Ik kom er niet uit. Dochterlief is een behoorlijke slaapkop. Ik wil met 5 maanden beginnen met het introduceren van een groentehapje, dus gewoon puur te leer en vermaak en absoluut niet als vervanging. Maar wanneer ga ik dat geven? -07.00 210+7 Slapen van 07.30 tot 10.30 -11.00 210+7 Slapen van 12.00 tot 15.30 -16.00 210+7 Slapen van 18.00 tot 20.30 -20.30 210+7+2 rijstebloem Gelijk weer naar bed Ze heeft haar slaap ook echt nodig, ik zie er tegen op om haar wakker te houden omdat ze een hapje krijgt. Is het een idee om bij de introductie bijv rond 16.00 een paar hapjes te geven en dan de fles erachteraan? En kan iemand me vertellen hoe ik dat straks ga doen als ze wel toe is aan bijvoeding?
Ik zou het idd doen vóór de fles, gewoon een paar hapjes en dan de fles erachteraan. Maar hoe het straks gaat als ze meer gaat eten..pfff moeilijk, je hebt idd een lekker slaapkoppie Je zou dan nog bv direct na het uit bed komen een groente/fruithapje kunnen geven, dan spelen en als ze moe begint te worden de fles. Ik neem toch aan dat ze binnenkort wel wat minder veel slaapt...
Hier dus idem dito. Justin slaapt wel iets minder nu hij zn sprongetje weer gemaakt heeft, maar nog slaapt hij veel (thuis dan). Wij zaten ook te medderen met de bijvoeding. Maar ipv de fles van ong 11.00 geven wij dus nu n fruithap en evt diksap. En om 13.00 Fles, 16.30 groentehap en toetje en 20.00 fles.
Hey Tigger, Wat een heerlijk slaapritme heeft Emma toch! Ik zou em inderdaad rond 16 uur geven en daarna de fles erachter aan. Of even spelen tussendoor mischien, maar tussen die voedingen zit ook al 5 uren zie ik, dus dan zal ze wel bere-honger hebben. Eventueel kun je ook de groente-voeding rond 11 uur proberen te geven, omdat ze daarna wel een hele ruk slaapt! Groetjes Simone Oja, tegen de tijd dat Emma aan het vaste voedsel toe is zal ze echt wel meer wakker zijn, denk ik. Komt vast wel goed... ze zal later wel niet slapend in haar bordje met brood vallen en dan weer wakker worden met allemaal stukjes brood in haar gezichtje
Hahaha. Héél herkenbaar. Sem slaapt ook nog veel tussen de voedingen door, dus ik ben tot nu toe maar 2 aan toe gekomen om hem groente te geven. Ik hoop dat het vandaag lukt, want hij had om 12:30 een fles en ging gelijk naar bed. Ik hoop dat hij zometeen wakker wordt, dan kan ik het weer eens proberen. En met fruit zit ik met hetzelfde probleem, want 's ochtends slaapt hij ook....
Meiden dank je wel.. Simone, haha. Ik zie het al voor me. Emma heeft al een tijdje 5 uur ertussen, eerst bij alle voedingen 0700, 1200, 1700, 2200 , maar toen kwam ze zelf weer om 1100 en nu dus 1600 en dan 2030. Ze regelt het zelf. Om 1600 uur lust ze nu inderdaad wel wat dus ik denk dat dat wel goed komt. Patroeschka, krijgt ze dan niet te weinig melk? Hoeveel moeten ze straks nog krijgen aan melk dan?
Hallo Tigger, Amy slaapt ook heel veel en haar tijden zijn.... 7-7.30 uur - 210+7 schepjes 8.30 uur- 11.30 uur slapen 12 uur - 210+7 schepjes 13-16.30 uur slapen 17 uur groentehap (een paar hapjes) 17.30 uur - 180+6 schepjes 18.00-22 uur - slapen 22.30 laatste fles van 210+7schepjes+3 rijstebloem
Ik zou me niet te veel zorgen maken. Als je introduceert heb je het toch maar over 2 of 3 theelepeltjes op een dag, die kun je wel voor of halverwege een fles geven. Als ze echt gaat eten dan kun je het beste een uur tijd tussen de melk en het andere eten houden. Melk remt namelijk de opname van voedingsstoffen dus als je melk en ander eten op hetzelfde moment geeft heeft je kind minder aan het eten. Maar tegen die tijd is ze vast al een stuk wakkerder.