hoi Dames, ben nu 34 weken zwanger en van de week een gesprek gehad met de gyn. Mijn vorige bevalling is een spoedkeizersnede geworden, dus ik mag nu zelf kiezen wat ik wil. Ik wil dus het liefste normaal bevallen, maar ben ook erg bang dat het weer een keizersnede word en ik weer zo lang heb gewerkt voor 'niks'. Ik bedoel tuurlijk ik heb dan mijn kindje dus zo bedoel ik het niet, maar ik vraag me af wat ik nu moet doen. Iemand ervaringen???
Ligt natuurlijk ook aan de reden van de spoedkeizersnede, heb mijn eerste wel natuurlijk ter wereld gebracht en de 2de kwam met spoedkeizersnede in verband met pre eclampsie.. Er is dus bij mij wel de mogelijkheid om nu natuurlijk te bevallen...mits deze spruit nog draait! Ligt nu nog in stuit! Ik zou als er de mogelijkheid is om natuurlijk te bevallen er altijd voor kiezen... Vond de ervaring van een natuurlijke bevalling geweldig! Een echte aanrader! Wel pijnlijk! Maar zo bijzonder! Bovendien mis je dan niks vvan de eerste momenten van de baby!
Ik denk dat het er een beetje aan ligt waarom je een spoedkeizersnee hebt gehad. Ik ben van de eerste normaal bevallen. Vlot en makkelijk. De tweede lag in een stuit dus een geplande keizersnee gehad. De derde weer normaal bevallen, weer vlot en makkelijk. Ik wist echter dat mijn lichaam het kon. Als ik dat niet had geweten had ik me iets meer zorgen gemaakt. Als je bevalling namelijk niet lekker op gang komt/te lang duurt krijg je alsnog een spoedkeizersnee omdat er niet teveel druk op het litteken van de eerdere keizersnee mag komen. Daar had ik zelf niet zo'n zin in. Hopelijk kan ik dit keer ook normaal bevallen.
ik heb bij de eerste een ks gehad (gepoept in vruchtwater, geen vorderende ontsluiting, D. wilde niet zakken). En bij L. ben ik gewoon normaal bevallen, ging super, kan ook niet zeggen dat ik last heb gehad van de ks. Je "angst" herken ik wel, had ik ook maar is achteraf nergens voor nodig geweest
ja is wel handig om de reden erbij te vermelden, nou eigenlijk hetzelfde als guppekop. ontsluiting bleef steken en gepoept in vruchtwater. Ze vermoeden wanverhouding.
Ik zit met hetzelfde.. Bij de eerste ging alles goed alleen na twee uur persen bleef ze nog te hoog liggen. Oorzaak is nooit bekend geworden. Ik ga straks ook naar de gynaecoloog en ik zal waarschijnlijk ook de keuze hebben. En dat is erg moeilijk...