Het kan zijn dat het water te warm was in dat geval. Ook heeft elk merk z'n eigen kleur, geur en substantie. Ik schrik er wel een beetje van dat je de melk per 600 of 900cc aanmaakt. Je weet toch hopelijk wel dat voeding voor de hele dag aanmaken al een aantal jaar echt afgeraden wordt voor kinderen onder de 6 maanden? Poeder is namelijk niet steriel, en kan kiemen van gevaarlijke bacterien bevatten. Als je de voeding elke fles opnieuw aanmaakt dan kunnen die bacterieen geen kwaad, maar als je de voeding aanmaakt en langer dan een uur of 3 in de koelkast bewaart dan kunnen die bacteriekiemen uitgroeien tot gevaarlijke hoeveelheden. OOK als je heel hygienisch te werk gaat en OOK als je het gekoeld bewaart. In 2003 is een Belgisch jongetje aan zo'n besmetting overleden (enterobacter sakazakii) en elk jaar worden er babies met darminfecties opgenomen.
Heb hier nog nooit eerder van gehoord dat dit niet goed zal zijn. Neem aan als dat niet goed zal zijn en gevaarlijk dat dit op de verpakking vermeld zal staan. Vanmorgen kreeg ik het wel beter gemengt door het met een garde door te kloppen dus geen klontjes. En beeb lijkt heel tevreden te zijn. Liek.
Ik heb hier ook een paar dagen gelijk een hele kan klaargemaakt voor de rest van de dag, maar het blijkt inderdaad niet zo goed te zijn. Ik had alleen een oud boekje van het consultatiebureau meegekregen, maar die richtlijnen zijn ondertussen weer veranderd. Helaas, want ik vond het wel makkelijk . Maar er staat iets op het pak dat je het binnen een uur moet consumeren na bereiding en dat er aan onjuiste bereiding risico's verbonden zijn. Het risico zal denk ik ook niet zo heel groot zijn, maar ik heb al genoeg gezeur gehad met voeding, dat ik geen extra problemen kan gebruiken.
hier het zelfde, na de borstvoeding ben ik begonne met nurtilon maar ze had veel last van krampjes en moeilijk poepen ondanks de omneo versie. nu gebruik ik friso comfort en friso normaal gemengt en ze heeft nergens last meer van.
Ik heb onlangs van het CB de tip gekregen om de voeding per 2 flessen of zelfs voor de hele dag klaar te maken... Dit omdat ze liever zagen dat ik 5 flessen van 150 gaf ipv 3 van 135 en 2 van 165. En 4,5 schepje op een fles (om 150ml voeding te krijgen) is niet zo handig af te meten. Maar goed, ik had er zelf niet zo'n lekker gevoel bij en doe het nu dus ook niet meer. Ik pas de voeding per 2 af in zo'n poedertoren, dan deel ik 1 schepje door tweeën en zal het wel ongeveer kloppen. Overigens denk ik dat het niet heel lang meer duurt voor we gaan ophogen, dat scheelt ook weer met geklooi met halve schepjes. Ik heb zelfs de infolijn van Friso nog gebeld om te vragen of dat wel mocht, meerdere flessen tegelijk klaarmaken. Zij raadden het af, maar dat was vooral omdat je gewoon niet weet hoe (on)hygiënisch mensen ermee omgaan. En als zo'n fabrikant zegt dat het niet kan kunnen ze tenminste ook geen klachten krijgen als iemand het wel een keer doet.
Toen ik de voeding besprak op consultatie bureau ivm het feit dat Leander lang niet drinkt wat hij hebben mag en ik beetje in de war was met hoeveelheid schepjes enz. had de arts van consultatie bureau nog over dat ik per 100 ML 3 schepjes gebruiken moest. Dus zei ze zo tel je bv 600 ML met 18 schepjes. Dus ook deze arts raadde het mij niet af... Liek.
hoi, wij hebben ook een keer de nutrilon geprobeerd. deze lost idd wel wat beter op dan die van het kruidvat en de kruidvat is iets geliger. maar scott kreeg wel eerder honger van de nutrilon, althans dat idee hadden we. joyce
Op de verpakking staat een gebruiksaanwijzing. Daarin wordt uitgelegd hoe je de voeding maakt. Die gebruiksaanwijzing gaat uit van aanmaken per voeding.
bij ons komen maar weinig van dat soort allergieen voor dus een HA-voeding zal niet nodig zijn denkik zo. de verloskundige raadt het niet aan, maar dat is ook het enige waar ze me wat over kon vertellen, de friso voeding. dat hele donormelk gedoe begin ik niet aan. ik weet niet of ik BV kan geven maar ik wil het gewoon niet en dan ga ik niet moedermelk van een andere vrouw gebruiken. ik was gewoon nieuwschierig naar jullie ervaringen met verschillende voedingen om een beetje een idee te krijgen wat een goeie is om mee te beginnen.
Raar advies van je CB. Er is niets mis mee om niet in elke fles dezelfde hoeveelheid te hebben. Beter zelfs, om je kind op een hongerig moment een grotere fles te geven en als ze minder trek hebben ook minder in de fles te doen.
Dan mag die arts haar kennis wel eens een beetje up to date maken. Je hoeft MIJ niet te geloven hoor, bel gewoon even met het telefoonnummer op je pak kv.
volgens mij kan er beter iemand deze topic op slot zetten want dit leidt weer tot nutteloze discussies en irritaties. btw, ik vroeg ook naar ervaringen met merken voeding en niet naar hoeveel schepjes ik het beste in mn fles kan gaan doen...