Hoe doen jullie dat? Het cb advies kan ik niks mee. "Paar dagen doorzetten, speentje erin en rekken tot de volgende voeding." Het is me al gelukt om de flesjes geleidelijk te verkleinen. Dit vooral omdat zl met rapley steeds meer vaste voeding binnen krijgt. We geven nu: 09:00 150/5 met schepje pap 13:00 150/5 17:00 100/3 20:00 210/7 en ergens rond 05:00 100/3 Ik probeer zl overdag regelmatig een beker water of thee aan te bieden. Dit vindt hij erg leuk en het drinken gaat prima zo. De 17:00 fles heb ik iets verkleind omdat hij dan meer trek krijgt in het avondeten. Loop ik op de zaken vooruit, of is mijn schemaatje al een beetje richting mainstream-richtlijn? Even voor de duidelijkheid: minder flessen hoeft van mij niet. Ook de nachtfles niet. Ik vind het fijner om ze allemaal geleidelijk te verkleinen. Met name omdat ik 3 flesjes gebruik om zl lekker soezig naar bed te kunnen brengen
Wat is de rest van je schema, qua brood, groente en fruit? Wij hadden toen dit schema Ochtend boterham met melk 150/5 Ochtend tussendoortje fruit Lunch boterham met 90/3 Middag tussendoortje rijstwafel, fruit, Griekse yoghurt oid met water in rietjesbeker 100cc Avondeten, groente en aardappelen soms toetje Laatste fles 150/5 In fruit groente toetje zitten ook hoeveelheden die meegeteld mogen worden als aantal cc bij totale dagelijkse benodigde hoeveelheid. Denk dat die van 17:00 best weg kan gaan vallen. Makkelijkste ook. Daarna ging de avond fles weg omdat meneer genoeg had aan avondeten incluis toetje.
Ik heb als eerst de fles van 16.00 eraf gehaald en vervangen door een tussendoortje als soepstengel fruit of rijstwafel en ben daarna begonnen de andere flessen te verkleinen.
Mijn dochter haar schema is nu: - 7.30 180+6 - 9.30 fruit -12.00 broodje + 180+6 (vreetzakje haha) - 16.00 100 ml yoghurt met fruit + 90+3 - 18.00 ongeveer 150 gram avondeten - 20.00 180+6, soms gaat deze op en soms laat ze wat staan. Verder tussendoor water en lauwe thee.
Zal even ons schemaatje uitgebreid opschrijven. 07:30 ontbijtje met boterham met roomboter en soms jonge kaas/jam 09:00 150/5 met schepje pap Slaapje Fruit + boterham met niks (of ik doe banaan op brood oid of ik doe fruit in een beetje yoghurt) 13:00 150/5 Slaapje Tussendoor reepje paprika, tomaat of komkommerschijfje en rijstewafel. Soms een ijsje van ingevroren fruit. 17:00 100/3 Avondeten. Geen idee hoeveel gram. Ene keer bord leeg, andere keer 3 hapjes. Altijd groenten, meestal 2 soorten. Aardappel of volkoren pasta/rijst en soms een stukje vis/kip/rul gebakken rundergehakt. 20:00 210/7 en ergens rond 05:00 100/3 Drinken dus water of slappe, lauwe thee. Mijn gevoel zegt idd dat het prima gaat zo. Maar een beetje bevestiging is wel fijn