Welke flessenwarmer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by LiittleOne, Mar 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Haha volgens mij geniet jij echt enorm van het telkens weer bommetjes gooien om iedereen hier zoveel mogelijk op de kast te krijgen :D En het lukt je ook aardig moet ik zeggen :cool:

Doe lekker wat je wil meis, jouw leven, jouw kindje! Ik ben in ieder geval erg blij met mn magnetron en zou geen dag zonder willen :)

2. mbtc

mbtc Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    1,811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    van prenatal eigen merk.
    avent flesjes en de via bekers passen hier in.

gebruik hem alleen om bv in op te warmen.
    voor de flesvoeding kook in half uur van te voren water en doe het in het flesje. is de temp goed tegen de tijd dat ze hem krijgt. ben nogal een theeleut dus de waterkoker staat meerdere keren per dag aan. is het te koud dan heel even in de miep-miep

3. mbtc

mbtc Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    1,811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    over warm water uit de kraan, gebruiken jullie dat om poeder mee te mengen of het flesje op te warmen? het laatste kan ik nog begrijpen, het eerste onverantwoord!

enne bv in de miep-miep vind ik ook een beetje gevaarlijk. en word ook sterk afgeraden ivm niet gelijkmatige verhitting! bv is veel vetter dan kv en heb je meer de tijd om alle lagen te warmen dan in de miep.

4. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    ook dat is inderdaad een reden van de GGD om de magnetron niet aan te raden......

o ja, voor diegene die het hadden over het niet goed keuren van een KDV; er staat dus geschreven dat de GGD hem niet aanraad.
    dit betekend niet dat de GGD het afkeurt, vandaar ook dat de KDV's 'goed'gekeurd worden als ze met een magnetron opwarmen.

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    #45 mm7, Mar 23, 2012
    Last edited: Mar 23, 2012
    *Geef bij nader inzien toch maar geen reactie, vandaar deze wijziging*

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    over bv heb je het dan?

7. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Wij hebben een flessenwarmer van ISI. Heb hem 1 x geprobeerd en toen nooit meer aangekeken. Het duurt een eeuw voor de voeding warm is, voor ons is dit gewoon niet praktisch.

We doen de fles nu in de magnetron, welgeteld 40 seconden op 600W en klaar. Zo hebben we het ook geleerd van onze kraamverzorgster.

We verwarmen overigens alleen het water, poeder wordt daarna pas toegevoegd.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    richtlijnen van de GGD zijn dat kinderdagverblijven BV op mogen warmen in de magnetron op 600 watt;)
    zo gaan voedingsstoffen niet verloren.
    om de zoveel seconden even stoppen en het flesje omwentelen zodat de hitte goed verdeeld wordt.

en kinderdagverblijven hebben ook gewoon een flessewarmer waar ze flesjes BV in op kunnen warmen. net wat de ouders willen.

Share This Page