden hem niet meer lukt, is te rumoerig voor hem. Hijvalt nu niet zomaar meer in slaap in de box, hij wil echt naar zijn bed toe. Ik neem de adviezen met een . Je moet het doen volgens je eigen gevoel. Spelen doet je kind pas na een paar maanden. Tot die tijd als je kind in de box ligt denkt hij heus niet: "yes, dat heb ik voor mekaar"
Onze 2de kindje gaat absoluut niet meer in de box in de kinderwagenbak slapen! Bij Valerie hebben we dat wel gedaan. Iedereen zei immers: het is goed dat ze aan alle geluiden wennen, ze zijn dan vlak bij je, etc. Maar ons meisje was na 6 weken helemaal overprikkeld en sliep dus niet meer! Toen hebben we meer rust en regelmaat toegepast en hebben we haar alleen nog maar in bed laten slapen. En toen ging het meteen goed! Dus bij de 2de gaan we het meteen zo doen.
Mijn zoontje wil overdag absoluut niet in bed slapen, hij gilt alles bij elkaar en gaat echt niet slapen. Hij slaapt of in de draagdoek, op zijn buik in de box (ook daarom dus beneden) of als we wandelen in de kinderwagen buiten, ik laat hem daarna vaak in de schuur staan (meer een bijkeuken) Hij slaapt juist overal: op een drukke verjaardag, als hier 4 kinderen lopen te spelen, etc. Erg makkelijk en fijn!
Maar die drukke mensenwereld buiten de buik is toch van een hele andere orde hoor. Ik laat mijn mannetje lekker in zijn eigen inmiddels vertrouwde wiegje slapen, zonder al te veel herrie om zich heen.