Hoe maakt jouw kindje van 8-10 maanden duidelijk dat hij of zij graag wil drinken? (borstvoeding) Mijn zoontje gaat dan met zijn mond open zoeken... bij voorkeur bij mij (mond open en schudden) maar het kan ook aan de bank zijn of bij papa of waar dan ook eigelijk. Hebben we niet snel genoeg door wat hij wil dan gaat hij gewoon heel hard brullen Ik geef alleen de ochtend en de avond nog 'vast' dus de rest is op zijn verzoek of wanneer ik denk dat het handig is... vandaar..
Met 8-9 maanden weet ik eigenlijk niet precies meer. Vooral heel erg aan me hangen en "zeur-huilen" geloof ik. Maar met 10-11 maanden ging ze in ieder geval gebaren. Handig! En niet eens aangeleerd, maar zelfbedacht. Vlak voor ik voed voel ik altijd even welke kant het volst zit (ik heb een erg asymmetrische productie, dus simpel om-en-om kan niet) en dat "gebaar" (twee handen op mn borsten) gebruikt ze nu als ze borst wil. (En datzelfde gebaar trouwens ook als ze een romper aan of uitgetrokken krijgt of een huisgenoot in zijn/haar blote bast ziet, hahaha... ingewikkeld) Dus met een beetje geluk kan die van jou het ook snel duidelijker communiceren.
Hier vanaf 10 maanden heel duidelijk door naar mijn borst te wijzen en die te zeggen duidelijker kan niet haha
met 8 maanden..gewoon jengelen en snuivend bij mij komen hangen. Vaak mond naar de borst draaien en aan shirt trekken ook al....Dorst is dorst, en wel nu!
Als ze mij ziet heeft ze een soort hebberig en ingeduldig lachje. Het klinkt soms ook een beetje tragisch (als het al te lang duurt)
Toentertijd wilde ze naar mij toe en begon me dan met open mond 'op te eten'. Rond 8 maanden had ze er een woord voor: qaqa (zo'n harde k-klank achter in haar keel). Ze heeft mijn borsten nog heel lang zo genoemd.
Ze had toen een bepaald huiltje als ze de borst wilde. Iets later zei ze mamamamamamam (of zo) als ze trek had.
Hier ook, soort happende snoekduikbewegingen. Deden ze allebei. En huilen als ze dachten dat het niet begrepen werd.
Hier doet hij dat nu ook al: gewoon als een gek met open mond happen waar hij happen kan in mijn gezicht! Ook met snoekduik indien nodig... Doet hij ook alleen bij mij, niet bij papa of wie dan ook! En als hij dan door heeft dat hij mag drinken hoor ik nog zo'n grinnikend geluidje, zo schattig... Daarna valt hij volop aan! Heerlijk!
Mijn dochter drinkt alleen nog sochtends. Meestal brengt m'n man haar naar boven voordat hij naar z'n werk gaat en dan knuffel ik haar eerst even. Daarna begint ze te plukken aan m'n pyjama en voordat ze gaat drinken lacht ze nog even. Klinkt altijd zo schattig!!
Ik heb vanaf het begin op verzoek gevoed en nooit de kans gegeven om te gaan huilen, dus altijd op vroege signalen gereageerd. Op dit moment (9,5 maanden) kruipt hij naar me toe, hangt an mn broekspijp, gaat bij mn stoel staan en begint een beetje zielig te piepen. En dan til ik m op en dan graaft ie zich in in decollete (en dan maak ik maar even wat ruimte zodat ie erbij kan). Het is niet te missen, zeg maar Binnenkort klimt ie zelf op de bank en doet ie mn shirt zelf omhoog denk ik. Alleen het lospeuteren van de bh kan nog wel even een dingetje zijn...
Inmiddels wijst zoonlief naar mijn borst en zegt "die". Als ik uitleg dat het niet kan, openbare gelegenheid of heel onhandig tijdstip, geef ik dat gewoon aan. Dat is inmiddels prima. Toen hij kleiner was ging hij bij me kruipen en wijzen en plukken. Als hij dan mocht drinken gaf hij ook zo'n grinnikje. Grappig dat ik dat meer lees.