Ja maar das nog een hele klus (in mijn geval) want ik wil alleen de paarse en de roze spenen, maar meestal hangt er daar maar 1 (of geen) van aan het rekje, ik ga dus altijd overal waar ik een etos/kruidvat tegenkom, nuby spenen in voorraad kopen haha, heb nu al 5 stuks in voorraad liggen voor als ze 6+ wordt.
De kleur maakt me niet zoveel uit, papa is meer kleurminded als het om spenen gaat. Die had de Bibi laatst laten hangen omdat hij de draakjes die erop stonden stom vond hihi. Ik ga kijken of ik er morgen 1 kan scoren in welke kleur dan ook haha
Jaja, mama heeft de speen uit weten te halen en nog wel een roze ook Vooralsnog vindt ze het maar een raar ding. Het speentje is iets korter en ligt niet zo strak tegen haar mondje aan. Ze is natuurlijk al 10 maanden gewend op de Bibi te zuigen dus logisch dat het even wennen is. Dus ik hoop dat het snel goed gaat want volgens mij heeft haar huid onder deze speen niet zo te lijden.
Kijk! Dat is een fijn bericht. Mijn dochter gebruikt een speen van Tommee Tippee (niet meer te koop in de winkel, handig!!). Ook van siliconen, dus geen last van een hard schild, maar wel van smetplekken. Ben dus op zoek naar iets waar geen speeksel tussen blijft staan. Vind die plekken echt aarmoedig, maar ben wel blij dat meer met dit probleem te maken hebben.
Ik gebruik nu sinds vrijdag de speen van de Nuby vooralsnog lijken de plekken niet erger te worden. Het heeft nu natuurlijk even tijd nodig om te herstellen. Mijn dochter heeft heel even aan de speen moeten wennen maar het schild ligt niet zo tegen haar gezicht aan gedrukt.
Wij zijn in de tussentijd ook wat nieuwe spenen gaan halen, omdat de oude toch echt te oud waren nu. We hebben nu een aantal verschillende en hij vindt ze eigenlijk allemaal wel fijn (makkelijk kind heb ik toch!) - voor 's nachts de Nuby (moet heel erg lachen om dat krakende geluidje als hij heel hard zuigt - is dat bij jullie ook?) - overdag thuis een Mam-speen - overdag buiten en op het KDV een Avent (wel allemaal eigenlijk alleen bij slapen en groot verdriet) We hebben ook nog ergens de Difrax zwerven, maar volgens mijn man spuugt ie die altijd meteen uit (heb ik nooit gemerkt, maar ok), dus die wordt zelden gebruikt.