Welke flesvoeding gebruiken jullie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door wonderbaby1, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niemand heeft hier een mening geuit over het niet geven van borstvoeding hoor!
    Er was alleen maar iemand die zo nodig de beledigende term 'borstvoedingsmaffia' meende te moeten gebruiken.

Nederlandse moeders mogen op dit punt doen wat ze zelf willen.

Over borstvoeding en medicatie:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Borstvoeding en medicatie
    Op die site staan meer informatieve stukken over dit onderwerp. Er kan op dat gebied veel meer dan men je in Nederland vaak geloven laat.

2. msuus

msuus Lid

19 apr 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga voor friso
    is lichter(wel even voedzaam) dan nutrilon, minder krampjes

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat verschilt van kind tot kind of het lichter is en minder krampjes geeft. In princcipe is het vrijwel hetzelfde en heeft het alleen een iets andere geur en smaak (friso ruikt naar gekookte aardappelen, nutridinges ruikt naar bloemkool).

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nutridinges?????????? :(

Goh, heb net nog even geroken maar ruik geen bloemkool.. Zo zie je maar weet... iedereen is anders.. OH... daar was je ook mee begonnen

5. adi

adi Niet meer actief

hoe kom je daar nou bij? (aangezien je die zelf toch nooit in huis hebt gehad)

Hier gebruiken 2 kindjes Friso en eentje Nutrilon en ik vind Friso lekkerder smaken en ruiken, het is zoeter en dikker van structuur dan Nutrilon. Nutrilon vind ik wat meer hemisch ruiken.

Friso staat wel bekend als lichter verteerbaar. De meeste ziekenhuizen hebben ook standaard Friso babyvoeding in huis. Maar het verschilt echt per kindje. Ik heb Diyana nooit aan Friso kunnen krijgen, ze wou het simpelweg niet drinken en ging van huilen. Nutrilon (die ik zelf vies vind) vindt zij heerlijk.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Onze dochter lustte absoluut de melk van de kruidvat niet. Hebben nu eigen merk van Jumbo, en dat gaat er prima in. Kost ook niet zo veel, 6.50 per blik.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vaak genoeg kinderen in huis die het krijgen hoor. Vaak ruik je al aan het kind wat ze drinken.
    Friso wil heel graag dat mensen geloven dat ze lichter verteerbaar zijn, en die fabel koesteren ze. Maar het klopt niet, ze verschillen in samenstelling echt nauwelijks van andere merken. En het is gewoon zo dat het een bij de een beter valt en het ander bij de ander. Het is net als Pepsi en Coca cola.

Wat een ziekenhuis in huis heeft dat heeft nulkommanoppes te maken met wat het beste merk is maar alles met het lucratiefste contract dat ze konden afsluiten met een fabrikant.
    Daarom zie je nooit ziekenhuizen met Kruidvat of Etos, die merken hebben namelijk door hun lagere consumentenprijs een veel kleiner marketingbudget en voeding bijna voor niets aan een ziekenhuis leveren past niet in hun strategie.

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hier kreeg mijn dochter nenatal van nutrilon en daarna Omneo 1&2 van Nutrilon. We hebben ook standaad geprobeerd & nog een paar anderen maar dat ging niet goed. Ze vond het niet lekker en leek zich er ook niet zo lekker door te voelen.
    @dirksmama, dat van het ziekenhuis is maar deels waar hoor. Ze hebben idd een contract maar ze kiezen zelf uit bij wie ze een contract willen hoor.. Ik vind het ook geen geldklopperij om nutrilon te kopen. Mijn dochter doet het hier prima op en op die andere die we geprobeerd hebben niet.. het maakt mij echt niet uit wat het kost. Als het goed voor haar is dan doen we dat ongeacht de kosten etc.

Groetjes

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Natuurlijk kiezen ze zelf uit met wie ze een contract sluiten. Het contract dat ze het meeste oplevert.

