Ik heb alweer een hele fijne zwangerschap en kan nog alles doen. Ik heb alleen zodra ik 's avonds op de bank ga zitten hele onrustige benen. Ik ga elke 5 minuten een stukje lopen om dat gevoel kwijt te raken. Mijn ijzergehalte is prima (7.0) en ik heb mijn voeteneind hoger staan, maar eigenlijk hoop ik op een gouden tip. Gelukkig kan ik wel goed slapen en ga dus maar vaak vroeg naar bed zodat ik het niet voel
Afwisselen met koud warm water op je benen schijnt te helpen. Ik heb het helaas dagelijks zonder dat ik zwanger ben en slik nu vitamines vd kruidvat. Kijken of dit helpt.. En ik vind het vreemd, overal staat met je benen omhoog maar bij mij lijkt het dan alleen maar erger te worden.. Ik kreeg ook nog een tip, een stuk zeep onder je matras bij je voeteneind. Heeft ook hier niet geholpen. Ik rek en loop en strek wat af als ik het voel aankomen.. grrrr
Ik heb er normaal gesproken al last van, en heb daar medicijnen voor gekregen. Alleen hoorde ik gisteren dat ik daarmee geen borstvoeding mag geven. Dus mocht de gouden tip er zijn, dan hoor ik het graag.
Wat bij mij supergoed helpt: Venadoron gel van Weleda! Stinkt enorm maar tis de moeite waard. Succes!
Noemen ze ook wel het "Restless Leg Syndrom" google daar maar eens op. Vooral bij vermoeidheid krijgen veel mensen er last van. Echte gouden tips bestaan er niet om het te voorkomen, maar vast genoeg tips om het draaglijker te maken.
Ik heb ze ook idd sinds de zwangerschap over de helft ging. De tip heb ik ook helaas niet gevonden maar ik maak af en toe maar een ommetje als ik het heel vervelend vind worden.
Zijn er ook vrouwen die kramp in hun benen krijgen? Ik heb nu 1x flinke kramp in mijn rechterbeen gehad, en 1x in mijn linkerbeen. Volgens mij komt dat als ik me volledig uitstrek bij vermoeidheid. Maar ooh wat doet dat zeer!!! Hoort dit bij de zwangerschap?
Kramp hoort er idd ook bij, ik heb gehoord dat magnesium daar ook goed tegen helpt. Het nadeel daarvan is alleen dat het je stoelgang vertraagt, dus als je daar al last van hebt is dat niet echt fijn. Een tips tegen kuitkrampen: als je je uitrekt, doe het dan naar je hielen toe en niet naar je tenen, dus je tenen naar je toe trekken; als je in bed ligt probeer je voeten niet gestrekt neer te leggen, maar ook al een beetje met je tenen naar je toe.
Bedankt voor de tip! Was al bezig met me maar gewoon niet volledig uit te strekken maar in een vermoeide toestand vergeet ik daarop te letten.
iets met magnesium tekort?dat hoorde ik tenminste.t kan je echt wakker houden, uitermate irritant. wat wel zeker helpt is laten masseren door je man/vriend en dan id richting van je hart zeg maar. helpt ook tegen kramp en vocht. cheyenne
een stuk zeep onder het laken van het voeteneinde van je bed leggen, schijnt ook erg goed te helpen. als je er op gaat googlen lees je daar positieve verhalen over, het heeft mij tenminste wel geholpen. gr.