Hoi, Ik zit een beetje met het volgende: mijn zoontje is precies 12 weken vandaag en dronk heel eventjes 5× 180/6. Dit ging op of hij liet soms een heel klein beetje staan bij sommige flessen. Sinds woensdag drinkt hij ineens toch weer 150/5. En... de laatste 5e fles amper.. We moesten hem al wakker maken rond de klok van 23.00 ( maakte niet uit of hij 17.30 of 19.00 daarvoor heeft gehad).Hij wilt vrij snel slapen na fles nummer 4. Nu heb ik hem 3 nachten op rij wakker gemaakt en ik heb niet de indruk dat ik hem hier blij mee maak. Sterker nog, hij wordt boos. Hij drinkt vervolgens zo'n 60 cc of niet.. Dus dan maar terug leggen. En dan vrolijk lachen en geiten en vervolgens xo weer slapen.Hij kwam 5.00 vanmorgen vroeg pas(dag ervoor 3.00). Toen 9.00 / 13.00 / 16.30 a 16.45. Wij dachten dan maken we hen 2 uurtjes eerder wakker , om 21.00, gewoon na 4 uur,maar dit heeft dus hetzelfde effect als 23.00.. Tot voor kort dronk hij de late fles nog wel zo goed als leeg... Wat te doen? proberen die 5 overdag te geven en de laatste bijvoorbeeld om 19.00? de inhoud verdelen over 4 gaat hem denken niet worden, aangezien hij nu ineens die 180/6 ook niet meer opdrinkt.. Ik laat hem altijd zelf komen , dan zitten we beetje om de 4 uur. Dus als ik er 5 wil veedelen moet ik al om de 3 uur a 3,5 uur. Dan moet hem straks toch wakker maken als hij zelf nog niet komt. Lastig... Ik neem aan dat ik wel kan concluderen dat hij die late niet meer wilt?( Ik tref ook geen suffe baby aan nadat hij die laatste amper gedronken heeft. Hij woog overigens 26 oktober 4995 gram en a.s. woensdag weer naar cb, dus dan benieuwd naar zijn gewicht nu..)Maar hoe dan vervroegen/sturen? Nu natuurlijk ook weer een verrassing hoe laat hij komt, nadat hij om 21.00 maar 60 heeft gedronken. Heb ook even aan een sprongetje gedacht, aangezien hij rond 11/12 weken zit en ineens weer minder drinkt. . Dat het even is? Hoe ging dit bij jullie? Probeer dus nu te zoeken naar een manier dat hij toch alles binnen krijgt.. Als hij lekker wilt slapen op het late tijdstip en het vanaf een fles hiervoor lekker red tot de ochtendens prima! Maar hoe dan nu die kant op gaan?
Ik krijg sowieso de indruk dat hij doe laatste fles niet meer nodig heeft. Als hij om 5:00 wakker wordt, kun je een kleine fles aanbieden. Bijv 90/2 en dan om 8:00 de normale voeding? Vanaf 8 uur reken je dan steeds vier uur er tussen. Zo is dit bij ons zoontje ook gegaan. Dit was bij hem een teken dat hij langzaam de hele nacht door kwam. Nu krijgt hij laatste fles om 19:00/19:30 en komt tegen uurtje of 7:00 voor de volgende fles.
Hier gingen we volledig voeden op verzoek. Daarna kwam er vanzelf weer een ritme in. Dat betekende wel weer even wat nachtvoedingen. Maar daarom heen sliep mijn zoontje heel goed. Dus wakker maken had hier ook een averechts effect. De 23u fles werd slecht gedronken en hij kwam toch voor een nachtvoeding en sliep onrustiger doordat we hem uit zijn diepe slaap haalden. Hier werkt het gewoon het beste om de kleine te volgen. Daarbij probeer ik wel de starttijd hetzelfde te laten zijn. Rond 7.30. Maar lukt dan niet dan maar even een dagje zien wat erg gebeurt. Komt altijd weer goed.
Ik zou overgaan op 4 flessen. En dan zien wat er gebeurt! Hier zat ik er eerst ook een 5e fles in te proppen. Werkte alleen maar averechts.
Lekker laten slapen, heeft hij honger dan wordt hij vanzelf wel wakker. Bij onze eerste in het begin steeds wakker gemaakt wat een ellende, was moe, wilde niet drinken, huilen.......lekker laten slapen
Ook wij zijn gestopt met de vijfde fles. Was een drama om die te geven. Je deed zoonlief er geen plezier mee en drinken deed hij toch niet. Toen op zijn beloop gelaten. Ja, dat betekend soms (is nu 1 keer voor gekomen, maar sinds week is de fles er af) om half 6 je bed uit om te voeden. Maar wie ben ik als hij dan wel drinkt? Gewoon proberen en het accepteren als hij vroeg komt voor een voeding.
