welke flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mams136, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik wil om persoonlijke redenen geen borstvoeding gaan geven,
    maar nu blijkt dat mensen net zo kunnen zeuren om welk merk voeding je gaat geven als over dat je geen borstvoeding wil geven.

nu heb ik werkelijk geen flauw idee welke ik moet hebben :(
    de verloskundige raadt friso aan maar als ik mn moeder moet geloven deed ik het harstikke goed op de nutrilon/nutriton omdat ik niks binnenhield.

wat zijn jullie ervaringen?
    welk merk raadt je aan en waarom?

2. bij Esmee had ik N.trilon
    Is megoed bevallen.
    Maar ik hoor heel veel positiefs over Friso.
    En volgens mij is die nog goedkoper ook!
    D.s ik moet ook nog ff kijken....
    Mssprobeer ik toch de friso wel.

3. PBiard

PBiard Actief lid

6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Ik heb voor beide kids de friso gebruikt en het beviel en bevalt nog steeds prima. Ik had bij de 1e al in huis, mede vanwege de prijs. Staat me bij dat ik bij beide bevallingen in het ziekenhuis als 1e voeding ook Friso kreeg.

1 tip: ongeacht welk merk je gaat gebruiken, kijk in meerdere winkels naar de prijs. Scheelt soms bijna een euro. Wij halen het bij de Bas vd Heijden. Etos is het duurste. (Friso dan)

4. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Hier gebruiken we nutrilon, hebben de andere 2 kids trouwens ook gehad ;)

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar Flesvoeding, stond nu in de lounge.

Groetjes,
    Elvira

6. sim

sim Niet meer actief

friso beviel hier beter dan nutrilon, al moet ik zeggen dat ik nu wel de goede nacht en peutermelk van nutrilon heb, maar dat zijn van die melkjes die je nu in poedermelk kunt kopen, dus voordeliger dan die kant en klaar pakjes.

kortom als ik het over zou doen, zou ik weer beginnen met friso, prima voeding :D

7. Wij zijn begonnen met Kruidvat. Net zo goed als friso en nutrilon en stukken goedkoper (4-5 euro). Ik vond alleen wel de kruidvat voeding erg stinken.

8. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Wij geven Friso.
    Om de simpele reden dat ze dat in het ziekenhuis ook gehad had. Overigens had onze kraamhulp ook goede ervaring met Friso.
    Tja je moet iets :).

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Nutrilon beviel hier erg slecht, kon Jesper niet tegen. Friso bevalt goed, maar binnenkort gaan we kruidvat proberen. Dat scheelt zoveel. Kan hij er niet tegen, dan gewoon weer Friso.

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zou als ik jou was gewoon beginnen met de standaard voeding van Friso, tenzij er veel allergieen in de familie zitten, dan kun je beter van begin af aan de hypo allergene versie gebruiken.

Ik gebruik zelf voor Rick Nutrilon Forte. Ik ben begonnen met Nutrilon Hypo allergeen, omdat de kraamverzorgster die had. Maar na een paar maanden had hij er niet meer genoeg aan, dus ben ik overgestapt naar de Forte van Nutrilon. Ik ben niet geswichtst van merk omdat Rick het goed doet op Nutrilon en ik heb geen zin in gerommel met elke keer een andere voeding. (vaak moeten ze ook weer 2 weken wennen aan andere voeding)

Waarom ik dan toch voor Friso ga: simpel omdat het goedkoper is. En als hij/zij het goed verdraagt kan je dat flink wat euro's besparen...

11. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    in het ziekenhuis kreeg scott nutrilon, eenmaal thuis na 2 dagen heeft hij van ons kruidvat gekregen. bevalt prima en scheelt heel veel in je portemonnee.
    er gaat nu een pak in de week doorheen en dat scheelt alleen per week al een euro of 5.

joyce

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Hier is het Nutrilon. Ik heb nog eens het Kruidvat eigen merk geprobeerd, maar dat viel helemaal niet goed. Ik blijf dus maar bij Nutrilon.
    Vroeger kreeg ik Friso geloof ik.
    Maar je kunt gewoon beginnen met Kruidvat eigen merk of bijv. Similac, als het wel allemaal goed gaat, scheelt dat je weer geld.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    @jo: aangezien ik binnenkort over wil stappen op kruidvat mag ik vragen wat jou niet beviel aan kruidvatvoeding?

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Het enige verschil zit hem denk ik in de prijs en hoe je kindje er op reageert.
    Koop dus gewoon een merk waarvan jij denkt nou dat is prima.... werkt het niet nou jammer dan. Dan stap je over ieder kind is anders dus het word testen met fles, speen en voeding.

Succes.

15. Hier vanaf het begin Kruidvat voeding en dat bevalt hartstikke goed.

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    friso beval me beter dan nutrilon...spuugt marit minder bij, en is goedkoper ;)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Krampjes en krijsen na de voeding. Een paar dagen aangekeken, maar het werd alleen maar erger. Terug naar Nutrilon en gelijk was alles goed. Maar ja, dat zal wel per kind verschillend zijn. Hier viel het dus niet goed.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt elk merk kiezen dat je maar wilt. De verschillen tussen de merken zijn echt minimaal klein, omdat ze wettelijk allemaal aan dezelfde eisen moeten voldoen.
    Kijk dus naar wat voor jou betaalbaar is (duur is niet beter dan goedkoop!) en wat je gemakkelijk kunt aanschaffen.

Als jij, je man of iemand in jullie familie last hebben van hooikoorts, eczeem, allergie, astma of huidproblemen, dan is het het beste om preventief met een HA-voeding te beginnen. Bij erg grote kans op allergie is moedermelk het beste. Als je dit zelf niet kunt geven, dan is er tegenwoordig ook de mogelijkheid van het moedermelknetwerk, zodat je kindje donormelk kan krijgen.

Wat je verloskundige betreft: die gaat buiten haar boekje als ze een merk aanraadt!

(En voor je moeder: de Nutrilon van nu lijkt in niets meer op de Almiron en Nutrilon van een paar jaar geleden...)

19. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    De eerste week na de bevalling heb ik van de VK Friso Hypo Allergeen gekregen, omdat mijn borstvoeding niet op gang kwam en mijn kleine meid de hele dag huilde van de honger.

Nu ik de BV ga afbouwen geef ik weer Friso HA en ik heb geen klagen.
    Ze heeft alleen nu een moete met poepen, maar dat ligt volgens mij niet aan het merk maar aan de kv op zich.

Groetjes Wendy.

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Ik ben vandaag overgestapt op kruitvat voeding vanwege de goede verhalen die ik gelezen heb.
    Vind alleen de voeding slechter mengen dan de nutrilon.
    En daardoor lijkt het wat dikker van massa dan nutrilon.
    Geen witte melk maar meer een gelige melk.
    Heb wel de juiste verhoudingen gebruikt.
    Herkennen jullie dit?

Ik kook het water en doe dan in het kokende water de poeder mengen dat deed ik ook met nutrilon.
    Zo maak ik 600 of 900 ML in een keer namelijk.

Deel Deze Pagina