naar 4 borstvoedingen?

Discussie in 'Voeding' gestart door ezzie, 18 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    die kleine van mij is nu ruim 4 mnd,. krijgt per dag 5 keer bv,. de laatste tijd drinkt ie maar weinig overdag, lijkt geen honger te hebben,. om 23 drinkt ie wel redelijk maar sochtends om 7 uur heeft ie vervolgens weer geen trek en zit ik met overvolle borsten!
    zou ik de voeding van 23 al kunnen laten vallen en zo kijken of ie overdag dan beter gaat drinken? (moet ie snacht natuurlijk wel doorslapen) of is 4 keer te weinig voor volledige bv? of gewoon een keer proberen om te zien wat ie doet?

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick kon nog niet toe met 4 voedingen (wel de fles overigens), hij werd weer veel wakker 's avonds en 's nachts (niet van de honger maar gewoon wakker). Op advies van het CB ben ik nu weer teruggeschakeld naar 5 voedingen en nu gaat het beter. Hij wordt nu gemiddeld nog maar 1 keer per nacht wakker, dan geef ik hem zijn speentje en slaapt hij lekker verder tot een uur of 7 of 8. Vannacht heeft hij sinds lange tijd weer doorgeslapen tot vanochtend 06.45 uur (hij sliep al door toen hij een dag of 10 oud was!, maar vanaf dat hij +/- 3 maanden was, is dat voorbij). Eens zien wat vannacht brengt.

Je kunt het proberen. Schuif wat met je tijden zodat er niet te veel uren in de nacht zitten (max. 10 uur volgen mijn CB) en kijk hoe het gaat. Vertrouw op je eigen gevoel en kijk naar je kindje, da's het belangrijkste!

3. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik zou het eens gewoon proberen...Damiën is er bij lange na nog niet aan toe aan vier voedingen maar je merkt het snel genoeg...Maak je hem wakker voor de voedingen? laat hem anders eens zelf begaan. Ik merk dat als Damiën nog geen honger heeft dat ie gewoon weigerd....

Damiën geeft hier sinds kort aan dat ie eerder naar bed wil...prima...maar hij komt nu weer voor een nachtvoeding...ik waai wel met zijn winden mee...vind ik veel makkelijker dan geforceerd iets aan te passen......

Deel Deze Pagina