HELP: ervaring bij hongerige babys gevraagd

Discussion in 'Flesvoeding' started by ml80, Sep 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo,

Ons zoontje is nu iets ouder dan 2 mnd en weegt ongeveer 5.5 kilo.
    In principe mag hij 825 ml drinken.
    Hij krijgt nu 6 flessen van 170 = 1020. (30 schepjes). En soms nog een beetje extra erbij ook nog. Dus nog meer mag niet..
    Hij krijgt overdag Nutrilon standaard en en 's nachts Nutrilon forte.
    hier merken we weinig verschil in. Overdag meldt hij zich na 2 uur weer en is ontroostbaar, allees de fles helpt dan. Hij krijgt een fles met speentje small, de fles is in 15 min helemaal op.
    Heeft iemand advies voor ons wat we nog kunnen doen, wij weten het niet meer...en wie heeft er ervaring met friso extra en nutriton?
    Morgen is er inloopspreekuur op het cb, denk dat ik daar zowiezo langs ga, maar ben bang dat ze daar zeggen dat ik het aan moeten kijken..
    Wie kan ons helpen? ALvast bedankt! Grtjs

Edit moderator: verplaatst naar flesvoeding.

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Lastig zo'n hongerlap, had er hier ook zo een, die veel meer wilde dan hij mocht..
    Wat ook wel helpt is om de voeding te verdunnen, dan krijgen ze wel wat meer vocht binnen, maar dat is niet zo erg.. De voeding moet je alleen niet teveel van gaan geven..
    Nutriton is puur om voeding te verzwaren, voor als je kindje bv veel spuugt, dus dat helpt niet om de honger te stillen, Nutrix zou wel kunnen, maar word pas aangeraden vanaf 4 maanden ongeveer..
    Ik zou misschien in jouw geval eens overstappen op voeding voor hongerige baby's, en dat wel even overleggen met het cb inderdaad.. Het risico is namelijk met dat soort voeding dat ze weer verstopt raken zeg maar...

3. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hoi mobielfreak,

Je bedoelt helemaal alleen de voeding voor hongerige babys gebruiken ipv gewone tussendoor? grtjes

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ja inderdaad helemaal overstappen, omdat die voeding namelijk meer vult en ze dus eerder verzadigd zijn.. Echter moet je je bij dat soort voeding dus wel aan de voorgeschreven hoeveelheid per dag houden, en mocht je kindje echt meer willen, zul je dus moeten gaan verdunnen, en dus geen extra schepjes er in doen..

5. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Ik hoor net van mijn man dat hij sinds gister al alleen de voeding krijgt vd forte...dat helpt dus ook niet..

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Jeetje, dan zou ik toch het cb eens om hulp vragen denk ik...

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik zou hem wel gewoon geven, maar het is mijn mening dat een baby geen honger hoeft te hebben. Mijn zoontje was ook een grote eter en die heb ik altijd gegeven wat hij wilde. Nu was hij wel prematuur en dysmatuur bij de geboorte maar hij is nooit te dik geweest. Nou vind ik te dik ook een relatief begrip, want zo gauw je kindje actiever wordt en gaat kruipen of lopen gaat het er wel weer af.

Overigens zeggen ze bij mijn cb dat je je kindje niet meer dan 1,5 liter mag geven in plaats van 1 liter.

Je kunt inderdaad ook voeding geven voor hongerige baby's, misschien dat hij het dan langer red?

