Ik kolfde gewoon ook op de dagen dat ik niet werkte. Dat deed ik dan in de vriezer en daar vulde ik mijn tekort dan elke keer mee aan. Dus gewoon 7 dagen in de week kolven naast de borstvoeding, al is het maar 1 keer per dag, dan haal je het wel hoor.
oke, de melkmachine blijft in werking De ene dag gaat het ook beter dan de andere dag, maar dat is logisch natuurlijk
Ik heb van de week iets ontdekt wat mij erg helpt. het is wel even je wekker zetten. Maar zet ong 1,5 a 2 uur voordat je kindje moet drinken je wekker. kolf dan alles eruit! Ik had vanochtend 250CC!. en dan weer je bed in en slapen, ondertussen vullen je borsten zich redelijk met melkm en je kindje komt niets te kort.
Wat een goed idee, gisteren kwam ik hier ook per toeval achter, maar hier heb je wel doorzettingsvermogen voor nodig hoor! Maar misschien 1 ochtendje proberen, dan heb ik toch weer wat sneller voorraad! Bedankt voor de tip!
Ik ben tot nu toe steeds om half 7 opgestaan om te kolven (ook in het weekend); dan kolf ik 1 borst helemaal leeg en de andere deels leeg. Tot voor kort leverde me dat ook zo'n 210 tot 240 op (voor haar is dit 1 voeding). Daarna ging ik me klaarmaken voor mijn werk en haar spullen voor het KDV in orde maken. Ik voedde haar dan ongeveer een uur tot anderhalf uur later. Daar had ze ruim genoeg aan. De andere voeding kolfde ik in 2 keer in de rest van de dag. Dat was voldoende om de dag door te komen.
ik vind het wel een goed idee dat om half zeven op om te kolven..maar onze Michelle roept me eers al om 02.00 uur en dan nog om 05.30 dus dan trek ik het echt niet om ook om half zeven nog eens te kolven hoor...ik moet echt ook af en toe slapen...moet om 7 uur echt mn bedje uit en kolf dan wel wat..ca. 80 cc normaliter. want om 05.30 drinkt ze gewoon niet heel erg goed. dan geeft papa om 9 uur de fles afgekolfde melk voor hij haar naar het kdv brengt. TOPPIE voor jullie allemaal hoor! echte BIKKELS!
Dit red ik ook niet hoor Jantje! ALs ik naar mijn werk ga dan moet ik er al om 6.15 uit, 6.45 uur voeden en dan hop weg (papa brengt Mira naar de creche). Dus ik probeer tot nu toe elke ochtend (als ik niet werk en Mira inderdaad niet in de nacht gekomen is) na de eerste voeding na te kolven. Dit levert soms veel soms niet, gemiddeld ongeveer 50 cc. Jullie ook allemaal succes bikkels!
Zo daar ben ik weer! Mijn borstvoeding is wel teruggelopen sinds ik werk, maar het gaat nog wel. Wat lastig is dat Mira elke nacht komt sinds ik werk, behoorlijk vermoeiend! Ik heb als advies gekregen om 3 borsten aan te bieden (dan gaat de productie omhoog) en bij nood een fruithap te geven. Dit ga ik dus niet zomaar doen natuurlijk. Maar nu had mijn enthousiaste moeder het gisteren zonder te overleggen gedaan. Ze had het heel lekker gevonden, maar ja was eigenlijk niet de bedoeling Op het werk krijg ik niet genoeg gekolft en dit kolf ik de andere dagen bij. Hopelijk slaapt ze snel weer door zodat ik ook weer wat meer rust krijg. Zo even van mij afgeschreven Daaag
Hoi Ster, Ik vind het eerlijk gezegd wel heel bizar dat je moeder zomaar het eerste fruithapje geeft?! Ik zou erg boos zijn... Ten eerste vind ik 4 mnd erg jong, ten 2e wist jij nergens van af, ten derde doe je dat volgens mij nooooit uit jezelf als de ouders er zelf niks van af weten en ten 4e; ik had dat gewoon lekker zélf willen doen!
hee ster! mijn voeding is ook terug gelopen sinds ik werk... ik had in mijn verlof een enorme voorraad opgebouwd in de vriezer, maar die is sinds deze week op helaas... ik kolf iedere ochtend 1 borst leeg, terwijl floor de andere leeg drinkt (lijk net een acrobaat) en op mijn werk kolf ik 1,5 voeding... aangezien mijn meissie 4 bakjes van 180cc leegdrinkt op het KDV, krijg ik de melk dus niet aangesleept. nou geef ik naar het KDV mee, wat ik mee kan geven, en de rest vullen ze aan met nutrilon. op mijn vrije dagen krijgt ze volledig borstvoeding. ik heb wel even moeten slikken dat dit zo loopt, het liefst had ik haar 6 maanden volledig borstvoeding willen geven. inmiddels heb ik er wat meer vrede mee, ze krijgt per slot van rekening alleen als het echt niet anders is FV, en voor de rest nog volop BV. met fruit wacht ik nog tot 6 maanden..... oh ja, vandaag ben ik vrij, en heb ik een regeldagje ingepland, om te kijken of de productie toch nog iets opgekrikt kan worden. ik leg floor heel vaak aan.... liefs elfje
Ster: vind het ook wel raar dat je moeder dat doet. had ze niet in de gaten dat je dat nog niet wilde? Zou het vooral ook jammer vinden dat ik niet de eerste was die het gaf. Tja, mijn moeder had ook een ander idee over hapjes en vond ook dat ik daar maar lang mee wachtte (ben nu paar weken geleden begonnen). Elfje: ha, een collega-acrobaat! Maar jeetje zeg wat drinkt ze veel op t KDV! Wel prima natuurlijk maar kan me voorstellen dat je dat niet bij elkaar gekolfd krijgt. Goed hoor, dat je gewoon zo door gaat, zo krijgt ze ook de bv die ze nodig heeft. Het is dat ik een flexibele baan (en een flexibel kind ) heb maar ik begrijp het heel goed dat t moeilijk is om de rust te vinden die je nodig hebt om genoeg te kolven/ genoeg bv te hebben. Knap dat jullie doorzetten!
