Welke fopspeentjes gebruiken jullie? (en hoeveel mndn).

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mommy2012A, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Ik vraag me af welke fopspenen jullie het fijnst vinden?
    Wij gebruiken hier verschillende, maar Avent is toch het fijnst! Valt er soms wel uit, maar blijft voornamelijk goed in het mondje zitten.
    0-3 maanden.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

2. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Deze zat trouwens in het Babydump cadeaupakket.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter accepteert ondertussen alles. Laatst waren we bij een ander kindje en vond ze zijn speen ergens, ineens dacht ik wat heeft ze nou in haar mond :D

Maar in het begin niets anders dan bibi. Al wel heel snel die voor 6 maanden anders zoog ze hem compleet vacuum. Had ze zo'n hele rode kring om haar mondje ;)

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Bij onze dochter is de Avent favoriet. Ook zij spuugt het wel zo nu en dan uit, maar dan is haar zuigbehoefte wel bevredigd.

Bij zoon was difrax favoriet, al was hij niet zo'n grote spenenliefhebber. Was blij dat hij zijn vinger kon vinden...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gebruikten de bibi-spenen bij beide jongens.
    De jongste had ook nog de MAM speen. Dat werkte ook prima.

De jongste heeft de speen met zo'n 4 maand zelf eruit gegooid. En nooit meer om gevraagd. Ik had toen net 2 weken een 6+maand speen gekocht omdat de 0-6 maand speen te klein werd. Hij kon er niet goed meer op zuigen, en het schild is een keer in zijn mond terecht gekomen.

6. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    De MAM speen? Die ken ik niet...

7. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Of bedoel je de tepel hahahah.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nee, merk is MAM. Gevonden bij de kruidvat. Motiefje was leuk ;)

MAM Clear

9. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Bij ons werkt alleen bibi. Voor de 6 maanden moest ze niks hebben van de speen en nu kan ze bijna niet meer zonder...
    Verschillende geprobeerd zoals difrax en mamm speen, maar deze spuugte ze elke keer uit alleen de bibi houd ze in.

10. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Oh die is wel erg leuk ja! Staan ze gewoon bij de speentjes bij het Kruidvat, of was het een tijdelijke collectie? Weet jij dat toevallig?

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier valt de avent het meest in de smaak. De rest hoeft hij dan ook niet mer dus ik heb er tig van avent liggen :)

12. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik gebruikte bij mijn oudste eerst ook avent.
    Later ook MAM was een stuk goedkoper :)

13. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

In de baby box zat een difrax speentje en ik had ook een bibi speen. De laatste gooide meneer gelijk er uit, difrax combi hield hij wel in. Dus inmiddels een hele verzameling van verschillende kleurtjes :D

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb geen idee. Is ook ruim een half jaar geleden. Ze hingen toen gewoon tussen de andere spenen. Dus het leek bij de standaard collectie te horen..

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ons zoontje wil geen speen toen hij net geboren was tufte hij ze al uit duimen doet hij ook niet.
    Wel noenen beetje met een doekje langs zijn mondje en wang wrijven.

Groetjes paula

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter heeft maar even een speen gebruikt en die accepteerde alleen maar nuby.

Onze zoon accepteert alleen maar spenen van MAM (hangen inderdaad tussen de andere spenen bij het kruidvat.

17. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Nou tot n week of 8 a 9 was alleen mama's vinger favoriet. Ik heb inmiddels een assortiment spenen, 8 verschillende...avent, bibi, difrax, chico,MAM, nuby en tommee tippee. Bijna de hoop opgegeven en aangezien ze ingebakerd is kan ze niet dr eigen duimpje pakken.
    Toen ontdekte ik op internet de soothie speen, deze gebruiken ze voor prematuurtjes en zijn er in verschillende maten.
    Ze pakte m meteen! Heb ook de speen met knuffel eraan besteld, wubbanub, in de hoop dat ze m niet zo verliezen maar ja als ze dr hoofd draait verliest ze hem toch.
    Speen is echt mega, ziet er supergrappig uit ik lach ook helemaal dubbel. Voor de gein moet je maar eens googlen hoe dat de soothie speen eruit ziet. Als je hem met knuffel wil heet de speen wubbanub

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier na veel proberen uitgekomen op de mam speen en is en blijft favoriet. Vooral de night spenen vanaf 6 maand vind ik ideaal. knop geeft een beetje licht in het donker, dat zoekt wat makkelijker 's nachts ;)

Je kan ze behalve bij de kv ook online bestellen, dit is de enige plek waar ik het spenenkoord kon vinden
    Spenen

Voor de komende baby heb ik alweer een assortiment klaarliggen uit de dozen; die van avent, bibi, difrax en ik heb zelf de mam speen gekocht

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon gebruikt de bibi. Onze dochter ook de bibi maar na 4-5weken zijn we haar actief gaan inbakeren en lieten daarbij ook de speen weg. Dat gaat super tot nu toe. X

20. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    En sinds vandaag is dochterlief heel druk dr vingers aan t zoeken om te tutten, wil alleen nog niet altijd lukken en dan wordt ze boos hahaha en is dr tutje wel goed genoeg

Deel Deze Pagina