Mijn 2e kindje bleek na een week reflux te hebben, dus hebben we na die week moeten veranderen van voeding. Nu ben ik in verwachting van de 3e, is het slim dadelijk de standaard in huis te hebben of zouden jullie eerder voor de h.a.(hypoallergeen) gaan of iets dergelijks?
Reflux heeft niks te maken met de soort voeding. Als er allergien in de familie zijn zou ik h.a kiezen.
Hebben jij, je man of je kind hooikoorts, eczeem, darmklachten, huidklachten, astma of allergie, dan kun je als je niet voor moedermelk kiest het beste met een hypoallergene variant kunstvoeding beginnen. Merk maakt niet uit, kijk gewoon wat in je omgeving makkelijk verkrijgbaar en betaalbaar is (duurder is niet beter). Neem je voeding evt. mee naar het ziekenhuis, want daar hebben ze meestal geen menukaart van merken en soorten. Reflux en allergie of overgevoeligheid gaan vaak hand in hand. Allergie kan klachten geven die op reflux lijken of refluxklachten versterken. Mocht je kindje reflux hebben dan hoef je geen AR aan te schaffen, je kunt de melk die je kind krijgt gewoon indikken met johannesbroodpitmeel.
ivm met allergieen, beter voor HA kiezen...mocht je in het z'huis bevallen informeer of ze HA hebben. Want het is van belang dat je dit vanaf de allereerste voeding geeft.
Het schijnt dat ze daar nu ook weer van af gaan, cb zegt hier gewoon standaard doen en bij eventuele problemen overgaan op ha. Ik heb ook HA gebruikt in het begin maar hij had nogal honger na een aantal maanden, toen maar de friso extra gebruikt en dat is op basis van standaard, dus toen maar overgestapt op standaard.
Zodra je standaard hebt gegeven heeft het tegen allergieën geen effect meer om naar ha te gaan. Als er geen allergieën in de familie zitten kun je gewoon standaard gaan geven.
Persoonlijk zou ik gewoon standaard gaan geven. Mijn zoontje heeft een verborgen reflux en had ook KMA, maar we gaan bij de 2e de gewone flesvoeding opstarten. Gewone voeding is nog altijd beter en zelfde geld is er met dit kindje niets aan de hand. En je kan altijd nog overstappen... Even een weetje: Hypoallergene flesvoeding gaat verdwijnen op korte termijn, vertelde onze ka.