Welke flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door moekkie, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan helaas onze derde door omstandigheden geen borstvoeding geven en ben me aan het verdiepen in flesvoeding.
    Op Internet lees je veel dat alle merken goed zijn en het eigenlijk niet uit maakt maar als ik de ingrediënten bekijk zitten er wel degelijk verschillen in, niet in wat er allemaal in MOET zitten, maar wel aan onnodige toevoegingen.
    Het liefst zou ik Nanny Care geven maar dat kost 40 euro per pak en wordt echt te duur.
    Nu twijfel ik tussen Hipp bio combiotik 1, ah bio standaard 1, en Hero baby nutrasense 1.
    Die eerste 2 zijn biologisch wat ik wel heel fijn vind maar ze hebben geen taurine in hun ingrediënten. Wat wel een nuttige stof is wat ook in bv zit. De ah mist daarnaast ook visolie en pro en prebiotica. Dit kan ik evt ook apart geven maar lijkt me erg lastig. Hij is wel heel betaalbaar itt de andere merken die ik nu noem.
    Hero is dan wel niet bio maar heeft alle belangrijke bestanddelen plus melkvet waar zij nu nog uniek in zijn.
    Veel andere merken zoals biobim of kruidvat bevatten maltodextrine en dat is een onnodige toevoeging (suiker) wat ik mijn baby niet vanaf de geboorte wil geven.
    Wie kan mij helpen een keuze te maken?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ter info, je kan ook denken aan het Moedermelk netwerk ��

3. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het idee dat mijn baby melk van een "vreemde" moeder krijgt vind ik geen fijn idee. Je weet ook niet hoe de moeder leeft enzo. Maar het zal wel streng zijn. Ik ga er wel even naar kijken!

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Is Biobim wellicht een idee. Het is biologisch, maar de exacte ingrediënten weet ik niet.
    Succes!

5. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit maltodextrine in helaas..

6. Veera

Veera Niet meer actief

Nutrasense hoor ik niet zulke goede verhalen over, dat kindjes daar toch van aan de diarree gaan of spugen.. AH Bio is wel populair geloof ik!! Maar als je echt wil wat je zegt qua ingredienten zal je toch meer moeten betalen, bijv op basis van geitenmelk.
    Ik heb al een heleboel soorten flesvoeding gegeven, bevalt allemaal goed

7. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    #7 Margha, 24 feb 2016
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    Hoi moekkie.

Ik geef wel borstvoeding maar maak nu weleens pap met hipp combiotik 2 en denk dat als ik zo jou berichtje lees deze het meeste lijkt op wat jij wil geven.
    Geen maltodextrine maar wel omega 3 en prebiotica.
    Succes

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier ook hipp biologisch.
    Idd geen maltodextrine, én geen aluminium (diverse soorten melk waren door de Franse Consumentenbond getest waaruit bleek dat maar weinig soorten melk geen aluminium bevatten).

9. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ik wilde deze vraag net stellen en zat tussen precies hetzelfde te twijfelen of dus nutrilon omneo. Kgeef borstvoeding maar wil t combineren als ik weer ga werken met flesvoeding. Mn dochter heeft veel last van krampjes nog.. ze is bijna 9 weken en wil haar geen suiker geven al..

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
  11. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Wat je ook nog kan overwegen zijn duitse flesvoedingen.
    Ik heb voor mijn dochter bebivita gebruikt en Milasan. Beide komen heel goed uit de ökö testen en zijn echt heel erg goedkoop.
    Je kan ze online prima krijgen.
    Geen aluminium en geen suikertoevoegingen.
    AH biologisch beviel mij niet zo goed. Die is ook met melkvet trouwens dus zo uniek is nutrasense niet.
    Baby ging er van aan de diarree.

Hipp vond ik echt te duur. Wel prima flesvoeding denk ik.

12. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hipp is duur dat klopt. Een van de duurdere voedingen. Bij bol.com kost deze 13,49 en er zit 900g in. Als je de prijzen per kilo omrekent is het dus net zo duur als nutrilon :) maar ja, blijft niet goedkoop natuurlijk.
    In Duitsland is hipp voeding goedkoper!

13. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch eens in dl kijken! Ik woon er 10 km vanaf, maar kom er eigenlijk nooit. Weet iemand hoeveel hipp daar kost?

14. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Bij de DM drogist op de site staat dat hij €10,45 kost voor 600 gram en dan zit het in een doosje. Hier zit het in een blik van 900 gram.
    Laatste keer bij drogisterij.net besteld de opvolgmelk nr 2 kost daar €12,50 maar daar heb je wel €2,99 verzendkosten. Als ik dan 2 blikken besteld ben ik goedkoper uit dan bij bol.com.
    Ik gebruik het alleen om pap mee te maken verder geef ik bv.

15. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is het in nl goedkoper!

Deel Deze Pagina