Welke flesverwarmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sitalita, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    ik ben me een beetje aan het oriënteren op een flesverwarmer voor de komende kleine.
    Kan iemand me hier een beetje wegwijs in maken? Welke werkt goed? Heb nu nog wat difrax s-flessen van de kleine man thuis, zou mooi zijn als die erin passen. (mits de baby daar niet goed uit kan drinken uiteraard)

2. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan mijn antwoord heb je waarschijnlijk niets...
    Ik zou geen flesverwarmer kopen....ik heb zo'n ding te leen gehad bij de eerste en nooit gebruikt....

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Nee, het duurde veel te lang met de flessenwarmer. Had hij honger, dan kon ik nog 5 minuten op het apparaat gaan wachten. Je kunt voeding in de magnetron opwarmen maar wij doen het altijd zo:
    Heet water koken en in thermosfles doen. Flesje maken? 1/3 deel heet water in de fles en aanlengen met koud kraanwater tot de warmte goed is. Dan weer iets leger gieten tot de juiste cc. Voeding uit zo'n voedingstinnetje erbij en drrrrinken maar.
    Voordeel is dat als we weggaan, we zo de reutemeteut bij elkaar pakken en weg kunnen. Hoef ik ook niet op zoek naar een magnetron.

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dus het is toch wel sneller hoe wij het bij ons zoontje deden.. 5 minuten wachten is dan zeker geen optie!!! haha!
    Denk dat ik dan al genoeg weet...

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hmmm, ik deel die mening niet. Ik vond mijn flessenwarmer de eerste maanden een must. Kreeg hij honger, dan zette ik het al aan, 5 min later was alles klaar en ik moest niet gaan knoeien met de magnetron of met heet water. Vond het zoooo makkelijk. Was ook meeneembaar en kon opgeladen worden met de aansluiting voor de aansteker in de auto, heel handig als je er met de auto op uit bent of tussen boodschappen door flesje al in de auto laat opwarmen.

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Podiki, welke had je dan?

7. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Hier geen ervaring met een flessenwarmer. Ik neem geen flessenwarmer. Ik wil de beaba bib expresso. Hij is vrij prijzig, maar zo ideaal. Mijn zus heeft hem ook. Binnen een minuut heb je een flesje klaar, precies op 37 graden. Ze sleept dat ding ook overal mee naar toe als ze de kans krijgt.

8. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je bv geeft en je gaat kolven kan je t sowieso niet in de magnetron opwarmen.
    Ik heb die van medela. Vond t wel handig maar duurde wel lang.
    Ik zette m altijd aan en dan ging ik m eerst verschonen.

9. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Waarom niet? Dat van die straling en kapot gaan van voedingsstoffen is toch achterhaald?

10. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar opwarmen in een pan met warm water, is dat geen optie?

Bij mijn eerste lukte de bv niet. Wij deden het toen ook met thermosfles met gekookt water, koudwater en zo'n poeder toren. Nu mag je gewoon kraanwater gebruiken.

Bij de tweede warmde we de bv op in een pan met heet water.

Bij de derde hoop ik weer bv te kunnen geven, maar ik zie nog steeds niet het nut van een flessenwarmer. Onderweg geef je toch gewoon de borst of kun je een thermosfles meenemen? Ik vind ze zo duur.

11. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de chicco flessenverwarmer. Daar past elke fles in en ook olvarit (en andere merken) potjes. Zelf deed ik dr brown flessen erin met borstvoeding. Je kunt hem zelfs in de auto gebruiken, er zit een verlengstukje bij zodat hij op de aansteker past.

12. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan idd ook opwarmen in een pannetje of iets anders met heet water. Voordeel aan de flessenwarmer vond ik dat je meteen de goede temperatuur hebt.
    Ik heb veel moeten kolven vanwege problemen met bv. Ik hoop m deze keer minder nodig te hebben.

13. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik geef ook borstvoeding, dus een flessenwarmer is niet echt vaak nodig. Maar op de dagen dat ik werk en manlief thuis is, of als ik een avondje weg ben wordt er een flesje bv opgewarmd. En dan vind ik het wel echt een uitkomst. Wij hebben de flessenwarmer van de prenatal. Die is niet echt duur en volgens mij passen vrijwel alle merken flessen daar wel in (en ook potjes). Je kan hem in het stopcontact doen en hij past ook op de sigarettenaansteker in de auto. Ideaal ding dus voor zowel thuis als onderweg.

14. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik heb er eentje, 2ehands, gekregen maar nog nooit gebruikt.
    Flessenverwarmer vind ik echt iets overbodigs. Met de magnetron gaat veel sneller (halve minuut).

15. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb er 1 bij babydump gekocht. Van alecto was rond de 15 Euro. ..

Deel Deze Pagina