Welke flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vlinder249, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke flesvoeding?

1. AH

2. Kruidvat

3. Etos

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ga na de bevalling flesvoeding geven maar twijfel nog steeds welke.

Ik ben wel geneigd om snel voor nutrilon of friso te kiezen maar na veel lezen en zoeken ben ik er toch over uit om voor een ander merk te gaan of in ieder geval te proberen. Het is zo'n groot prijsverschil.

Daarom heb ik een aantal merken op een rijtje die het handigst zijn voor mij qua winkels in de buurt en ben benieuwd wat de voor/nadelen zijn van deze voedingen en welke bij jullie boven aan staat.

Thnx

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Wij zijn ook begonnen met Nutrilon maar dit was omdat ze eerst Nutrilon Nenatal gehad hebben omdat ze te vroeg waren dus leek het me logisch om over te stappen naar nutrilon.. Dit bleek snel een dure hobby te worden dus overgestapt naar Kruidvat. Dit ging ook goed alleen bleek ik alleen voor de voeding naar Kruidvat te rijden en voor de rest ging ik naar Etos dus daar naar overgestapt. Ook dit gaat super en ben ik bij gebleven!!! Ook is hier in de buurt iedere zondag 2 etossen open dus mocht ik een keer zonder komen te zitten kan ik altijd bij halen!!!

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier Kruidvat. Geven HA-voeding ivm allergieën in de familie en Kruidvat vond ik een stuk betaalbaarder dan Nutrilon. Friso zou hier 2e keuze zijn geweest.

Hier dus vooral op de centen gelet ;) Ga er vanuit dat elke voeding even goed is. En zo lang uk goed groeit en er goed op reageert.....

4. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Tenminste dat is ons door medewerkers van etos verteld. Dus ik zou kiezen voor hetgeen waar je vaak komt en waar een winkel van in de buurt zit. :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er is geen kwaliteitsverschil tussen de 3 merken die je noemt (AH en Etos is hetzelfde, alleen andere naam op het pak) en kwalitatief gezien is er ook geen verschil met de duurdere merken. Pak dus wat je in de buurt hebt.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon kiezen wat jij makkelijk vindt. Het kwaliteitsverschil is verwaarloosbaar (en dan nog ... wie bepaalt kwaliteit in deze? Je baby zal het niet roepen!).

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Kiezen waar jij je goed bij voelt. Heb niet gestemd want ik heb nooit anders gebruikt dat Nutrilon HA en ga ook niet overstappen. Prijs issue is voor mij nooit overweging geweest omdat ik de redenering 'borstvoeding is het beste, als je fv geeft, kies dan het goedkoopste' altijd raar heb gevonden.

Alle voedingen zijn in principe goed, anders mogen ze het niet verkopen, gewoon aankijken wat voor jou het beste/fijnste is. Het verschilt ook per baby, het ene kindje reageert beter op bijv. Kruidvat voeding en de andere weer op Nutrilon/Etos/Friso etc.

Als je in het zh bevalt, wel even kijken welke voeding ze daar geven (vaak Nutrilon of Friso) en als je zelf een andere voeding wil geven dat dan meenemen. Succes met kiezen!

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik heb de voeding van bon bebe, heet geloof ik ultra care?? Daar zit de johannusbroodpitmeel bij in tegen spugen en krampjes. Ik koop hem bij de Emte

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier kruidvat eigen merk, bevalt prima. Ben begonnen met nutrilon, maar toen overgestapt. Mart vind het even lekker en groeit er als kool op. En het scheelt enorm in de knip ;)
    En alle babyvoeding in nederland is goedgekeurd, anders mocht het niet verkocht worden.

10. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels een pak Kruidvat voeding gekocht...
    Dus ben benieuwd, hopen dat ze er gewoon goed op gaat reageren, weet je toch nooit van te voren met geen enkele voeding.

Kan me nog een soort van schuldig voelen dat ik het heb gehaald ipv een duur merk, stom he??

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hahaha, ja dat heb ik nou ook!
    Sinds een week zijn we overgestapt op fv en heb ik Nutrillon gekocht. Misschien als mijn meisje over een paar weekjes goed gewend is aan fv, ik wel overstap op een huismerk.

Maar Etos en AH, dat is dus dezelfde merk alleen in een ander doosje? Goed om te weten!
    (Net als dat Euroshopper suiker precies dezelfde suiker als CSM, nu suikerunie, alleen in een ander jasje! :D )

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    waarom zou je je schuldig voelen, je hebt nu meer geld over om aan andere dingen te besteden. Je gaat toch niet meer betalen voor iets wat net zo goed goedkoper kan? Dat je minder uitgeeft aan voeding, betekent natuurlijk niet dat je minder om je kind geeft, het betekent gewoon dat je slim bezig bent ;).

Deel Deze Pagina