Hallo iedereen, Mijn dochter van 4 maanden wil dus echt niet slapen in een campingbedje.(eigen bedje gaat prima) Ze krijst alles bij elkaar en raakt overstuur.Laten liggen helpt dus niet. Nu hebben we geprobeerd om haar eerst effe een beetje te laten spelen in het bedje, mischien dat ze dan er iets positiefs in gaat zien. Spelen gaat goed maar zodra ze merkt dat ze moet gaat slapen is het krijsen.Het is erg vervelend, en zeker voor haar. Bij opa en oma die 2 dagen in de week oppassen ligt ze ook in een campingbedje en wil daar ook niet slapen.Als we ergens op visite gaan kunnen we haar ook niet laten slapen daar dus zijn het altijd korte bezoekjes. We leggen ook altijd haar favo beer erbij en slaapzak van thuis waar ze in ligt. Maakt geen verschil. Heeft iemand tips?
Misschien is het een idee om haar in haar kinderwagen te laten slapen? Geen maxi cosi ma echt kinderwagen! Mijn dochter slaapt liever in de kinderwagen bij ons op de kamer en de kraamverzorgende zei dat dit geen probleem was omdat ze net zo recht ligt als in haar ledikantje!
Wij hebben Julia ook in de reiswieg van de kinderwagen laten slapen, tot ze daar niet meer in paste. Tip: ik zou haar er niet in laten spelen. Box=spelen, bed=slapen. Anders wordt het wel verwarrend: eerst mag ik spelen, daarna moet ik (op dezelfde plek) slapen. Ze moet nog leren dat het campingbed ook een bed is, dus gewoon blijven proberen. Misschien juist proberen als ze erg moe is????
bedankt voor de reacties dat spelen- slapen gescheiden houden klinkt ook wel logisch.Doe ik tenslotte met de box ook. In de kinderwagen laten slapen helpt ook niet.De eerste weken sliep ze daar wel in op onze kamer. Maar sinds ze 3 maanden is wil ze daar niet meer in slapen. Zelfs niet als we een rondje aan het wandelen zijn. Ze is nogal nieuwsgierig Opa en oma proberen ze dan nog eens op bed te leggen als ze in hun armen bijna in slaap dreigt te vallen maar dan is het toch gelijk krijsen. In oktober gaan we weekendje center parcs...ik hoop dat ze dan wat beter gewend is aan het bedje...