leren hoesje of 'backcover'

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.218
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik doe mijn intrede in het jaar 2012 en heb vandaag mijn eerste smartphone gekocht.

Nu wil ik daar wel een hoesje bij. Maar ik twijfel een beetje wat de beste oplossing is. Zo'n backcover op maat (met uitsparingen voor knopjes en camera enzo) lijkt me wel handig: één keer je toestel er in en (in principe) nooit meer eruit.
    Maar met zo'n leren hoesje waar hij helemaal in zit, heb ik het idee dat hij beter beschermd is, vooral het scherm.

Nu zijn er hier vast dames die zich al langer in dit tijdperk bevinden ;) en die hier al lang ervaring mee en een mening over hebben. Dus: adviseer mij!

En: waar haal ik ze een beetje goedkoop? Gewoon via internet bestellen of kan ik net zo goed in de winkel of op de markt terecht?

2. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik was zo blij met mijn Iphone 4S begin die jaar. Mooie backcover erbij gekocht! Helemaal hip en trendy! :D
    En toen viel hij uit mijn tas op de grond met het scherm naar beneden. Dan heeft een backcover niet zoveel zien..
    Gelukkig was ik verzekerd, het hele glas was mozaiek.

Nu heb ik een leren case er om heen met een gaat je voor je camera en je kan ook gewoon je koptelefoon en oplader aansluiten. Ik zou je dat zeker aanraden. Hangt er vanaf hoe (on)handig je bent denk ik ;)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.218
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm... ik val wel in de categorie onhandig / slordig. Haha. Met zo'n case is je scherm dus echt helemaal niet beschermd. Dan moet ik die niet hebben, denk ik. Zo'n flip-over ziet er ook wel handig uit.

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    ik heb idd een flip over vind dat handiger want anders wil ik in me haast alsnog zonder hoesje vertrekken en idd dan gebeuren en dit soort dingen ook vast en zeker bij mij

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.218
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, daar ben ik ook bang voor, dat ik dan weer het hoesje vergeet of kwijtraak. Dus iets dat gewoon aan de telefoon vast zit, is wel zo veilig. Ik bedoel: als ik de telefoon kwijtraak heb ik ook niet zo veel meer aan een los hoesje, haha.

6. Within

Within Niet meer actief

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Je kunt ook eventueel kijken voor een bumper case. Soort siliconen ding waar je telefoon bijna helemaal inzit.

8. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ik heb ook zon flip over en ik vind het wel fijn dat mijn tel zo goed beschermd zit.. ben ook al zon handige harry ;)

9. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Je kan ook kijken voor een bumper en sowieso folie op je scherm plakken. Heb mijn 4s nu bijna een jaar daarvoor de 4 gehad en geen krasje erop. Heb wel een bumper ook erom heen een knalroze. En heb er nu 1 besteld met leuke steentjes erop :)

10. Ik ben een kluns en laat continu mijn telefoon vallen. Heb eerst 2 jaar een backcover gebruikt voor mijn oude telefoon, die is meerdere malen op de grond gevallen en ook beschadigd geraakt op de hoekjes en heeft wat krasjes op het scherm (vooral door het in de tas zitten).

Nu een nieuwe phone en omdat ik er zuinig op wil zijn een hoesje gekocht, zo eentje waar je een flap voor het scherm hebt die je aan de bovenkant met een magneetje vastklipt. Vind het veel prettiger want je telefoon is goed beschermd, hij is inmiddels alweer een paar keer van de tafel gevallen en kan je zeggen ben blij dat ik dat leren hoesje heb haha :D

Ik dacht eerst dat ik het irritant zou vinden dat je hem steeds open moet maken om je telefoon te gebruiken maar het valt me reuze mee :) Dus ik blijf hierbij!

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik heb een bumper case gehad, deze beschermt alleen je scherm niet... ik heb nu zo'n flipcase, dit is echt fijn. alles is beschermd, en je kunt hem zo open doen.
    ik raad je alleen aan om niet de hond uit te laten, met in een hand je sleutels en hondenriem, andere hand iphone met flipcover open... beetje onhandigheid en hij viel prompt voor mijn neus. hele mooie barst rechts bovenin.. :)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.218
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, twee handjes gebruiken dus, haha. Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik inderdaad maar voor zo'n flipover ga. Nu nog een leuke vinden! Die backcovers zien er allemaal veel leuker uit!

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    er was ooit is een site waar je ze zelf kon ontwerpen ik kan die site alleen nergens vinden... Vond het leuk om die straks te kopen als de kleine dr is met een fototje dr op....

Deel Deze Pagina