4 x 180 cc op het KDV drinken? Dat is echt extreem veel hoor, dat krijgt vrijwel geen enkele vrouw bijelkaar gekolfd. Voor de meeste babies is dit het totaal dat ze per 24 uur uit een borst halen. Als ik het zo lees vraag ik me af hoe Floor drinkt. Je laat haar toch zeker alleen met een newbornspeen drinken? En op het KDV weten ze toch dat het op verzoek moet, en dan niet de speen in de mond stoppen, maar met de speen aaien tot ze toehapt? Ik zou om te beginnen maar eens veel kleinere flesjes gaan meegeven naar het KDV, iets van 80cc per fles. En dat eerst een fles laten geven en pas een tweede als ze daar ook om vraagt.
is dat echt zo extreem veel!?! tot nu toe heeft ze nog maar 1 keer FV gekregen, en dat was ook maar 60cc... floor is qua gewicht en lengte iets onder gemiddeld... ik heb meteen weer speen nr1 in haar flesje gedraaid (had 2 erin zitten), misschien dat ze dan iets minder neemt... ze krijgt altijd een kleine avent fles mee (125cc) thanx voor de tips! ik ben benieuwd! @geke: haha ja, ik dus ook aan de acrobatiek! ik vind het nl zonde van de toeschietreflex, en het scheelt tijd! liefs elfje
hee dirksmama, floor was bij 16 weken 5,7 kilo en 62cm...ze drinkt per dag 5 a 6 keer, en slaapt de hele nacht lekker door.... ik ga denk ik volgende week even naar het weeguurtje op het CB, even kijken hoe het nu is... vandaag heeft floor maar 3 bakjes van 180cc gedronken op het KDV, en geen FV nodig gehad! en er stond een opmerking in het schriftje, dat ze veel langzamer dronk! ik heb die andere speen er in gedraaid, en dat lijkt nu al zijn vruchten af te werpen! met 3 bakjes zou ik het namelijk net redden met kolven! super lief trouwens dat je zo wilt meedenken! liefs elfje
Om te weten hoeveel er ongeveer in een flesje moet kun je het volgende sommetje gebruiken: 115 (max 150) x gewicht : aantal voedingen Dus voor Floor was het bij 16 weken: 115 (max 150) x 5700 : 6 = 110cc (max 140cc) Laten we er even van uitgaan dat ze nu zo rond de 6 kilo zit, dan kom je uit op: 115 (max 150) x 6000 : 6 = 115cc (max 150cc) En met 5 voedingen op: 115 (max 150) c 6000 : 5 = 140cc (max 180cc) Je zou dus ook eens kunnen kijken of je met kleinere flesjes toekunt, omdat 180cc echt al het uiterste maximum is van wat ze nodig zou kunnen hebben. Bij borstvoeding is het handiger om geen grote flessen mee te geven, maar meerdere kleine flesjes. Op die manier kan je kind namelijk veel beter op verzoek gevoed worden. Als je flesjes maakt met een inhoud van 50-80cc, dan kan het eerst 1 flesje krijgen en daarna als het wil nog 1 of 2 flesjes. Op die manier voorkom je dat met moeite gekolfde melk in de gootsteen belandt. En je kind kan gemakkelijker een slokje tussendoor krijgen als het daar om vraagt.
Heee Elfje, wat leuk om weereens van je te horen! Tja het blijft uitzoeken met borstvoeding he! Ik kreeg gisteren een fles van 180 cc terug (had ze niet gedronken), hier baalde ik ook van. Ik ga ze toch eens uitleggen dat het ook voeden op verzoek is en het niet standaard om de 3 uur hoeft ofzo bij het kdv. Fruithap:dit vonden wij ook belachelijk. Bij het consultatieburo hadden ze als tip gegeven dat als ik echt tekort productie had en Mira steeds hele nachten bleef komen (ben gebroken onderhand) dat ik dan wat fruit mocht geven. En zo had mijn moeder dus spontaan gedacht om dat meteen te doen Ik was er absoluut niet blij mee natuurlijk! En ga voorlopig nog niet bijvoeden hoor. Vannacht heeft Mira eindelijk van tien tot negen uur vanmorgen geslapen, heerlijk! Sinds ik werk komt ze plotseling elke nacht, alsof ze het aanvoelt dat moeder weg is.
hee ster! daar kan ik ook zo van balen, wanneer er BV "verloren" gaat... vaak geef ik haar dan alsnog dat flesje, en kolf ik! wat ik vanochtend had; ben met mn acrobatiek bezig (kolven en voeden tegelijk), valt het bakje uit mijn kolf! ! ! GRRRRRRR zo over het hele bed! zeker 100cc! zoooooooo balen! hele hoop gepoets dus op de vroege ochtend, en helaas voor morgen niet genoeg voedingen voor het KDV.... kan ik nu nog van balen! liefs elfje