welke flesverwarmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ml80, 20 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo,

We zitten er over na te denken om een flesverwarmer aan te schaffen, maar er is veel keuze.
    We gebruiken de flesjes van Dodie.
    Welke flesverwarmer kun je hierbij gebruiken?
    Hoe lang duurt het voor een flesje warm is?

Bedankt,

Groetjes!

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    geen, gewoon in de magnetron, das veel en veel sneller.
    Dat ding is bij ons binnen een week buitengevlogen, 3 minuten met een jankende baby is erg lang!

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als je een magnetron hebt, zou ik dit aanraden. We hij flesjes van dodie en die passen erin hoor ;)

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    indd als je een magnetron heb zou ik echt geen flessen warmer aanschaffen

wij hebben nog een nieuwe van de philips zo,n rommwit met geel maar 3 keer gebruikt en vond het veel ste lang duren

magnetron is veel sneller

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Even een vraagje: ik wil borstvoeding gaan geven en dan na een tijdje deels kolven (als ik weer ga studeren), maar dan heb je toch wel een flesverwarmer nodig, ofniet? Ik dacht iig gehoord te hebben dat bv niet in de magnetron mag. En met heet water opwarmen zie ik niet echt zitten eigenlijk...

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben de avent iq...

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hadden een dure flessenwarmer, 2 uitprobeerd zelfs. beide teruggebracht naar de winkel, wat duurt dat langggg... in het begin misschien leuk als je nog kleine flesjes hebt, maar warm maar es n flesje op van 180ml ofzo. dan loop je echt liever ff naar de magnetron

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Tegenwoordig mag het weer wel, maar dan heel langzaam opwarmen op laag vermogen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel langzaam opwarmen in de magnetron is nog steeds niet erg goed, er onstaan hete plekken in het flesje en daar gaan dus de belangrijke stoffen in borstvoeding verloren. Het kan wel, maar beter is dus van niet.

Linda, waarom wil je niet met warm water opwarmen? Het water kan he best niet te warm zijn, je hand moet er nog net in kunnen. Kan je uit de kraan pakken of eerst water in de waterkoker op temperatuur laten komen.
    En jij hoeft de flesjes niet op te warmen he ;), ik belast mijn vriend er lekker mee :).

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik had ook die phillips, duurt ong 10 minuten. snachts gebruikte ik wel de magnetron, maar als je kindje gevoelig is voor kramp kun je beter niet in de magnetron opwarmen hebben ze mij verteld. en als je een langzame drinker heb ook niet want het is sneller koud ook. en die phillips is breed genoeg dat je er ook een potje in kan warmen. dat duurt een kwartiertje.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb er eentje, omdat je die ook in de auto kan gebruiken. Ik vind het handig, omdat mijn ouders nog al een einde weg wonen. Dan kan ik onderweg toch eten warm maken.

12. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Mijn man is bang voor de straling die uit de magnetron komt.. "Jaa ze hebben nog helemaal niet de effecten van een magnetron onderzocht"
    Maar met fles voeding; hoe gaat dat?
    Kun je bijvoorbeeld met water uit de waterkoker; dat in een thermoskan en daar s nachts het water met poeder mee gaan mixen?

Heb totaal geen idee!

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee, in de magnetron was ik sowieso niet van plan, ook al schijnt het tegenwoordig wel te kunnen... ik heb daar toch niet zo'n fijn idee bij.

Toen mijn oppaskindjes nog jonger waren moest ik daar altijd de borstvoeding opwarmen met warm water en ik vond dat zo vervelend altijd, dat ik dat nu liever niet zo ga doen. Dus ik heb gewoon een flesverwarmer gekocht. Als het niet bevalt kan ik altijd nog overstappen op warm water.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je dat fijner vindt, gewoon doen. Ik vind het weer zo'n extra apparaat dat eigenlijk niet nodig is.

15. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    We doen het nu weer anders omdat we zijn overgestapt op Friso Comfort, maar gewone standaardvoeding deed ik water (120cc) 25 seconden in de magnetron op 900 watt en dan de flesvoeding erbij, doorroeren met een vork en klaar.

Het water mag normaal gesproken gewoon uit de kraan komen en het hoeft niet eerst te worden gekookt.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Voor BV gebruikte ik de flessenverwarmer van Avent. Water voor flesvoeding doe ik in de magnetron, gaat een stuk sneller. Maar over die van Avent was ik wel tevreden hoor.

17. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hier ook de avent IQ

prima ding hoor

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Heb ook de avent IQ vind alleen wel dat als je bijv 120 melk/water hebt, de stand op bijv. 170 moet zetten, want echt warm is het anders niet.
    Maar verder is ie wel snel.

19. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik had ook een flessenwarmer van prenatal, echt een miskoop. Magnetron gaat veel beter. Borstvoeding deed ik gewoon in een pannetje warm water, duurde even, maar ging prima.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Mag ik vragen wat er zo slecht beviel aan de flesverwarmer van de prenatal? Wij hebben die namelijk ook gekocht, maar nog niet in gebruik, dus ik heb er nog geen idee van...

Deel Deze Pagina