Aloha! Wij hebben sinds kort de Deryan travel cot peuter voor ons meisje (op de groei gekocht). Alleen hoe maak ik het bedje op? Ze slaapt nu nog in de puckababy. De matras is te groot voor een ledikant hoeslaken en ik wil haar niet met haar hoofdje rechtstreeks op de plastic matras hebben. Dus hoe los ik dit op? Alvast bedankt!
Ik ga er even vanuit dat de peuter variant hetzelfde is al de baby. Hier zit het matrasje onder in de dubbele bodem en ligt er in het cotje zelf een zacht matrasje van stof. Je kan hier een laken overheen doen( een gewone zonder elastiek) en dan je kindje gewoon lekker instoppen met een lakentje en evt een dekentje. De puck zal ze niet lang meer gebruiken, zodra ze gaat draaien moet hij uit. Voor onder haar hoofdje kan je nu een hydrofiel gebruiken net als in het ledikantje. Groetjes Kim
Welke versie heb je? Bij onze versie, die 2 jaar oud is, moet het zelf opblazend matrasje in de onderkant. Zit een rits voor. Er zit ook een slaapzak bij, maar die is waanzinnig groot, die gebruik ik nu nog niet eens. Dochter ligt/lag (ik heb hem dit jaar nog niet gebruikt) erin met een combisleeper en een handdoek onder haar hoofd. Verder niets erin. Opmaken kun je deze dingen niet echt.
Thanks! Had idd niet door dat matras in dubbele bodem moest . Volgende keer toch maar de gebruiksaanwijzing erbij pakken... Helaas zit in de peuter variant niet zo'n zacht matrasje als bij de baby. Zou ook niet weten hoe ik het moet opmaken. Enige oplossing is idd kind in slaapzak in travelcot met hydrofiel luier oid onder haar bolletje. Alleen is ze dus gewend om strak ingestopt te worden... Hebben nu alleen nog maar puckababy. Zal vandaag eens proberen haar in de puckababy en wrapper (voor de warmte) te laten slapen. Is zelfde constructie als in de reiswieg, dus is ze al gewend. Ben benieuwd... Hoe bevalt verder de travelcot? Net zo ideaal alstie klinkt ? Moet zeggen dat ik het opmaken dus beetje vind tegenvallen tot nu toe...
Wij hebben ook de peuterversie. En idd het matrasje moet aan de onderkant in het bedje geschoven worden en wij doen altijd de slaapzak openritsen (dus dat alleen het onderste deel blijft liggen) en leggen onze dochter hier op te slapen (eventueel met een slaapzakje aan).
De slaapzak is volgens mij van polyester, ik heb hem nooit durven gebruiken. Ik legde dochter met de combisleeper op een hydrofiel of een badlaken. Straks instoppen heb ik nooit gedaan, dus dat probleem hebben wij nooit gehad. Echt instoppen lukt niet. Verder is hij wel handig, weegt niets en je zet hem zo op. Afbreken is ook zo gepiept als je het goed doet. Vorige week heb ik hem weer eens gebruikt en toen moest ik wel even goed kijken hoe opvouwen ook al weer ging !
Bedankt voor alle tips!! Ze ligt nu 'proef' te slapen in dr travel cot op dr eigen kamertje. Ze ligt op onderste helft slaapzak en in haar puckababy (tis warm zat). Later leg ik haar denk ik op hydrofielluier (hoofdje) en in haar eigen slaapzak (die we nog niet hebben ). Het is stil, dus denk dat ze het wel prima vind in haar tentje . Gelukkig!
Ik heb er ook een en hij bevalt heel erg goed. Ik gebruik de helft van de bijgeleverde slaapzak, en leg haar dan in haar eigen slaapzakje er bovenop. Dit werkt prima.
Heb hem ook en al uitgetest op vakantie!!! Mijn kleine lag op de onderste helft van de slaapzak (superhandig dat je hem helemaal kunt losritsen!!!)....Hydrofiel luier onder zijn hoofdje (met veiligheidsspelden vastgezet op slaapzak)....In de puckababy en een dekentje over hem heen! Ging super goed.... Vind het superlief staan, zo'n kleintje in zijn eigen tentje!