Welke flesvoeding?

Discussion in 'De babyuitzet' started by angel229, Apr 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Krampjes hebben bijna alle baby's in de eerste weken volgens mij wel. Geen wonder ook, moet je kijken wat er ineens door die darmpjes heen moet. Volgens mij maakt het niet uit met welke voeding je begint, je moet wel de voeding een kans geven, dus een paar weken proberen voor je overstapt. Sowieso is veel overstappen niet goed, is iedere keer weer opnieuw wennen.

Ons werd HA aangeraden vanwege de overstap van borstvoeding naar flesvoeding in de 2e week. HA is lichter verteerbaar en benadert op die manier borstvoeding net iets meer. En je zit met het hypoallergene aspect, al moet ik zeggen dat we het daar niet voor hebben gedaan, hebben geen allergieën in de familie.

Hoe je weet of je een hongerige baby hebt? Ik heb het me hier ook wel eens afgevraagd, omdat ze steeds als de fles leeg is ging huilen, maar ik dacht eerder aan zuigbehoefte die nog niet was voldaan, en gaf een speentje. Vijf minuten sabbelen later was het goed, speentje spuugde ze uit en ze was voldaan. Soms duurt het even voor de verzadiging intreedt zeg maar. Ik kan me voorstellen dat als dit niet helpt, dat je dan gaat kijken naar voeding voor hongerige baby's, maar ik denk niet dat dat vaak echt nodig is.

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

oja miss is het een idee om in het ziekenhuis te vragen welke fv hun geven. dan kun je daar rekening mee houden dat je miss zelfs voeding moet meenemen.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Bv liep bij Levi alles behalve lekker. Zijn toen al snel over gegaan op bijvoeden met kruidvat voeding, en daarna helemaal over op flesvoeding. Levi heeft het altijd prima gedaan op het krudivat merk.

4. btje

btje Actief lid

Nov 24, 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL

En toch zit er ergens een verschil tussen Nutrilon en Kruidvat. Wij zijn begonnen met Kruidvat voeding. Maar na drie maanden van krampjes die alleen maar erger werden overgestapt op Nutrilon en geen krampje meer gezien! Er zijn ook baby's die niet tegen Nutrilon kunnen natuurlijk. Tja die van ons heeft blijkbaar een dure smaak ;)

5. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    aan de andere kant zijn bij veel baby' s de krampjes met een maand of drie ook over, hier ook, ineens was het he ze heeft geen last meer van krampjes! ach het blijft een kwestie van eentje kiezen en afwachten hoe die valt.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik hoorde van een collega dat Kruidvat eigen merk flesvoeding van Friso is.
    Of dit waar is weet ik niet, maar ik neem niet aan dat Kruidvat een eigen flesvoedingfabriek heeft dus het zou best eens kunnen..

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

kruidvat zou hetzelfde zjn als nutrilon heb ik me laten vertellen. weet ook niet wat er waar is. in het ziekenhuis zeiden ze dat het opzich niks uit maakt welke voeding je geeft, alles moet toch aan bepaalde voorwaarden voldoen. sommige samenstellingen zullen net iets anders zijn.

8. btje

btje Actief lid

Nov 24, 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat is waar. Maar bij onze zoon werd het met drie maanden alleen maar erger. Hij begon zelfs zijn flessen te weigeren. Na 1 flesje nutrilon was het over, ook poepte hij ineens anders. Wij zijn toevallig overgestapt op nutrilon maar het was met friso, etos of wat voor ander merk waarschijnlijk ook goed geweest. Wij hadden gewoon de pech dat hij niet tegen de flesvoeding kon die wij uitgezocht hadden :(
    Het is inderdaad afwachten, je weet het van te voren toch niet en meestal gaat het gewoon goed!

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Als Kruidvat voeding hetzelfde is qua samenstelling als Nutrilon (of Friso) dan kan je deze ook combineren neem ik aan?
    Wij geven nu Nutrilon, maar ik ben sterk aan het denken om te switchen naar Kruidvat, het scheelt zoveel in prijs!
    Op het KDV (gaat hij heen al hij 4 mnd is) hebben ze Nutrilon en Friso.

Zou ik dan thuis Kruidvat kunnen geven en op het KDV Nutrilon?
    Iemand hier ervaring mee?

10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Ik ga het wel gewoon proberen....als het niet gaat kan het altijd nog anders.
    Kraamzorg zei ook dat dit geen problemen hoeft te geven.

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik zou als je gewoon poliklinisch bevalt in het ziekenhuis echt geen rekening houden met de voeding die zij gebruiken. Dan zou ik gewoon zelf kiezen en zorgen dat er een pak in mijn ziekenhuistas zit.

Onze jongens waren al een maand oud en hebben dus een maand Friso prematurenvoeding gehad in het ziekenhuis. Toen we naar huis gingen hebben zij ook geregeld dat we Friso thuisbezorgd kregen. Het is daarna hier Friso gebleven. Ze hadden beide reflux en we hadden het op een gegeven moment goed voor elkaar met Friso. Dan is het wel het beste om daar gewoon bij te blijven. Anders moet je bij een ander merk weer helemaal opnieuw uitzoeken hoeveel andere poeders erin moeten.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb zelf mindere ervaringen met het Kruidvat eigen merk en bij de oudste altijd Nutrilon gebruikt. Bij de jongste was Nestle Groeie Start in de winkel gekomen en ben ik dat bij 10mnd (nr.3) gaann gebruiken en dat bevalt ook prima!

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Mijn zoontje kreeg de eerste twee maand borstvoeding, daarna ben ik overgegaan op nutrilon. Nu krijgt hij friso of van het merk bambix en bij z'n oma nutrilon.

Share This Page