Ik weet dat men er doorgaans alles aan doet om een gat in breiwerk te voorkomen. Maar wat nu als je al een breiwerk hebt en er moet een gat in? Kun je een stukje uit het breiwerk halen om er een ring in te zetten? Zonder dat het hele werk uit elkaar rafelt? Ik bedoel een ring zoals deze: Hoe zou je dat aanpakken?
Kan je de wol niet een beetje aan de kant duwen en de ringetjes er dan tussendoor doen? Of denk ik te simpel?
Ik heb ringen van 2,5 cm, zo'n groot gat krijg ik er niet echt ingewurmd... Daarom vroeg ik me af... zou je er een gaatje in kunnen knippen en dan de losse einden op een of andere manier vastmaken zodat het niet helemaal uit elkaar valt?
Ik heb geen ervaring met breien en kleding maken, maar ik zou er geen gat in durven maken. Ben bang dat het dan inderdaad uit elkaar valt. Heb je geen fourniturenwinkel in de buurt waar ze je kunnen adviseren?
Ik ben meer een haakster dan een breister. Maar even theoretisch. Als je een draad door de steken aan de buitenkant van het gat haalt. Dan de steken erbinnen losknippen en dan die ring erin? Misschien even uitproberen met een proeflapje Wat ben je aan het maken?
Aaah dat klinkt wel als iets dat zou kunnen werken, ja! Wat ik aan het maken ben.... Ik draag een BI-gehoorimplantaat. Er zit een metalen schroef in mijn schedel en daar moet ik dat apparaat op klikken. Even wat plaatjes voor het beeld. Dit is de schroef: Dit is het apparaat óp de schroef: In de winter draag ik graag een muts. En dan kan ik dus niet mijn gehoorapparaat gebruiken. Want zodra je er iets overheen doet, gaat hij enorm piepen, net zoals met een microfoon wanneer je daar je hand op legt. Dus ik dacht: als ik nou een mooie platte ring in die muts maak, kan ik die schroef er doorheen steken en dan het apparaat aan de buitenkant vd muts dragen.
Die schroef ziet er m.i. klein genoeg uit dat je een niet al te grote ring redelijk goed tussen de mazen van een breiwerk kan wurmen zodat het goed past. Gaten in breiwerk knippen kan écht niet...