Voeding rond 23u boven of beneden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door girly1984, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girly1984

girly1984 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn onwijs aan het twijfelen over de laatste voeding zo rond 22.30 / 23.00 uur.
    Sinds een paar dagen zit ons zoontje in een nieuw ritme waarbij hij tussen 17.00 en 18.00 een flesje krijgt (180+6), daarna naar bed en om de dag eerst een badje en dan naar bed.

Gemiddeld vier of vijf uur later wordt hij huilend wakker en wil een flesje.
    Omdat dit waarschijnlijk voor hem midden in de nacht is eigenlijk, zijn we aan het twijfelen of we hem het flesje boven op zijn kamer moeten geven zoals we de nachtvoeding ook doen (meestal tussen 03 en 04 uur, klein lichtje aan, in de slaapzak, zonder gezelligheid verder)... Of dat we hem mee naar beneden nmoetem nemen voor z'n fles?
    Hij moet sowieso verschoond worden tijdens deze ronde en vanwege reflux moet hij ongeveer een half uur opblijven zodat zijn eten kan zakken voordat we hem weer horizontaal kunnen leggen.

De fles rond 22/23 uur boven of beneden geven ? Wij weten het echt niet!
    Nu gaat hij na de nachtvoeding bijna altijd meteen weer verder slapen en we willen dat niet verpesten door hem een ronde eerder ook al z'n fles te geven in de 'nacht setting', of zal dat wel meevallen?

Wat denken jullie? Alvast bedankt!!

2. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    Ik zelf zou de late fles van 23.00 boven op zn kamertje
    klein lichtje en rustig houden.
    Onder zijn veel meer prikkels waardoor hij misschien
    gaat denken dat de dag begonnen is voor mij dan is onder spelen overdag voeden
    knuffelen.
    savonds rustig en maar saai op zn kamertje want dan is het'bedtijd'
    Ik zelf geen alle avondvoedingen en nachtvoeding op zn kamertje
    mede omdat ik merkte dat hij erg onrustig werdt na de fles van 19.00 sinds 4 weken en hij slaapt gewoon savonds proberem waard toch
    succes

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij doen die late fles ook boven. We legden hem vaak bij ons in bed en dan de fles maar als 1 van ons al slaapt wordt die daardoor wakker. Nu krijgt hij de fles op z'n kamer. Klein lichtje aan en verder geen gezelligheid, gewoon puur voeden en verder niks.

4. girly1984

girly1984 Niet meer actief

Zo doen we het inderdaad met de nachtvoeding wel al inderdaad...
    Maar dan is het echt alleen uit bed halen, voeden, eten laten zakken terwijl zoonlief weer in mijn armen in slaap valt en terug leggen.

Met de voeding rond half elf / elf uur, moeten we hem ook verschonen. Wordt hij wel echt wakker!

5. Humava

Humava Niet meer actief

Hier gaat zl om 19.30 in bed voor de nacht. Om 22.30 krijgt hij een flesje op zijn kamer en dan rond 3.00/4.00 ook, ik vind het fijn als hij 'weet' dat het vanaf 19.30 slaaptijd is tot de volgende ochtend.

Deel Deze Pagina