Als je het woord letterlijk neemt is dat natuurlijk zo. Borstvoeding = voeding uit een borst. Flesvoeding = voeding uit een fles. Kunstvoeding = kunstmatig vervaardigde voeding, in een fabriek dus. Ik geef het ook, en noem het zelfs nepmelk (heb van Hanneke gehoord, vind ik zo grappig klinken), en vind het totaal niks onrespectvol aan. Juist andersom, die mensen hebben zoveel moeite gedaan om de nep-moedermelk te maken, dus heb er wel heel veel respect voor.
Hmm weet je zeker dat het nepmelk was en geen poedermelk? Ik moet bekennen dat wij het hier thuis weleens zo noemen, dat ik aan vriend vroeg heeft ze echte melk of nep melk gekregen ? Maar ook ik heb toch redelijk wat respect voor de mensen die die nepmelk, kunstvoeding, poedermelk gemaakt hebben ! Hier zeer vaak dankbaar gebruik van gemaakt, hoewel er natuurlijk ook nog andere opties zijn, toch erg fijn dat het er is !
Wat een gezeur zeg, ook weer in dit topic... Ik wil de mensen bedanken voor de normale reactie's en antwoorden op de vraag van TS. Ik ben namelijk ook druk aan het oriënteren. Ik heb nog een vraag... Is het verstandiger om het bij 1 merk te houden? Dus als je voor Friso hebt gekozen, dan niet ineens overgaan op Kruidvat? En als je merkt dat je kindje het niet goed doet op een bepaald merk, kun je dan ineens overstappen op een ander merk, of moet dit geleidelijk gaan dmv mengen enzo?
Rammel, Ik heb het zelf altijd fijn gevonden om lekker bij ons eerste merk te blijven, wat de kindjes lekker vinden, waar ze het prima op doen. Dus heb er nooit voor gekozen om bijv tussendoor even een andere te nemen omdat die in de reclame was oid ! Maar er zijn ook mensen die iedere keer andere kunstvoeding geven, gewoon degene die in de reclame is (geldt uiteraard alleen voor de nr.2 die reclame). Daarbij hebben de kindjes er dan geen last van, dus dan is dat prima. Maar kan je kindje er niet tegen (en ik, mietje als ik ben, zou het niet eens uitproberen, hoewel ik weet dat mijn borstvoeding ook elke keer anders smaakt, maar toch is de basis altijd hetzelfde denk ik dan en die basis is bij verschillende merken kunstvoeding voor mijn gevoel toch altijd een beetje anders) kan je daar alleen achter komen door het te proberen. Verder als je over gaat op een ander merk kunstvoeding omdat je kindje er niet tegen kan, zou ik gewoon ineens helemaal over stappen. Last is er dan al door die voeding, dus zou het dan niet nog langer blijven geven. Dan maar gewoon in een keer over op die andere . Maar ben je bijv met Nutrilon begonnen en wil je over naar kruidvat, kan je proberen dat ineens te doen, genoeg kindjes die daar geen problemen mee hebben. Maar je kan het ook mengen, dat je dus 4schepjes nutrilon doet en 1 schepje kruidvat, na een paar dagen 3 schepjes nutrilon en 2 schepjes kruidvat, na weer een paar dagen 2 schepjes nutrilon en 3 schepjes kruidvat, na weer een paar dagen 1 schepje nutrilon en 4 schepjes kruidvat om daarna dus op volledig kruidvat te zitten en de klein dan dus langzaam aan dat andere merk te laten wennen . Succes in ieder geval! Hoop dat je een beetje snapt hoe ik het bedoel ! Overigens gezeur, tja de een vind dit gezeur, de ander vind weer wat anders gezeur ! Als ik in elk topic over dat er bijv volgens mama te weinig van de fles gedronken word moest vertellen 'wat een gezeur' weer in dit topic, kreeg ik het nog aardig druk haha! Liefs, Hanneke.
