Ties deed het het beste op kruidvat eigen merk. Had nutrilon alle soorten geprobeerd en friso, maar goedkope kruidvat voeding ging hij uiteindelijkminder van spugen en minder diarree.
wij zaten ook met dit probleem. We hebben eerst Nutrilon voor onze dochter gebruikt omdat ik dacht dat dit het beste was en deze had zo'n mooie verpakking met ' afschep' rand. Mijn partner heeft zich toen verdiept in de voedingen en heeft gebeld met Nutrilon. Deze gaf eerlijk toe dat Nutrilon en het Kruidvat huismerk eigenlijk hetzelfde waren alleen dan in een andere verpakking. Wij zijn toen overgestapt en het scheelt enorm in de prijs!
Houd er ook rekening mee dat je het altijd en overal moet kunnen kopen. Mijn zoontje krijgt dus Nutrilon AR ivm spugen. Deze is niet overal te koop, heb dus altijd 2 pakken in huis staan en 1 bij de gastouder. Stel dat je een weekend weg gaat en er gebeurd iets met je pak voeding, scheurt of valt oid. Kun je dan snel een ander pak halen. Wij gaan dus binnenkort na texel en hoorde dat je daar geen AR kunt krijgen (in elk geval maar in 1 winkel) neem dus extra poeder los mee in bakjes en een pak zodat wel verspreid voeding bij ons hebben.
Bij onze dochter hebben we gelijk vanaf het begin kruidvat gegeven, dit is altijd prima bevallen. De toekomstige kleine wil ik etos en albert heijn voeding geven (deze voeding is hetzelfde). Omdat ik hier vaker kom als bij de kruidvat. Op het kdv geven ze Nutrilon. Als dat niet met elkaar samen gaat dan kan ik altijd nog op het kdv een pak etos of ah voeding neerleggen. Vind het altijd zo zonde als mensen gelijk beginnen met nutrilon terwijl dit echt niet altijd nodig is. Maar mensen denken dan dat dat het beste is ofzo.....zelf weten...alleen errug zonde van je geld!
Ik heb er eentje van mijn moeder gekregen, al 2 jaar terug vanwege de voeding van mijn zusje, die bleef hier regelmatig slapen
Denk dat ik er wel uit ben, ga eerst gewoon een huismerk (bijv. AH of Etos) proberen. Wij hebben hier vlakbij 2 grote AH's en 3 x etos. Dus lijkt me dat het met de verkrijgbaarheid geen probleem moet zijn. We hoeven er voor het geld niet op te bezuinigen, maar vind een kleine 4 euro prijsverschil toch wel veel geld! Gaat dit niet zijn we zo overgestapt op een ander (duurder) merk.
Zou ik ook doen Angel. En dan zou ik nog voor de AH gaan, omdat je die overal wel hebt en ruimere openingstijden dan de Etos. En vergis je niet, als er een pak per 5 a 6 dagen doorheen gaat, is 4 euro per pak best veel na een half jaar...
ja maar je geeft niet het hele jaar standaard 1. je kunt met opvolg melk dan alsnog overstappen op een goedkoper merk. dat gaan wij wel doen. we gaan eerst even kijken hoe meneer het allemaal gaat doen en miss gaan we wel eerder over op een ander merk. je weet ook eigenlijk niet of je kindje tegen bepaalde merken kan. sommige baby's kunnen niet tegen friso of nutrilon. maar ja dat zullen we moeten onder vinden!
Wij zijn ook begonnen met nutrilon standaart. Alleen een tijdje geleden was het hier overal uitverkocht, en toen heb ik Nestle groeie start meegenomen, en ik merkte gelijk dat mijn dochter dat beter dronk, dus daar ben ik eigenlijk op blijven hangen, en daar krijgt ze nu de 2 van binnekort de 3. En als de allerkleinste er straks is wil ik ook Nestle gaan geven zodra ik stop met BV
Is het trouwens een idee om al wat pakken in te slaan. De kraamzorg zei dat we zoiezo 3weken dezelfde voeding moeten geven of kunnen we beter even aankijken?
Ik zou het afwachten, zorg voor 1 pak, de nummer 1 is toch nooit in de aanbieding. In het begin doe je langer met een pak en je kunt bijhalen als ie bijna op is, en je kindje er goed van drinkt. Nutrilon HA was hier geen succes, veel spugen werd dat. Wij gaan volgende maand over op AH standaard 2
Ik heb ook lang getwijfeld welke flesvoeding ik zou kiezen... Had de neiging om voor nutrilon te kiezen maar na een hoop zoeken en lezen onder andere op ZP ga ik toch eerst voor het kruidvat merk. Allergieen komen eigenlijk niet voor bij ons dus ga ook beginnen met normale voeding. Als het niet werkt kan ik altijd nog overstappen...
ja dat is zo het is toch niet in de aanbieding en miss kan hij er echt niet tegen en dan zit je met 3 pakken.
Ik zou ook maar 1 verpakking halen. Die eerste flesjes zijn toch ook nog zo klein. Dan doe je ook langer met een verpakking. En je weet nooit welke soort nodig is. Ik dacht dat darmpjes tot 2 weken nodig hadden om te wennen aan nieuwe voeding, dus dan ben je ook al zeker een pak verder. Maar met bijv hongerige baby voeding merkten we direct verschil. Die 2 weken is meer voor krampjes denk ik.
ja ze zei dat het idd voor de krampjes was en vroeg mij af wanneer merk je of je een hongerige baby hebt?