Hier ook een mannetje die al een paar weken van 19/20 uur tot 5 slaapt. Late avondvoeding heeft geen nut, want dan komt hij alsnog om 5 uur. Dus we laten hem lekker slapen en dan zien we wel. Soms is het 4 uur, soms half 6. Afhankelijk van de tijd passen we de hoeveelheid aan wat we hem geven, zodat we de dag ook weer gewoon rond 7/8 uur kunnen starten. Vaak doen we dan wel wat extra water in de fles, omdat hij anders niet tevreden is na 60+2 bijv. Dit werkt prima zo! Hij zit een beetje tussen 4 en 5 flessen in en zo gaat het super. Als we om 5u een gewone fles zouden aanbieden en dan om de 4 uur verder gaan wordt de laatste fles om 21u ook niet meer goed gedronken. Zo op deze manier dus wel. Het is even vervelend met 5u en 7u/8uweer een fles, maar de oudste is hier toch om 7u wakker dus slapen kan ik toch niet langer hij gaat vanzelf wel een keer langer slapen. 5u beschouw ik dan ook nog als nacht, 6 uur ook, half 7 niet meer vanaf dan gaan we naar beneden en wakker zijn. Eerder gaat zl meteen weer terug zijn bedje in.
Wij zijn ook met de laatste fles gestopt. De laatste fles krijgt ze nu rond 20.00 en slaapt dan tot 4/5 uur. Afhankelijk van het tijdstip dat ze wakker wordt krijgt ze een hele of den halve fles. Daarna gelijk weer in bed, pas na 7.30 begint hier de dag en gaat ze na de fles naar beneden.
Bedankt voor alle reacties! Gisteren had hij fles nummer 4 (180 cc water en 6 schepjes, niet leeg 50 laten staan) om 19.00. Ik ben zelf maar op tijd naar bed gegaan, niet wetende natuurlijk wanneer hij wakker zou worden voor een flesvoeding 😁. Hij werd wakker om iets na 5.30! Toen wel gestart met fles 1 en net iets na 18.00 fles 4. Ik ben benieuwd nu . Ik wil inderdaad naar 4 flessen nu toe. Er zat nu 10,5 bijna 11 uur tussen (19.00 - 5.30). Dus als hij nu een uur eerder heeft gehad, zou je zeggen 4.30.. Dan kan ik hem dus wel een soort van nachtflesje geven (bijvoorbeeld 60/2 of 90/3?). Het liefst ga ik naar deze tijden : 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00. Dat ik hem dan dus een klein flesje geef en hem dan rond 7.00 weer verwacht? Snap uiteraard dat je niet gelijk op zo'n bovenstaand ritme zit 😂.. Maar 4.30 starten met een volle fles betekent rond 16.30 de laatste en dan wordt het helemaal weer nacht daarna.. als we 4 volle flessen doen. (de dag ervoor 16.30 fles 4 en toen werd hij 1.30 wakker.. en daarna weer om 6.45). Zijn gewicht was dus 26 oktober op 5 gram na 5 kilo. Met de keer ervoor en toen (maand ongeveer ) was hij zo'n 850 gram (!) aangekomen (van eind september tot eind oktoktober dus). We bieden hem nu 4x 180/6 overdag. Maar stel hij is dit weer zo'n beetje aangekomen in een maand tijd,dan is 180/6 over 4 flessen inmiddels al te weinig toch? Als je dan zijn gewichtx150: 4 flessen doet (stel hij is nu zo'n 5800 gram of daar tegen aan). Ik denk nl dat hij zeker wel boven de 5500 gram is nu (morgen afspraak cb, dus dan ook wegen). Zou er dan in de eerste niet al 210 moeten? Vanwaar mijn vraag: Ik vind hem erg onrustig tussen de flessen overdag door. Hij sabbelt veel op zijn handjes / slecht slapen overdag, huilerig. Nu heeft hij ook steeds gele slappe zuurruikende poepluiers en rode wangen. Mijn schoonmoeder merkte het krijgen van een tandje / last van tandje op.. Maar hij is 12,5weken? Ik denk dan ja is hij onvoldaan of een sprongetje iets anders waardoor hij zo sabbat? .. of inderdaad gezien de luiers wel iets van een tandje (die misschien nog niet doorkomt volledig, maar waar hij wel last van heeft?). Overigens slaapt hij savonds / snachts wel super en heel rustig. Het is dus echt iets van overdag. Kortom, beetje rommelige daagjes zo. Het houd je bezig 😂😃😄.Wat doen jullie / zouden jullie in de 4 flessen doen op basis van het bovenstaande? Wanneer wij naar een fles minder gingen deden we ook meer in de fles. maar in 1 keer 4x 210 vind ik ook heavy (denk ook niet dat hij ze dan opdrinkt).
