Zijn die hier? Je leest altijd dat op verzoek voeden beter is. Maar ik ben benieuwd of er ook moeders zijn die hun baby op schema voeden. En dan vooral degene die ook lang voeden. Ik heb mijn dochter op haar verzoek borstvoeding gegeven, 2 jaar lang. Inmiddels heb ik een zoon van 5 maanden. Hij heeft een paar keer 's nachts iets langer geslapen, maar voornamelijk komt hij nog om de 2 à 3 uur. En het wordt nu echt tijd dat ik wat meer aan mezelf moet gaan denken. Want dit breekt op. Bij mijn dochter kon ik overdag nog wat slaap mee pakken, maar dat gaat niet meer. Daarnaast ben ik 3 dagen per week bijna 11 uur per dag van huis. Op m'n werk is het ook moeilijk om m'n hoofd erbij te houden. Dus ik dacht dat niet meer volledig op zijn verzoek voeden wellicht een oplossing zou kunnen zijn. Ik ben bereid om dat te proberen. Graag jullie ervaringen!
Ik heb nog geen 2e maar tot ruim een jaar heb ik op verzoek gevoed,nu ze ouder is voed ik alleen voor het slapen 1 x s'avonds en bij het opstaan s'morgens. Dus toch nog 4 keer,voor de rest krijgt ze water maar daar is jou zoontje nog wat jong voor,( als ze ziek is voed ik trouwens wel op verzoek)misschien is het handig als je s'avonds met hem op bed gaat liggen zodat hij kan clusteren,dan heeft hij misschien snachts minder honger.het op verzoek voeden ipv op schema is trouwens ook om te zorgen dat er genoeg productie blijft.
Weet niet of ik onder je kopje langvoedster val, maar ik geef mijn mannetje nu bijna 11 maanden bv en in het begin deed ik dit ook alleen op verzoek. Toen hij 2,5 maand was ben ik wel een late avondvoeding gaan geven op mijn verzoek en sindsdien sliep hij de nachten door, tenzij hij pijn had door de reflux. Vanaf 7 maanden had hij niet zoveel interesse meer in de bv, behalve sochtends en de late avond voeding. Op de dag voed ik hem nu niet meer omdat hij dat echt niet meer wil, maar savonds na het badje bied ik het nog wel altijd aan op mijn verzoek en de ene keer drinkt hij dat wel en de andere x niet.... Wisselt nogal dus! Ik denk zelf dat als ik alles op zijn verzoek was blijven doen dat hij alleen de ochtend en de avond nog had gewild, maar of mijn productie dat had getrokken weet ik niet! Ik kolf nu tussen de middag ook nog steeds af om het op peil te houden.
Doordat mijn dochter niet bleek te drinken, zijn we in het ziekenhuis beland na vijf dagen. Een maand lang zijn we daar geweest. Ze mocht het proberen aan de borst en daarna probeerden we de fles en daarna kreeg ze alles via een sonde. Hierdoor werd ik wel in een vast ritme gepushed. Dit kon gewoon niet anders. Ze heeft wel mijn melk al die tijd gedronken. Thuis moesten we heel erg opletten of ze wel genoeg dronk natuurlijk. We hebben toen een poosje drinken uit de fles gegeven, maar 1 keer per dag bleef ik de borst aanbieden. Dit ging op een gegeven moment zo goed dat ik de borst op ben gaan bouwen. Ze was toen wat groter en dat ging prima. Nu drinkt ze volledig bij mij, maar wel op vaste tijden, anders zou ze nog steeds te weinig komen en drinken.
Hier deed ik de voedingen van zoon vanaf een maand of 9 op mijn verzoek. Hij had toen een vast patroon van slaapjes en ik voedde altijd daarvoor. Rond die tijd heeft hij ook 2 weken de borst geweigerd, en daarna vroeg hij er dus zelf ook niet echt om. Dus sinds die tijd op vaste tijden gevoed. Als je productie verder goed is, denk ik dat je het best een beetje kan sturen. Bijvoorbeeld, geef altijd je voedingen voor het slaapje. Dan weet je zoontje dat dit zoiezo een vast bv moment is. S'ochtends bij het opstaan en s'avonds voor het slapen gaan. Ik denk dat je dan al een heel eind komt qua indeling?