Ik moest net overleggen welke flesvoeding ik moest gaan geven bij de verloskundige. (ik geef namelijk geen borstvoeding) Ze zegt omdat ik en evt familieleden exceem hebben, een hypo allergenen voeding moet gaan gebruiken. Is dat zo extreem al. die exceem valt wel mee. Heb net mijn zusje gevraagd en die heeft gewoon similac gebruikt. Niks aan de hand, de kinderen zijn 2 jaar en eentje heeft af en toe exceem. Moet je daarom al direct andere voeding gaan gebruiken? Wie heeft hier evt ervaring mee? En advies! ( welk merk is het goedkoopst en waar)
Bij mn man komen ook erg veel allergieën voor in zijn familie. Vooral zijn vader. Wij hadden zoiets van.. Justin hóeft t niet geérft te hebben, dus wij hebben gewoon gekozen voor standaard nr 1 van de Kruidvat. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden hoor.
Hoe weet je dat je bv gaat geven? Misschien lukt het wel niet. Maar dat terzijde. Af en toe last hebben van eczeem is natuurlijk al vreselijk! Als de bv niet lukt is het belangrijk om de eerste dag hypoallergene voeding te geven voor het afweersysteem van de kleine.
Zelfde vraag heb ik ook gesteld van de week, kijk maar eens bij het kopje Voeding (bijna onderin), misschien dat je daar wat aan hebt?
nee.inderdaad ik ga geen borstvoeding geven. Ik zit namlijk ook met mijn reuma. En dat gaat me allemaal veel engergie kosten. Ik moet ook aan me zelf en straks aan de kleine denken. Vandaar dat we besloten tot flesvoeding. Nu de vraag welke voeding nog?
Kruidvatvoeding is goedkoop en er bestaan verschillende varianten van. Volgens mij ook hypoallergeen. Wij hebben voor onze dochter ook Kruidvatvoeding gebruikt en dat ging prima. Het scheelt qua prijs echt enorm met Nutrilon, Friso en andere merken. Succes met je keuze. x Linda
Ik heb Similac in huis gehaald, omdat dit ook in het buitenland te verkrijgen is (dat is voor ons handig omdat we daar vaak zijn). Er komen wat allergieen in de familie voor (ik heb wel eens eczeem, papa heeft hooikoorts), maar toch ga ik gewoon de normale voeding starten, en niks geen hypo-allergen ofzo. Misschien ben ik gewoon wel eigenwijs...
ik heb friso gekocht omdat de VK dat aangaf, maar dat had ik niet hoeven doen dus? Kan ik als we dit pak op hebben over gaan op kruidvatmerk of is dat niet goed? gr
@tweeling: Je kan gewoon proberen over te stappen. Sommige babies zijn echter al gewend aan de smaak, maar dan gewoon doorzetten. BV heeft ook niet altijd dezelfde smaak!
Een bevriend homeopathisch arts raadde mij indertijd aan similac te gebruiken. Dit is wereldwijd een bekend merk en, het belangrijkste: het schijnt de minst"vervuilde" babyvoeding te zijn. (vervuild door straling etc etc) Heb dus mijn dochter na de bv similac 2 gegeven, maar deze is er ook in 1 (tot 6mnd) en 3 (na 12 mnd) en niet al te duur. Verkrijgbaar bij Drogist en sommige supermarkten. Ook schijnt de smaak van similac 1 het meest te lijken op de amaak van BV... (Hiervan heb ik geen idee....)
Met allergien heb ik geen ervaring. Na 4 weken rommlen met borstvoeding ben ik zelf overgegaan naar flesvoeding. Ik begon met Nutrilon standaard maar omdat meneertje last van krampjes had ben ik over gegaan naar Nutrilon Omneo. Er word wel geadviseerd om als je flesvoeding geeft te beginnen met b.v. Omneo of andere lichte voeding die speciaal tegen de krampjes en spugen zijn. Bij ons op het c.b. adviseren ze qua merk Nutrilon of Friso. Nu is Friso wel iets goedkoper hoor.
Friso hypoallergeen is vrij goedkoop als je het bij de supermarkt koopt. Bij onze AH iets van 7,- dat scheelt dus best veel met Nutrilon. En bevalt hier goed. Overigens geef ik slechts één flesje KV per dag omdat ik de rest nog BV geef. Vind het wel belangrijk om voor hypoallergeen te gaan als er allergieën in de familie zitten. Ik wil toch het beste voor mijn kindje! Om die reden is het trouwens ook belangrijk om pas met bijvoeden te starten vanaf 6 maanden. Suc6 met kiezen Groetjes Six
7 euro voor de hypoallergeen van Friso? Bij onze AH (en andere winkels) kost het 12,50 euro per pak! Yvonne: ik heb vanaf de borstvoeding hypoallergeen gegeven en Esmée heeft desondanks flink last van eczeem gekregen. Het is dus geen garantie dat je kindje met hypoallergene voeding geen eczeem krijgt...
Ik zou zeker hypoallergeen geven als dat financieel enigszins haalbaar is. Alle dingen die je kunt doen om exceem/allergieen/astma te voorkomen zijn meegenomen! Maar dat is mijn mening. Ik ben zelf erg te spreken over Friso. Jarissa drinkt het super, groeit goed en als er wat is, kun je bellen met uitstekende dietisten. Wat eerder is gezegd over overstappen van voeding: ik zou dat alleen doen als het niet anders kan. Zeker in het begin krijgen ze dan gemakkelijker last van krampjes. En dat wil je echt niet veroorzaken!
Tja, mijn man zelf en in zijn familie meerdere personen, hebben last van allergieen en exceem. Daardoor hebben wij wel gekozen voor HA voeding, omdat zij er een heleboel narigheid van ondervinden. HA geeft nooit de zekerheid dat je kindje geen allergieen/exceem ontwikkeld, maar de kans daarop wordt wel vele malen verkleind met deze voeding. Het is mss iets duurder dan gewone voeding, maar ik betaal liever iets meer om mijn kind een grotere kans op een gezond gestel te geven, dan dat ik later me eigen voor mijn kop moet slaan als mijn kind wel onder de exceem zit en ik het heel misschien had kunnen voorkomen, door simpelweg HA voeding te geven....
Tsja... volgens mij heb ik het toch echt goed gezien. Moet je wel zeggen dat ik pas één pak gekocht heb Zal vanavond weer eens kijken. Ben het helemaal met Loetje eens, dus blijf ook bij een duurdere prijs kiezen voor HA!
7 euro, 12,50 euro.... eeuuhh... ik betaal toch echt 15,99 voor friso hypoallergeen! hebben jullie het over de preventief hypoallergeen van friso, of de intensief-hypoallergeen(de echte hypo allergene dus)?