Welke flesvoeding beste na borstvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door lucie, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik overweeg te stoppen met bv na toch wel veel probleempjes... :cry:
    Welke flesvoeding sluit het beste aan op de bv?
     
  2. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    dat is helemaal jouw keus!
    alle flesvoedingen die in nederland in de handel zijn, zijn gewoon goede vervangers van borstvoeding.
     
  3. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    dat is uitproberen. Maar in principe kun je alles gebruiken.
     
  4. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Als jij (of je man) veel alst hebbenv an allergieen is het aan te raden om meteen met een hypo-allergene voeding te beginnen. Dat raadde de kraamphulp mij tenminste aan voor als ik onverhoopt op FV over zou moeten stappen.
     
  5. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb voor nutrilon gekozen omdat die het beste schijnt te zijn voor de opbouw van de weerstand. maar ik hoorde achteraf dat bijna alle voedingen het zelfde zijn met hetzelfde aantal vitamines en andere dingen.
     
  6. emmie

    emmie Niet meer actief

    wij gebruiken naast bv, gewoon de kruidvat voeding (comfort1) geef 1 flesje tussendoor (alvast beetje afbouwen).
    het is net zo goed als alle andere merken, een scheeld toch wel aardig wat geld...
    suc6 ermee!
    liefs emmie
     
  7. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Mij is verteld dat je zolang je ook nog BV geeft in elk geval hypoallergeen moet geven. Ik heb op advies van het ziekenhuis toen Nutrilon gegeven, maar zag dat Friso veel goedkoper is. Hoor op het forum inderdaad ook positieve verhalen over Kruidvat.
    Mijn dochter raakte verstopt van de Nutrilon, dus zijn we (ondanks hooikoorts bij mijn man) overgestapt op Friso Comfort en toen ging het grandioos.
    Het schijnt wel belangrijk te zijn dat je niet zo vaak wisselt, dus misschien kun je het beste met Kruidvat beginnen, als dat werkt heb je meteen de goedkoopste te pakken ;)
    Het is trouwens heel normaal dat ze bij flesvoeding minder poepluiers hebben, dus schrik niet als het er nog maar 1 per dag is. Minder dan 1 in twee dagen schijnt niet zo goed te zijn, dus dat zou ik wel in de gaten houden. De kinderarts zei dat je je pas bij 1 per week zorgen moet maken, maar dat vond ik toch een beetje zielig (volgens mij past er dan geen voeding meer bij :) ).
    Je kunt trouwens ook een klein beetje extra water bij de voeding doen (max. 10%) om de ontlasting te stimuleren, dus misschien is het handig om dat vanaf het begin te doen dan voorkom je problemen (dan moet je kindje wel alles opdrinken, anders kunnen er te weinig voedingsstoffen binnenkomen).
    O ja, als je flesvoeding geeft schijnen ze meer te moeten boeren dan na de borst, dus dat is ook wel handig om even op te letten. En, (het wordt een steeds langer verhaal....) koop meteen verschillende spenen, dan voorkom je dat je 's nachts in de stress schiet omdat het met die speen niet lukt en je geen andere soorten in huis hebt. (En mocht je de voeding in de magnetron willen verwarmen, doe dan niet de speen al op de fles, want dan ontploft ' ie! :confused: :) )
    Maar omdat je schrijft dat je het overweegt kun je eventueel ook (op het forum of bij een lactatiekundige) advies vragen over de problemen (als je dat niet al gedaan hebt) dan kun je misschien de BV voortzetten als je dat graag wilt).
    Heel veel succes, hopelijk zijn de problemen snel over.
     
  8. Hafid

    Hafid Lid

    3 aug 2007
    9
    0
    0
    Almere
    Hoi Zwangie,

    Mij is verteld dat je geen voeding in de magnetron mag opwarmen, ivm de straling die vrijkomt daarin.

    (Giftig voor de baby)

    Groetjes,

    Hafid
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    @Hafid

    In het ziekenhuis verwarmen ze ook borstvoeding in de magnetron. Dit mag, maar moet op een laag vermoge gedaan worden, en anders in etappes.

    Zelf deed ik een flesje bv verwamen in een bakje heet water.. De hoeveelheid was nog maar 60 cc ofzo dus dat was snel warm, maar grotere flessen bv mag wel in de tron maar voorzichtig dus of bij laag vermogen
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Als je de BV wilt verwarmen met een magnetron, dan moet je halverwege de opwarmtijd even het flesje doorschudden. Dit om te voorkomen dat de melk op sommige plekken te warm kan worden waardoor de lange eiwitmoleculen kunnen breken.
    Voor de voedingswaarde maakt het niets uit, maar juist de lange eiwitmoleculen dragen ook een soort van bescherming/weerstand mee wat nu zo specifiek voor BV is. Als het te warm wordt breek je dus ook de weerstand en antistoffen af die juist BV zo bijzonder maken.

    Maar goed, je kunt het gewoon in de magnetron doen.

    Vroeger (tm jaren 70) moesten vrouwen die in het ziekenhuis bevielen kolven, alle melk werd bijeen gedaan en uitgekookt zodat ook de baby's die (nog) geen BV kregen ook gevoed konden worden. Door het uitkoken ben je wel meteen de bacterien kwijt, maar dus ook de beschermende werking. Dit deden ze omdat er niet voldoende of niet goede kwaliteit kunstmelk te krijgen was.

    Groet van Kiki
     
  11. Hafid

    Hafid Lid

    3 aug 2007
    9
    0
    0
    Almere
    Hoi Kiki en PetraK,

    Dank je wel voor je reactie. Maar ik heb dit toch echt te horen gekregen van de kraamhulp, verloskundige en zelfs in het ziekenhuis van Almere. Erg vreemd allemaal. Maar goed jullie zijn moeders en jullie zullen het wel hebben gedaan en er is niets gebeurt, DUS........

    PetraK, Hoe laag is laag vermogen....?

    Groetjes,

    Hafid.
     
  12. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik heb zelf een flessenwarmer en gebruik nu de comfort dus die maak ik half met net gekookt en half met afgekoeld gekookt water aan, maar bij mijn ouders werden de flesjes nutrilon wel in de magnetron verwarmd (deden ze bij ons in het ziekenhuis inderdaad ook) en daar is het een keer mis gegaan.
    Ik had nog nooit gehoord dat het niet mag en kan mij er wel iets bij voorstellen, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer wat onwaarschijnlijk dat het echt slecht is. Maar goed, het half om half doen werkt hier prima, dus dat is ook een idee.
     

Deel Deze Pagina