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    wij hadden ook zo;n uitgehongerd kindje, en we hebben hem met 10 weken op nutrix gezet, pap dus. we werden stapelgek en heel verdrietig van zijn gehuil, het was echt onhoudbaar. en allemaal omdat het cb zei dat hij toch écht niet meer voeding mocht, anders hadden we hem allang meer gegeven. hij had al sinds hij geboren was zo'n enorme honger. vanaf de eerste papfles was hij stil en tevreden! we hadden ook direct een doorslapend kindje. het ziet er naar uit dat onze jongste net zo;n hongerig mannetje is, als het zo doorgaat, krijgt hij vanaf een week of 10 ook nutrix, ondanks zijn koemelkallergie (heeft onze oudste ook, maar het is nooit misgegaan met de nutrix)
    wij zijn dan ook vroeg begonnen met bijvoeding, hij was exact 3 maanden toen hij fruit kreeg, nog wat weken later groente erbij. vanaf dat moment was het probleem opgelost.
    ik vind dat geen enkel kind echt honger hoeft te hebben!

9. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    hoi Jalea,

Maar geef je dan alleen de nutrix of in combinatie met gewone flessen? En hoe bereid je dat?
    Ik heb het wel in huis, maar onze kleine is nog net geen 10 weken oud..

10. fluffy

fluffy Actief lid

Mar 6, 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    hier krijgt mijn kleine gewoon aangemaakte flesje met een schepje nutix er door heen.
    wel moet je ff kijken welke speen dan het beste werkt.
    hier is dat een antie lek speen.
    yuri krijgt 1 pap flesje voor het slapen gaan en is zins dien een hele happy boy.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hoi,

hier precies hetzelfde gehad.

ik zou de adviezen van het CB niet al te nauw nemen. Iets meer kan echt geen kwaad. Het zijn algemene richtlijnen, maar elk kindje is anders.

Ik heb/had ook zo'n hongerlapje. Mijn ervaring is dat eventjes duurt voordat de voeding voor de hongerige babies werkt. Had het ook ergens gelezen. Je ziet niet meteen het resultaat, het duurt het even een week of 2.
    Rijstebloem zou ik met deze leeftijd niet zo snel doen, omdat dit onnodig meer calorieën en suikers bevat.
    Kijk even 2 weken aan met voeding voor hongerige babies (wel volledig overstappen), in de tussentijd kun je echt wel iets meer geven hoor. Als het na 2 weken nog niet helpt dan kun je altijd nog rijstebloem proberen.

12. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo,

Bedankt voor de reactie.
    We hebben gister Nutriton gehaald, merk nu nog geen verschil, maar dat zal denk ik ook wel even duren..heeft iemand hier ervaring mee? En hoeveel scheppen gebruiken jullie?

thnxs

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik heb er ervaring mee, maar ik durf niet te zeggen of het helpt. Wij gebruikten het alleen in de laatste voeding om te kijken of hij zo langer doorsliep toen. En ja hij sliep langer door, maar twee dagen later ook wel zonder nutriton doorheen, dus ik weet niet of het daardoor komt.

Verder vind ik het persoonlijk onhandig spul, doordat het de melk zo indikt blijft er aan het einde best nog wat over (dik en klonterig, ondanks heel goed roeren en schudden) wat niet door de speen past. En ik gebruikte maar 1 schep ervan. Je mag geloof ik tussen 2 en 4 scheppen.
    Je zou het kunnen proberen.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier werkte nutriton goed..
    Eerst al over van nutrilon naar nutrilon forte. Omdat C per dag minstens 200 cc extra lustte. Dat duurde wel een paar dagen voordat de rust weer terug was. Nog een 2 weken later gebeurde weer hetzelfde: flesjes sneller opelkaar, en ontevreden. Toen zijn we nutriton gaan toevoegen. In principe helpt het tegen spugen, maar bij sommige kindjes ook voor een voldaan gevoel. De voorkeur van mij ging uit naar eerst nutriton proberen, voordat ik met nutrix of bijvoeding wilde beginnen.
    Hier bleek 180 cc water, 6 schepjes forte en 6 schepjes nutriton, de ideale mix. Daar haalde hij weer netjes zijn uurtjes op, en kwam 's nachts niet meer voor dat 6e flesje..

Maar ik zou sowieso even 2 dagen aankijken of de forte gaat werken. Steeds maar voedingen blijven veranderen maakt het ook niet beter.

Share This Page