Hoe ging het vannacht Als hij vroeg in de nacht komt zou ik een klein flesje aanbieden en dan om 7.00 de dag beginnen. Grotere flessen zou ik persoonlijk niet doen. 210/7 is wel heel veel voor zo'n klein maagje, dan liever een fles meer per dag
Hij heeft 1x 19.00 - 5.45 gedaan en 1x 18.00 - 5.45. 4x 180/6 gedaan maar hij is chagrijniger en ontevredener. Woensdag bij cb geweest en advies gevraagd. Hij is nu 61.5 cm en 5885 gram. Ik mag hem 2x 180/6 geven en 2x 210. (Hij mag nu 900 cc en het maximale is een liter gaf de arts aan). Net al 1 fles geprobeerd met deze inhoud en die gaat leeg. Nu had hij gisteren een fles om 18.30. Hij werd nu 4.30 wakker. Ik dacht geef hem een klein flesje van 90/3 en probeer dan later te starten met de gewone flessen.. maar dat pikte hij dus niet.. Hij ging echt te keer nadat ik hem terug hadden gelegd. Pas nadat ik hem nog wat gaf werd hij rustig. Nu denk ik inderdaad om fles 1 en fles 3 op te hogen omdat hij hier minder tijd tussen laat dan bij 2 en 4. Hij had nl nu 17.15 en veel sneller de fles en sinds 18.45 op bed. Nu denk ik aan een overgsngsfles als hij bijvoorbeeld nu om 4.00 komt.. want hij accepteert die kleine dan niet. En aangezien ik die 2 flessen nog niet had opgehoogd... Dat ik dan misschien wel om een uur of 7 met de 4 zoals hierboven kan starten? Dat er dan ritme in komt? Het is natuurlijk even een overgang nu ik wat mag ophogen , van 5 naar 4 etc.. Wij hebben dit elke keer wel even gehad als er een fles af ging dat het even duurde voordat er weer ritme in zat..
Je kan ook een verdund flesje geven om een soort overgangsflesje te maken dat hij dan wel accepteert. Bv 150/3 of 180/3. Ik doe dat hier wel eens in de wat hongerige fase om zo wel rond 7u30 uit te komen met de eerste fles. En dan is het afhankelijk van hoe laat/vroeg hij wakker wordt. Bv om 2 uur al dan krijgt hij bv een echt flesje anders redt hij het misschien niet tot 7u30. Maar om 4u30 bv 120/2. Met een verdund flesje krijgt hij dus wel volume binnen. Maar niet perse heel veel voeding.
Nou vanmorgen 8.00 fles, 12.00 fles en tegen 16.00 fles. 3 nu dus. Het is nu bijna 20.30 en hij slaapt nog.. Hij heeft dus nog maar 3 flessen gehad.. Wakker maken of zelf laten komen?.. Lastig..
Ik zit in de babykamer in dubio, haha 😂. hij ligt zo lief te slapen. Maar draait hij zijn dag en nachtritme niet om als ik hem nu na 4,5 uur nog laat liggen?
Wij maken zl voortaan zelfs ruim een uur voor zijn fles wakker savonds Hij ging ook steeds vroeger de nacht in. Nu slaapt hij savonds ongeveer 1,5 uur. Van half 17:30u tot 19:00. Vervolgens dan om 20:00u de fles en dan weer naar bed. Dan slaapt hij tot 6 uur, krijgt dan 100cc en meteen weer terug in bed. En dan meld hij zich rond 8 uur weer. En dan starten we de dag. De laatste dagen wordt hij nu zelf rond 18:45/19:00 uur wakker. Dus het 3e slaapje is nu echt een 3e slaapje aan het worden ipv het begin van zijn nachtslaap
Ja ik had hem ook wakker gemaakt. Hier 'mocht' hij na de een na laatste fles max. 1,5 uur slapen. Stel hij had dus om 16.00 een fles gehad en ging om 17.00 slapen, dan maakte ik hem uiterlijk 18.30 weer wakker. Anders ging hij of 's avonds pas heel laat slapen of hij ging heel de nacht lopen spoken.