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    En geef ze eens ongelijk. Het is toch allemaal hetzelfde spul qua samenstelling, dus daar hoeven ze zich niet druk over te maken en dan zou ik ook kiezen voor wat mij 't meeste op zou leveren. ;)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een contract levert niets op, een contract kost geld. En het is nog steeds zo dat het PvE voor wat dan ook (en dus ook voeding) in ziekenhuisland nog altijd leidend is (en niet cost)...

Ik kan je trouwens vertellen dat als 'cost' het leidende aspect zou zijn, ELK ziekenhuis voor Nutrilon zou kiezen. Niet omdat dat de goedkoopste zuigelingen voeding is maar omdat het ziekenhuis per definitie meer afneemt bij Nutricia dan bij Hero. De mantelovereenkomst is dan bij Nutricia het meest gunstigst... "helaas" werken ziekenhuizen nog niet zo. De kinderafdeling kan zelf aangeven wat zij graag zien en dit geldt zeker voor de toenemende invloed van lactatiekundigen en dietisten.

12. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt Nutrilon Hypoallergeen. We hebben ook AH merk geprobeerd maar daar kreeg hij veel meer krampjes van. We houden het nu dus gewoon bij Nutrilon, dat gaat goed.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Friesche Vlag en Nutricai hebben niet voor niets een flink deel van hun marketingbudget reserveerd voor o.a. artsenbezoekers...

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lijkt me niets mis mee. We laten ons allemaal beinvloeden door marketing.. erg 2010 zeg maar. Maar gelukkig weten artsen en andere professionals wel waar ze op moeten letten in het marketingpraatje (die trouwens bij iedereen hetzelfde is).

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze laten zich wel degelijk be"nvloeden. Anders zouden er nooit zulke bedragen in omgaan. De bedrijven doen namelijk niet aan liefdadigheid, die denken alleen aan het dividend.

16. adi

adi Niet meer actief

Je bent neem ik aan verstandig genoeg om zelf te beseffen hoe belachelijk bovenstaande opmerking is. Ik ga toch ook niet doen alsof ik veel weet van KMA omdat hier een kindje met KMA ooit op bezoek komt, en dat ik om die reden over dat onderwerp kan discussiëren met de moeders van die kinderen :$ (zomaar een voorbeeld)

Vrouwen die deze topics openen vragen toch echt naar ERVARINGEN, en die heb jij gelukkig niet met kunstvoeding, dus ik snap echt al die reacties helemaal niet.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lees nog eens terug lieve Dirksmama... ik schrijf.. IEDEREEN laat zich beïnvloeden. En in Nederland zijn ziekenhuis geen bedrijven en kennen geen dividend (op één uitzondering na: Slotervaartziekenhuis in Amsterdam)

So what's your point?

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Hier vooral Nutrilon gebruikt, eerst HA en daarna standaard. Van Albert Heijn -HA kreeg hij krampjes, hetzelfde verhaal met Kruidvat huismerk, daar kreeg mijn dochtertje ook krampen van, dus dat extra geld heb ik er graag voor over.
    Mijn dochtertje ben ik met een maand of 7 Bonbebe gaan geven en dat ging wel goed, is ook niet duur. Stinkt wel, maar daar zat ze niet mee.
    Mijn zoontje ben ik laatst ook Bonbebe gaan geven, ging ook prima, maar goed, aangezien ik daarvoor weer naar een supermarkt aan de andere kant van de stad moet, heb ik voor het gemak maar weer een pak Nutrilon bij AH meegenomen toen het op was.
    Gewoon een kwestie van proberen hoe je kind er op reageert. En zelf kies ik graag voor gemak, dus voor een merk van een winkel waar ik vaak kom en waar het altijd op voorraad is.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Of ze bedoelt met de bedrijven Nutricia en Friesche vlag ofzo.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Inderdaad ja. Als bestaat Nutricia niet echt meer, dat is van Danone.

Deel Deze Pagina