Wij zijn 1x overgestapt van merk. De kindjes hebben hier in het begin Nutrilon gehad (in combi met bv). Met 5 maanden ongeveer ging Aldin de fles weigeren, hij gruwelde ervan en ging gillen bij de eerste slok al. We hadden alles geprobeerd totdat ik de tip kreeg om even een andere merk te proberen, vanwege andere smaak en structuur. Toen hebben we hem Friso gegeven (zomaar in 1x) en hij dronk weer (echt heel raar, maar ja). Dezelfde probleem gehad met Melisa met ong 6 maanden, en precies hetzelfde opgelost. Toen wilde ik Diyana ook over hebben op Friso, zodat ik weer op 1 merk zat. Maar mevrouw wou er echt niks van weten, dus niet elk kindje accepteert elke merk voeding overigens. Mijn ervaring is dat als je overstapt naar dezelfde voeding van andere merk (bijv. Nr1 Standaard naar Nr1 standaard) dat je dat best wel in 1x kunt doen. De samenstelling is hetzelfde, alleen vaak andere smaak en structuur. Als je overstapt van nr1 naar nr2, of van Standaard naar Forte of zo, hebben veel kindjes meer moeite mee, omdat de samenstelling dan anders wordt. Dan wordt vaak gewerkt met het mengen van de 2 voedingen, totdat het kindje eraan went.
Oke! Bedankt voor de antwoorden!! @ Hanneke: Ik bedoel met dat "gezeur" dat er zoveel offtopic wordt gepraat. Er wordt een vraag gesteld over welke flesvoeding er wordt gebruikt. En dan komt er een discussie op gang wat het woord flesvoeding precies betekent... Vind het altijd zo zonde van een topic...
Ik heb bijna alle flesvoedingen wel geprobeerd maar mijn zoontje deed het het beste op Friso en mijn dochtertje op kruidvat en nutrilon. Alleen kruidvat klontert meer dan nutrilon. Ik vind nutrilon het paradepaardje maar goed daar betaal je ook voor!!
Wij hebben nutrilon hypo-allergeen in huis gehaald. Ik woon in een dorp en dit is hier makkelijk te krijgen.
De verschillen tussen de merken zijn miniem. Voor zo'n 80% van de kinderen maakt het niets uit, al zou je elke voeding een ander merk geven. Alleen sommige kinderen hebben qua smaak al vroeg echte voorkeuren, en sommige pechvogels krijgen van het ene merk last en van het andere niet. Kwestie van uitproberen.
Mijn baby krijgt sinds een paar weken Similac Low Iron maar ik heb begrepen dat in NL geen Similac meer te koop is, dus ook ik moet straks op zoek naar nieuwe melk.
ik gebruik nutrilon pepti ik heb verders geen andere keus deze wordt namelijk vergoed door me verzekeraar
Op zich heb je wel keus, er zijn namelijk vergelijkbare dieetvoedingen van andere merken. Maar daar moet je kind dan wel tegen kunnen.
ik gebruik voor onze jongens Kruidvat eigen merk en dat bevalt prima!!! het is stukken goedkoper dan al die andere merken.. als het niet gaat kan je altijd nog overstappen op duurdere... en ook kruidvat heeft Comfort en tegen Koemelkallergie etc etc.. gewoon doen!!!
Nutrilon, maar mocht ik bij een tweede besluiten meteen KV te geven, ga ik voor het biologische merk BiobimLac.
? Waarom wordt deze vergoed door je verzekeraar dan? Omdat je een doorverwijzing hebt van je huisarts ofzo?
Als de huis-/ kinderarts opschrijft dat de koemelkallergie aangetoond is, kun je de voeding vergoed krijgen door de verzekering. Ik weet niet of het bij elke polis kan overigens.
ik wilde de hypoallergeen van etos gaan geven na het stoppen met de bv, etos zit bij me op de hoek. Maar op dit moment hebben ze leveringsproblemen met de voedingen, heb het dus niet aangedurf. Wilde niet het risico lopen dat het straks een paar weken niet leverbaar is, dus begonnen met Nutrilon Hypoallergeen (dochter heeft eczeem) Voordeel vind ik dat het overal te krijgen is, zelfs in het buitenland! Na de vakantie is ze 6 maanden en kan ik op nummer 2 overstappen; ik denk dat het dan wel huismerk gaat worden. Haar darmpjes zijn dan toch al weer veel verder ontwikkelt en kunnen meer hebben, mocht etos toch weer plotseling leveringsproblemen hebben.