Hoi allemaal, ik ben nu bijna 37 weken zwanger. Ik heb sinds zondag een hele zere plek bovenin mijn buik. Het begon als een gevoelige plek, die ik alleen voelde als ik erop duwde oid. Maar nu is het continu heel pijnlijk! Het voelt brandend, en heel strak. Het zit op de plek waar de kleine ook met zijn kontje ligt, en volgens de gyn ( was ik gisteren) was het een blauwe plek aan de binnenkant van de buik, als gevolg van de druk van de kleine. Maar voor mijn gevoel gaat het steeds meer zeer doen! Ik kan er bijna niets meer mee, loop mezelf ontzettend in de weg. Als ik rust, wordt het na verloop van tijd minder. Maar als ik dan weer ga bewegen dan komt het weer heel snel terug. Voor mijn gevoel heeft het te maken met mijn spieren, want als ik kracht zet ( bv voor de grote boodschap of om iets op te tillen) dan is het helemaal niet uit te houden. Het brandt en schrijnt heel erg, en voelt heeeeeel strak aan, alsof er iets op knappen staat. De plek is nu ook groter geworden, het zit boven mijn navel, iets aan de rechterkant. Heeft er iemand ervaring? Ik word bijna bang dat er iets op afscheuren staat of zo.... En oh ja, de bewegingen van de baby hebben geen invloed op de pijn. Dus ik voel niet als hij beweegt dat het pijnlijker is of dat hij de plek aanraakt. Wie heeft hier ervaring mee, of een idee wat het is? Ik was nog happy zwanger, maar als die de komende drie weken zo blijft ( of nog erger wordt) dan zie ik het niet echt zitten....
Ja dat is echt een beurse plek van het kindje...Ik heb het ook en het is erg pijnlijk Eigenwijze kindertjes....!
Ik heb het ook, en inderdaad: het lijkt mij ook een beurse plek. Misschien een schrale troost, maar bij mij is het in de laatste weken (door het indalen?) een stuk minder pijnlijk geworden.
Heel herkenbaar! Het gevoel alsof er een grote blauwe plek aan de binnenkant zit. Bij mij is het m'n maag. Alleen zit het bij mij niet aan de rechterkant onder m'n ribben, maar juist iets naar links.
Heel herkenbaar! Heb eigenlijk exact hetzelfde maar misschien iets meer aan de linkerkant. Het zit ongeveer 4 vingers boven mijn navel. Ik heb ook het gevoel dat het te maken heeft met mijn spieren en niet zozeer met de bewegingen van de baby. Wanneer ik meer beweeg wordt het pijnlijker (hoesten of bukken is echt pijnlijk) en als ik lig voel ik het bijna niet. Ik hoop echt dat het wel minder wordt in de laatste weken.....
Heb ik ook gehad......helemaal als ik erop drukte deed t zeer. De kleine lag met d'r kontje daar, af en toe duwde ik er voorzichtig op zodat ze wat verschoof met d'r billen. Was de pijn eff wat minder
ik stelde gisteren dezelfde vraag in het augustus topic....of meer mensen hier last van hebben....bij mij voelt dus gewoon echt heel mn buik beurs en bont en blauw aan