Welke foliumzuur slik je?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LF84, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke merk van de foliumzuur?

1. Kruidvat

2. Etos

3. Graviton

4. anders merk? schrijf je er op.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LF84

LF84 Niet meer actief

Dus je hebt alleen vitaal zwanger van kruidvat bezig slikken tot zwanger worden. Ik zie dat je bent ook bezig voor 1e kindje?

2. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
  3. Tamararos

Tamararos Lid

15 jan 2012
    56
    0
    6
    Vrouw
    Heusden
    Ik heb laatst een potje bij de AH gekocht en daar zitten 150 pilletjes in voor nog geen 3 euro.

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb etos vitaal zwanger. Zit alles in en hoef je maar 1 sort te nemen:D

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Gravitamon werd bij mij aangeraden door dietist en gynaecoloog en dan de multi, dus incl vitamines e.d.

6. Rozemarijn123

16 dec 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigen merk apotheek.. (Mediq apotheek)

7. mij1

mij1 Actief lid

6 dec 2012
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    een multivitamine van Centrum die is voor en tijdens zwangerschappen

8. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik slik gravitamon ben die ook tijdens mijn zwangerschap blijven slikken en nu weer. Vind het toch fijn dat het meer is dan alleen foliumzuur. En je koopt ze per 100 dus je kan met 1 potje voorlopig doen,

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb een potje foliumzuur bij de hema gehaadld.

10. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Gewoon eigen merk van trekpleister of kruidvat.

11. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hier Evasin. Erg handig hiervan is dat het net als de pil dagen heeft.

12. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Oh ja.. En mocht het zover zijn, dan stap ik over op mama Materna van centrum.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
  14. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik geen synthetisch foliumzuur meer sinds ik dit stukje over "folate" en andere essentiële vitaminen tijdens zwangerschap tegenkwam:

Vitamins for Fetal Development: Conception to Birth - Weston A Price Foundation

Ik eet nu meer natuurlijke voedingsmiddelen die voldoende van deze vitsaminen bevatten. In de tabellen staan welke dat zijn en hoeveel je er van nodig hebt om tot je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid te komen.

Ter info.

groet, oermama

15. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Sinds 1 maand gestart met mama compleet, zit ook foliumzuur in. Hoop dat het werkt.....:)

16. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Ik heb de eerste twee rondes mama vitaal plus geslikt. Daarna ben ik over gegaan op etos zwanger worden.
    Ik weet niet of het door de pillen kwam, maar ik merkte wel duidelijk verschil met mijn menstruatie: de eerste twee rondes was ik Hevig (extreem hevig!) ongesteld. De derde periode, toen ik een cyclus lang etos pillen had geslikt, was ik lekker weinig/normaal ongesteld. Dus ze bevallen me tot nu toe goed!

17. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Kruidvat alleen foliumzuur en ik ga ook weer davitamon mama halen! Mocht ik zwanger zijn stap ik over naar davitamon mama + visolie

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik slik geen gewone foliumzuur, maar L-methylfolaat. Dat is foliumzuur in de biologisch actieve vorm, wat je lichaam meteen kan gebruiken (en niet eerst hoeft om te zetten zoals dat met gewone foliumzuur moet).
    Ik slik dit, omdat er bij onderzoek n.a.v. mijn herhaalde miskramen naar voren is gekomen dat ik een afwijking in het MTHFR-gen heb. Een afwijking in dat gen zorgt ervoor dat je foliumzuur minder goed kunt omzetten. Vandaar dat mijn lichaam actief folaat nodig heeft.
    Eerst slikte ik het los, maar nu heb ik een zwangerschapsmulti waarin het zit (Torne Research Basic Prenatal).

Overigens heeft een derde van alle mensen een afwijking in het MTHFR-gen en dus denk ik dat eigenlijk alle vrouwen die zwanger zouden willen worden beter af zouden zijn met Methylfolaat ipv met gewone foliumzuur.

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Goed stuk om te lezen, het sluit aan bij wat ik hierboven schreef. Alleen zou ik niet concluderen dat je dan maar geen foliumzuur moet slikken (want uit voeding haal je nooit genoeg foliumzuur), maar dat je beter Methylfolaat kunt slikken.

20. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Folavit.... Die met extra vitamines kreeg ik een erg nare smaak van in mijn mond... Nu dus gewoon wat broodnodig is!

Deel Deze Pagina