Beste dames, Onze man zit, denk ik, in zijn 6 maandensprong. Hij is inmiddels alweer dik 6 maanden maar ik merk dat er ïets" gaande is. Hij ging altijd zo rond 19.00 naar bed, rond 22.30 nog een fles en dan sliep hij door tot 06.30. Sinds een aantal dagen slaapt hij, ook overdag, onrustig. Draaien, kreunen, wakker, speen, weer in slaap vallen en weer draaien en onrust. Als hij echt wakker wordt is het meteen huilen, ook slaapt hij slechter in en is moeilijker te troosten. Overdag is dat prima te doen, vakantie, ga gewoon even naast hem liggen, maar de afgelopen 3/4 nachten begint dit zo rond 02.00 tot makkelijk een uur of 5. ( cosleeper dus ik hoef in principe het bed niet uit maar toch ) Als ik een voeding aanbied dan drinkt hij die niet. En paar slokken en dat is het wel. Dus honger is het naar mijn idee niet. Mijn man opperde dat het misschien tijd is om over te gaan naar het ledikant maar ik zie er tegenop om dan wel 38580X mijn bed uit te moeten, nu ben ik er gewoon altijd bij Aan de andere kant is mama's hoofd zo dichtbij wel een leuke afleiding en aangezien hij zich een beetje kan verplaatsen had ik om 03.00 iemand in mijn haar hangen. Nou ja, het zal wel weer even uitzitten zijn maar misschien is er iemand met een tip voor rustiger slapen, hij is in de ochtend erg moe waardoor zijn ochtendslaap is verschoven ( en alles dus meeverschuift ) en hij erg jengelig/humeurig is. Bedankt alvast!
Ik zou hem in zijn ledikantje doen, grote kans dat hij dan rustiger slaapt. Misschien niet meteen de eerste nacht, hij zal even moeten wennen waarschijnlijk.
Slaapt hij overdag in zijn eigen bed? Als dit niet zo is, zou je eerst overdag in zijn eigen bed kunnen leggen om te wennen en na een dag of twee ook savonds in zijn eigen bed. Zo hebben we onze kleine laten wennen aan het slapen op zijn eigen kamer.
Dag dames, Hij slaapt overdag gewoon in zijn eigen bed ( cosleeper ) We hebben nu nog geen eigen kamer voor hem. Hopelijk kunnen we deze zomer ons nieuwe stulpje betrekken waarna hij, hopelijk, in een eigen kamertje gaat slapen. Misschien van de week idd maar eens de cosleeper weghalen en het ledikant opmaken ( onze slaapkamer is groot genoeg om een redelijke afstand tussen ons bed en zijn bed te maken ) Hij blijft dus noodgedwongen nog wel op onze slaapkamer slapen.
Ik denk eigenlijk dat je een baby die een sprongetje doormaakt juist niet verder weg bij zn moeder moet halen. Er veranderd vanalles in hun lijf of in hun hoofd, juist tijdens zo'n sprongetje hebben ze hun ouders nodig. Verandering van slaapplaats zou ik doen in een periode dat ze goed in hun vel zitten.