Een paar vraagjes over BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vlinder24, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Hoihoi,

Mijn dochtertje is nu 4 weekjes oud en ik geef borstvoeding!

Nu heb ik een paar vraagjes,

Laat jullie kindje na de borstvoeding een boertje? Zo ja, hoelang na de voeding?
    Ik merk dat ons kleintje de ene keer wel een boertje laat, maar de andere keer niet!
    Meestal wacht ik 10 minuutjes op een boertje, ook s'nachts, is dit voldoende?

Hoeveel ml drinkt jullie kindje? Ik kolf en kreeg net een uurtje na de voeding 100 ml.. (20 ml uit de ene borst en 80 ml uit de andere borst)

Slaapt jullie kindje na de voeding? Ons dochtertje slaapt s'nachts vrij snel na de voeding, maar overdag blijft ze best lang wakker. (in iedergeval beter als andersom ;))

2. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    boertjes hier altijd.. (boeren hoeft niet met bv)

ik wacht snachts niet. val zelf tijdens t voeden ook altijd in slaap:D:D

geen idee wat hij drinkt. is per kind verschillend hangt van de samenstelling van je bv af.

slapen na de bv. met 4 weken over het algemeen wel. maar ook wel voedingen dat hij 1,5 uur wakker is.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi hoi!

Gefeliciteerd met de geboortje van jullie kindje! :)

Om op je vragen te antwoorden:
    -een boertje laten deed onze zoon ook niet altijd. Is niet altijd nodig met BV.
    -ik heb geen idee hoeveel onze zoon dronk/drinkt. In het begin kolfde ik wel regelmatig omdat ik nogal veel melk had en m'n zoontje anders niet kon volgen en helemaal onderhing.
    -onze zoon sliep soms wel en soms niet na een voeding. Ik lette daar niet zo op eigenlijk. Hij sliep als hij moe was en zich goed voelde. Hij lag altijd bij ons (op de arm of in de draagdoek) of soms even in de box. 's Nachts sliep hij ook meestal wel snel weer in na de voeding. Maar hij dronk wel héél lang...een uurtje ofzo.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier dronk ze rond die tijd ongeveer een uur, soms iets korter. De hoeveelheid zou ik niet weten, 120cc misschien.
    Ze heeft hier altijd max. 160cc gedronken, heel soms 180cc.
    Hier boerde ze altijd wel, maar ik ging er niet echt op wachten. Ik hield haar gewoon even omhoog, even lekker tegen me aan, misschien een paar minuutjes? Ze boerde hier altijd vrij makkelijk en nog. Ik til haar op, loop naar haar bedje en vaak komt er dan een boer. En anders legde ik haar gewoon weg.

Deel Deze Pagina