Vaak speen erin doen erg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 26 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik vroeg mij af of een kind er aan kan wennen dat je de hele dag die speen in het mondje doet. Als Esmee huilt ga ik er meteen heen om de speen erin te doen, met als gevolg als ze niet slaapt ze de hele dag op die speen sabbelt. Zou dit erg zijn? Ik ben namelijk bang dat mw straks helemaal niet meer slaapt zonder speen...

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn sabbelde ook de hele dag op z'n speen. Nu heeft ie ineens z'n handjes en duim ontdekt en wil z'n speen spontaan niet meer. En dat hoor ik van meer moeders. Zou me er dus nog niet druk om maken.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hoe oud was hij toen hij zijn duim ontdekte.

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Dat doe hij nu sinds een paar dagen. Dus toen hij bijna 10 weken was.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hmm ik vind zelf dat baby's ook de gelegenheid moeten krijgen om te kunnen huilen, huilen is niet altijd erg hoor, ik zou zelf niet continu de speen erin doen, soms moeten ze het even kwijt, hoe jong ze ook zijn.

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Daar heb je gelijk in, Maisy. Ik liet Fynn ook wel eerst huilen hoor maar het was op een gegeven moment zowel voor hem als voor mij toch wel prettig als ie getroost door z'n speen in slaap viel.

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Jaa het is ook niet erg maar niet gelijk erheen rennen met de speen, zo wen je haar ook een gewoonte aan, dat je komt zodra zij een kik geeft, hoe jong ze ook zijn, en die gewoonte afwennen is wel tien keer zo moeilijk als een speen afwennen.

8. Niet meer actief

Kissie,

Ik ben het met maisy eens!

Verder valt het me op dat je aardig wat vragen stelt en een bepaalde onzekerheid uitstraalt.
    Vertrouw op je gevoel! Iets in je vindt dat je jouw kindje niet steeds de speen moet geven! Vertrouw daar dan ook op.

Daarnaast moet je kindje ook kunnen huilen, dat hoort bij ontwikkelen. Huilen is een vorm van expressie en alleen op die manier kan je kindje zich uiten. Probeer haar dan ook niet steeds de mond te snoeren. Dat zal je kindje namelijk alleen maar meer kunnen frusteren of het zelfvertrouwen kunnen schaden.. Je legt immers nu al een basis voor het karaktertje!

Het belangrijkste is nu dat je jouw kindje jouw rust, liefde en geborgenheid geeft! Vertrouw je intuitie en kijk naar je meisje.. zij verteld het je wel!

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Je hebt gelijk dat ik behoorlijk onzeker ben, het is me behoorlijk tegengevallen zo'n klein kindje waar je ineens voor moet zorgen. Je hoort zoveel verschillende verhalen en meningen en ik vind het moeilijk om naar mezelf te luisteren. Zal het toch maar eens gaan proberen...

10. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
  11. Niet meer actief

gewoon doen! Want je kan het prima.. als ik je twijfels lees.. Dan denk ik vaak, nou.. dan moet je het gewoon niet doen! OF wel.. Je twijfels zijn vaak niet eens onterecht en je gevoel lijkt je toch steeds wel de goede kant op te sturen... Ik zou het gewoon doen!

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    mijn dochter ook af en toe, is een dagje jonger!

Deel Deze Pagina