Ik was net even de commode aan het inruimen. Ik dacht zelf dat ik wel genoeg kleertjes en met name rompertjes had. Maar nu weet ik het even niet meer. Ik heb vooral de rompertjes van petit bateau. Deze vallen erg klein zegt men. Nu heb ik: 6x maat 50 met lange mouw (PB) 8x maat 60 met korte mouw (PB) 7x maat 60 met lange mouw (PB) en daarnaast heb ik nog een stapel met rompertjes die kwa maat vallen ergens tussen een 56 en 62. Er staat in 50/56 maar als ik ze op de andere leg zijn sommige echt een stuk groter. Ik weet nu even niet meer waar ik vanuit moet gaan. Welke maar houden jullie aan? En is het verstandig om er nog een paar bij te kopen of zal dit genoeg zijn om te beginnen?
PB valt inderdaad smal. Niet zozeer kort vind ik. Ik zou nog niet meer kleine maten bij gaan halen. Hier zal vast wel iets van passen en dan kan je beter beoordelen wat je echt nodig hebt.
Volgens mij heb je zat rompers Ik zou nog wat broekjes en shirtjes kopen want daar lees ik niets over? Wij hebben maat 50 echt maar 2x ofzo maar als ze nogsteeds zo klein is met de laatste echo halen we die nog bij. Verder heb ik een stuk of 6x 50/56 rompers en 5x maat 62 zo uit mn hoofd.. En dan 1 broekje in maat 50, 4 broekjes in maat 50/56 en 3 broekjes in maat 62. Qua truitjes ook zoiets en dan hebben we nog wat jurkjes in die maten Ik vind het ook moeilijk maar de basis hebben we nu, met de laatste groeiecho kijken we even hoe groot ze is zodat we een beetje kunnen schatten welke maat ze zal hebben Qua merken heb ik niet echt gekeken, heb eigenlijk van alles wel wat (hema, wibra, frendz, lief!, v&d etc)
Petite Bateau valt heel mooi smal, bij mijn smalle kinderen de ideale rompers. Hema is voor ze veel te breed. PB valt niet klein hoor, ze hebben alleen andere maten dan de standaard 50/56 en 62/68. Mijn zoontje draagt nu de 67 cm / 6 mnd. Bij dikke baby`s zal je al snel in een maat groter moten omdat ze voor hun eigenlijk te smal zijn. Zeker de lange mouw, want ook de mouwen zijn mooi smal terwijl die van de hema zulke wijde mouwen hebben.
Ook de korte mouwtjes zijn heel smal. Maar ik vind het alleen maar mooi en fijn dan. Beetje eraan uitrekken en dan lukt het prima. Mijn dochter was heel smal. Toen had ik veel veel-te-grote rompers (o.a. hema). Nu anders aangepakt; via MP allemaal PB rompers gekocht omdat ik die echt super vind. Maar nu een zoon met ander postuur, haha. Geen hele dikkerd maar best een flinkerd zullen we maar zeggen. Hij draagt wel gewoon de maat die bij zijn lengte hoort. Maar een maat groter zou hem ook al passen, dat klopt wat Yolanthe schrijft. Hij is nu zo'n 68 cm en draagt nog de rompers 67 cm. Maar ga nu de 74 uit de kast halen. Je hebt zeker voldoende rompers. Je hebt ze zo gewassen. En als je toch tekort komt zijn er ook zo nieuwe bij aangeschaft!