Vraagje over cervixslijm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gizzie1983, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Ik lees vaak berichtjes over het uitrekken van cervixslijm tussen je vingers.

Ik dacht dat ik op dag 14 van mijn cyclus vruchtbaar slijm had, omdat ik er ienieminie draadjes van kon trekken tussen mijn vingers. Inmiddels zit ik op dag 52, dus een eisprong is het niet geweest.

Maar ik lees hier overal over 'uitrekken als elastiek'. Waar hebben we het dan over? Concreet graag :D. Echt zo dik als elastiek?? Hebben we het dan over milimeters, centimeters? Welke kleur?

2. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Ik blijf ook even mee lezen ben benieuwd naar de antwoorden
    Ik zelf heb namelijk heel weinig vruchtbaar slijm maar dan wel een positive ovulatietest.

3. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Wil je graag ervaringen horen?
    Volgens mij is het bij elke vrouw sowieso weer anders. Maar voor mij: ik heb een vrij korte cyclus (27) en heb dus al heel snel na mn menstruatie rekbaar slijm, die kan ik tussen m'n vingers uittrekken. Ik zou het niet vergelijken met elastiek, eerder met rauw eiwit of doorzichtig snot aan het begin van een verkoudheid (yum... hihi). Er zit dan ook wel eens een gelige gloed over of een beetje wittig.
    Dan na een paar dagen is het bijna zo dun als water, dit merk ik het best als we klussen. Dan is m'n eisprong en daarna neemt het slijm snel af naar vrijwel niks tot m'n menstruatie begint.

Online kun je ook lezen dat vrouwen in de 30 minder dagen hebben met vruchtbaar slijm. Ik ben nog in de 20, dus het is nog vrij duidelijk, maar dat kan dus verschillen. Het lijkt me dan lastiger (als je in de 30 bent) om een goed beeld te krijgen van je cervixslijm.

4. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Trouwens kan het bij jou, Gizzie, natuurlijk ook heel goed ontpillen zijn... dan kan het sowieso even duren voor je een regelmatige cyclus hebt.

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ervaringen inderdaad, haha. Bedankt Loving! Ik vind de link heel interessant, maar ik kan me er niet echt een beeld van voorstellen... Misschien als ik het straks een keer zelf ervaar.

Rauweiwit vind ik zo'n vage term. Dan moet ik dus echt aan een rauw ei denken? Van dat doorzichtige, slijmige spul? Gaat het in jouw geval dan om een echte klodder (yummie)? Dat dan echt afwijkt van normale afscheiding?

Ja, ik ben nog volop aan het ontpillen! Weet dat het nog wel weken, zo niet maanden kan duren, maar uiteindelijk zou er wel een keer een eisprong moeten komen... En dan wil ik wel weten of het zover is, hihi. Vindt het nu nog te vroeg voor ovutesten.

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Het ziet er idd uit als rauw eiwit en ik voel het zelfs gewoon eruit lopen. Ben dan de hele dag door erg nat en moet soms zelfs mijn onderbroek tussendoor verschonen. Heb het zelf 3 dagen gehad en ineens is het weer over en heb ik geen slijm meer tot de menstruatie. Maar het ziet er iig echt letterlijk uit als het doorzichtige spul wat men eiwit noemt.

7. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja het is inderdaad rauw eiwit dat je heel erg uit kan rekken. ik heb het vaak 5 dagen of soms langer en op de 4e/5e dag vaak mijn eisprong kijk maar naar mijn tempkaartjes.
    Dan weet ik precies dat mijn ei eraan komt en wanneer we moeten klussen.
    Het wijkt dus echt af van je normale afscheiding. Het is doorzichtig/soms wat gelig en ziet er ook uit als rauw eiwit. Bij mij in ieder geval.

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden! Ben weer een stuk wijzer geworden. Hoop dat ik dit binnenkort ook aan mag treffen :p.

Deel Deze Pagina