welke flesvoeding geef ik men baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karin361, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Hier na de bv begonnen met Nutrilon. Toen die echter een keer op was bij de Jumbo had mijn man Jumbo merk meegenomen. Maar daar kreeg inieminie erge verstopping van. Toen ik dat vertelde op het cb tegen de kinderarts zei ze dat de huismerken toch wel mindere kwaliteit hadden. Ze zei dat het prima was als je Nutrilon of Friso niet kon betalen, maar dat je anders toch het beste die kon nemen. Geen idee of het waar is (en of ze aandelen heeft)! Maar ben toch maar weer teruggegaan op de Nutrilon. Ik vond wel dat de Jumbo melk ook veel minder goed oploste in het water en veel meer klonterde. Dus die vind ik geen aanrader. Andere huismerken nooit geprobeerd dus geen idee.

2. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm... Als je start met gewone voeding, dan heeft HA voeding geen enkel effect meer. HA voeding is er alleen om een allergische reactie te voorkomen. Is die reactie eenmaal opgetreden door gewone flesvoeding, dan zal HA voeding niet meer helpen en zit je aan Pepti vast (zo is het mij althans altijd uitgelegd).
    Onze meid heeft van maand 3 tot maand 6 HA voeding gehad van AH ivm allergieën in de familie. Daarna ben ik overgestapt op normale voeding van de AH.

Voordeel van de AH voeding vond ik overigens dat het in twee aparte porties verpakt was. Zeker als je minder flessen gaat geven, is dat wel zo fijn.

3. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Wij gaven bij mijn zoontje Nutrilon en gaan dat nu weer doen. Bij het kinderdagverblijf zit de voeding bij de prijs in en hebben ze Friso of Nutrilon. Het verschil tussen die 2 vind ik niet bijzonder hoog en heb goede ervaring met Nutrilon. Vandaar de keuze.

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn beste vriendin gaf HA-voeding en haar dochtertje is met 10 weken opgenomen omdat ze niet meer dronk. Dat bleek door een ernstige koemelk en glutenallergie te komen. Zelfs Pepti was niet goed, ze heeft nu iets wat door de zorgverzekeraar vergoed wordt. Het is dus niet zo dat HA-voeding er per definitie voor zorgt dat jouw kindje geen allergieën zal opdoen.

Overigens start ik ook met HA-voeding hoor, dit schijnt ook beter te zijn ivm. darmkrampjes.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Dit wist ik toen idd nog niet, inmiddels had ik dat ook al begrepen via een vriendin. We zien het wel waar het schip strand... Denk dat de kans op allergieën relatief klein is.

6. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat klopt ook. Maar het verkleint de kans wel bij de meeste kinderen omdat de eiwitten net iets kleiner zijn geknipt dan bij gewone voeding. Als zelfs Pepti niet goed is, dan is het wel heel heftig geweest.

Heb overigens ook wel eens gehoord dat HA voeding meer zou lijken op BV (en dus de overstap dan makkelijker zou zijn), maar wat daar nu echt van waar is...

7. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik ben begonnen met kruidvat standaard...
    Heb nog wel getwijfeld omdat ik me een soort van schuldig voelde om hierop te 'bezuinigen' maar goed ik heb er geen spijt van. Ons meisje deed het vanaf het begin super, haast geen krampjes gehad en ze groeit goed.
    Na een paar weken over gegaan op Forte voeding van kruidvat en dat gaat ook super...

Vond de 2 losse verpakkingen handig, het is iets goedkoper, en er zitten meerdere Kruidvatten hier in de buurt dus dat is wel handig.
    Ik maak eigenlijk savonds of sochtends een torentje met 5 voedingen wat ik dan gelijk meng met de nutriton en zo heb ik het meteen klaar staan.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik lees hier van alles over merken, maar veel belangrijker dan het merk, is vooral de vraag of je gaat voor hypoallergeen of voor normaal.
    Dat eerste moet je in ieder geval doen als er in je familie, (beide kanten!), allergieen of longklachten voorkomen, (zoals bronchitis, astma, COPC). Je kind heeft dan namelijk een grotere kans om een koemelkallergie te ontwikkelen en bij de hypoallergene voeding zijn de lastig verteerbare lange eiwitketens uit de koemelk, in kleinere stukken geknipt, zodat ze beter te verteren zijn.
    Bij een koemelkallergie zijn de darmen poreuzer, waardoor hele ketens aan eiwitten zo door de darmwand gaan en in het bloed terecht komen. Het lichaam reageert daar dan met een afweerreactie op, waardoor je kind dus ziek wordt dan.
    Omdat bij hypo-allergeen de eiwitketens in stukken zijn geknipt, zal het lichaam er, in het geval de darmen nog erg poreus zijn en de eiwitten dus zo het bloed binnenkomen, geen of veel minder afweerreactie oproepen.

Speelt er in je familie niets aan longklachten of allergieen en ben je beiden goed gezond, dan kun je doorgaans rustig de normale babyvoeding geven. Alhoewel sommige mensen het dan nog een prettig idee vinden om hypoallergeen te geven, voor het geval dat...
    :)

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij mijn dochter begonnen met Nutrilon HA, en daarna eigen merk. Bij mijn zoontje direct eigen merk gegeven en daar kon hij echt niet tegen. Nu weer aan de Nutrilon, en klachten waren binnen 2 dagen over! Maar in nederland is alle voeding veilig.

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik ben gebruik friso, puur op gevoel en ik geen keuze kon maken welk eigen merk ik zou nemen. nutrilon wilde ik niet vanwege dat het zo stinkt en ons ventje kreeg het 3 dagen in het ziekenhuis en moest ervan kokhalzen en met friso ging het meteen goed. in het ziekenhuis raadde ze het ons ook aan omdat friso wat dikker is en dus beter blijft plakken (is mij verteld)
    ik vindt dat er wel verschil in voeding zit vooral in strutuur van de poeder ( ervaring met kinderen van mijn zussen) het ene is fijn en het andere is grover.
    maar volgens mij moet je gewoon kijken waar je kindje goed op reageert en als het niet werkt kun je altijd verder kijken.

mij is verteld zolang er geen allergieen in de fam voor komen je het beste met standaard 1 kon beginnen hebben wij ook gedaan en nooit problemen gehad en tja darmen moeten toch wel wennen en daar zullen ze ook last van hebben met speciale voeding misschien iets minder maar je hebt goede middeltjes voor darmkrampjes mocht het nodig zijn

11. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ja klopt ja over die HA voeding. Bij mij zeiden dat als ik zou stoppen met bv voor dat de baby 6 maand was, ik ook het beste HA voeding kon geven. Dit omdat ik dus hooikoorts en nikkelallergie heb. Je zou zeggen wat heeft dat met koemelk allergie te maken, maar daar had ze dus wel verhoogde kans op.

Deel Deze Pagina