welke foliumzuur is de beste?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jam87, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Nou, de titel zegt genoeg :).

Wil graag weten welke foliumzuur tabletten is de beste? ik had foliumzuur van mama davitamon gebruikt maar vond ze te groot en moeilijk te slikken, daarna overstapt naar etos foliumzuur tabletten... dus graag wil ik jullie mening en ervaring weten over etos foliumzuur tabletten of ze goed zijn. En ook een ander vraagje! wat is de verschil tussen etos zwanger worden en etos foliumzuur? etos foliumzuur helpt ook om zwanger te raken? of is dat niet juist? Ben wel zwanger geraakt toen ik etos foliumzuur slik maar gisteren een miskraam gehad...:(

2. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Vervelend dat je een miskraam hebt gehad! :( kan me voorstellen dat je erg van slag bent. Dit hoeft niets te maken te hebben met welke pillen je slikt hoor! Maar voor de uitleg: Foliumzuur is 1 element, zoals ijzer of vitamine c. Een belangrijke voor de groei van je kindje omdat het bijvoorbeeld het risico op open ruggetje verminderd. In de zwanger worden pillen van bijvoorbeeld de etos zitten nog veel meer vitamines en mineralen die je nodig hebt en kunnen bijdragen aan jou gezondheid en die van je kindje, uitgebalanceerd in wat goed voor je is. foliumzuur is 1 van de dingen die daarin zit. Welke foliumzuur pillen wel of niet goed zijn is dus niet ter sprake, het is allemaal hetzelfde, allemaal foliumzuur. De hoeveelheid per pil kan verschillen, dat staat achterop het potje. Zelf gebruik ik die van de tuinen, dat zijn hele kleine pilletjes. Als je zwanger worden pillen en foliumzuur slikt is het. Voldoende en niet schadelijk. Ik hoop dat je snel weer in verwachting zult zijn! :)

3. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Super bedankt jojo voor je reactie. Dus ik kan foliumzuur en zwanger worden pillen allebei nemen?ook niet schadelijk als ik ze te gelijk inneem?dat zou fijn zijn en hopelijk gaat het dit keer snel raak, heb ook ergens op internet gelezen dat na miskraam een grotte kans om snel weer zwanger te raken,dan ben je meer vruchtbaar en moet foliumzuur en vitamines nemen.is dat wel waar??

4. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Ik weet niet hoe het is na een miskraam, er zijn wel andere forums waar je daar informatie over kunt vinden. Die zwanger worden pillen kan je nemen in combinatie met foliumzuur. Meer vitamines zijn niet nodig volgens mij..

5. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Nogmaals bedankt. Maandag ga ik zwanger worden pillen halen en foliumzuur van etos heb ik al, maar die zwanger worden pillen veranderen niet de regelematige cyclus? Wordt niet korter of langer??sorry jojo dat ik te veel vraag, deze vraag is ook aan dames die iets erover weten of ervaring mee als je niet weet jojo..Wil gewoon mijn lichaam niet in de war hebben...

6. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Nee volgens mij zouden die pillen juist moeten bijdragen aan een regelmatige cyclus! Je hebt bij de kruidvat ook van 3 merken van die zwanger totaal pillen, je moet maar even kijken welke je zelf prettig vindt :) en vragen stellen mag, daar zijn deze forums voor, morgen krijg je vast nog meer reacties ;) en logisch dat je onzeker bent nadat je zoiets heftigs hebt meegemaakt.. .

7. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Dat is lief van je en bedankt ook voor je begrip. Ik zie graag andere reacties maar jou inforamtie heeft mij wel geholpen.Ik zal maandag kijken en proberen. Nu ga ik jou een fijne nacht wensen.
    Liefs, Jam

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi als je alleen zwangerschapsvitamines neemt, heb je genoeg hoor. Hier zit al voldoende foliumzuur in. Zonde van je geld om dubbel te doen, want de overmaat plas je zo weer uit. Sterkte met de verwerking.

9. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Ik slik foliumzuur van de trekpleister...
    Begrijp ik nu dat er ook pillen zijn voor zwanger worden?
    Wat is het verschil???

10. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    @jam87 sterkte met ingrijpende gebeurtenis van gisteren

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Je hebt meer dan foliumzuur nodig, zeggen ze. Met nadruk op zeggen ze.maar goed ik volg ook netjes de adviezen hoor :) Maar je zou Ook vitamine d nodig hebben en nog wat vitamines. Op zich is davitamon erg goed. Ik gebruik etos ( wel duurder want die je maar 1 maand per doosje). Ik merk dat ik meer vruchtbaar slijm heb. Er zijn erbij die denken een kortere of langere cyclus te hebben door de etos, maar daar geloof ik niet in. Dat was in mijn ogen sowieso gebeurd. Want vitamine die je cyclus beinvloeden? Maar goed. Dat is mijn mening hoor, geen feit. Succes

12. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik slik zelf Foliumzuur van Etos. Zijn hele kleine pilletjes en absoluut niet lastig om te slikken. Dat is eigenlijk het enige dat ik neem. Eens kijken naar de zwanger worden pillen :)

13. Let wel op; Met de Zwanger Worden Pillen van Etos moet je stoppen zodra je zwanger bent! Ik weet niet of en hoe schadelijk het is, maar ik zou er geen prettig gevoel bij hebben!

Ik slik deze pillen nu wel gewoon, maar ben ook op zoek naar een alternatief vanwege deze reden..

Kan wel zeggen dat ik Vitaal Zwanger van kruidvat echt té smerig vind. Als ik het dekseltje van het potje haal en die lucht ruik moet ik al bijna overgeven, en ze doorslikken is helemaal een ramp!

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Je mag je doosje gewoon opmaken. Het kan geen kwaad, maar ze raden dan zwanger zijn aan omdat daar betere aanvulling voor zwanger zijn in zit.

15. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    bedanky lotje. Het is heftig nu geworden... Veel bloed en alleen maar gevoelige buik :( hopelijk gaat het snel over...

16. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Ja ik neem ze ook omdat ze klein zijn en makkelijk te slikken en bij andere niet...zijn zoooo groot en heel moeilijk te slikken. Ga je ook zwanger worden pillen gebruiken?

17. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    hey Babke, bedankt voor je mening, je gebruikt etos foliumzuur of etos vitamines?is vitamine d met foliumzuur prima. En welke advies volg je als ik dat mag weten

18. Within

Within Niet meer actief

Ik heb foliumzuur van de kruidvat, zelfde rede als andere meiden hier; klein pilletje.

Ik heb ook de pillen van etos zwanger worden maar die vind ik echt te groot en mijn cyclus werd er wel langer door. (niet zoals in mijn onderschrift te zien is hoor! daarvoor nog)

19. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Hey Within,
    Bedankt voor je reactie. Ik hoor vaak van dames dat hun cyclus langer wordt, dus dat wil ik niet want ik heb zelf een lange cyclus van 38 dagen :). Volgens mij ga ik morgen gewoon naar aptheek gaan om informatie te vragen over vitamines en foliumzuur.

20. kyrajoyka

kyrajoyka Lid

27 jul 2012
    86
    0
    0
    almere
    Ik slik zelf Gravitamon.. Is voor zwanger worden tijdens je zwangerschap en na je zwangerschap.
    En het smaakt nergens naar haha dus dat is een voordeel!;)

Deel Deze Pagina