Hallo allemaal, Onze zoon is 6 weken oud en kan alleen maar in slaap vallen met een tutje. Is dit noodzakelijk kom af te leren, of kan dit geen kwaad? Eenmaal in slaap valt het tutje er soms uit en slaapt hij zonder verder. Soms echter wordt hij er wakker en begint hij te huilen om zijn tut. Wat is verstandigl. De tut afleren, zodat hij zonder in slaap valt? Nu slaapt hij wel beter in dan voorheen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Karin
Lekker geven voorlopig. Die zuigbehoefte is er gewoon nog enorm en verder biedt het speentje ook gewoon troost. Tot 8 maanden is die zuigbehoefte er geloof ik en afleren kan na die tijd nog wel.
dice heeft m alleen overdag nodig en het wordt steeds minder dat ie erom vraagt hij heeft m savonds alleen nodig om in slaap te vallen snachts heeft ie hem niet nodig speen kun je makkelijker afleren dan een duim dus laat m nog maar even lekker
mmm... snap de reacties wel maar zie het toch wat anders. Ben het ermee eens dat de zuigbehoefte van een kleintje heel groot kan zijn maar inslapen met een speentje geeft problemen. Je kan gedonder krijgen in de nacht als ze 'm kwijt zijn en het is niet goed voor de kaakontwikkeling en uiteindelijk voor de spraakontwikkeling (dental doet hier niet zoveel aan af trouwens) Wat goed werkt is het speentje net voor het inslaap vallen uit de mond halen. Je moet er dan dus wel even opletten. Binnen enkele dagen gooien ze 'm zelf uit de mond VOOR dat ze gaan slapen (en dus niet NA het in slaap vallen)
Tja, je hebt dan wel gelijk, EllenNY, maar ik ben toch blij met de tutjes... Jelle had ook al vrij snel een tutje, en hij heeft hem vanaf een maand of 8 alleen in bed en dat gaat prima... Ik gebruik hem verder ook niet als troostmiddel ofzo... Idd is het even lastig als ze het tutje kwijtraken en hem zelf nog niet kunnen pakken, maar ook dat gaat weer over...
Mijn zoon hebben ook met tegenzin een speen gegeven toen ie een paar weken oud was. Hij sliep daar zoveel beter op. We hebben daarna een fase gehad waarbij de speen 's nachts uit zijn mond viel en hij wakker werd en om zijn speen huilde. Nu heeft hij de speen nog steeds alleen in bed, nooit daarbuiten. Hij valt in slaap, verliest de speen en taant er niet meer naar. Heerlijk toch, zo mag hij van mij nog wel een tijdje de speen hebben hoor. Dus ik zou me er bij voorbaat niet al te druk over maken.
Zo gaat het hier ook. OVerdag kan ze niet zonder slapen, dus als hij dan uitvalt word ze wakker (al slaapt ze overdag ook al heel soms zonder speen). En 'savonds/'snachts heeft ze hem alleen nodig om in slaap te vallen, de rest van de nacht heeft ze hem niet nodig.
Mijn zoontje had vanaf het begin echt behoefte aan de speen. HIj had enorme zuigbehoefte en ik kreeg me toch na een aantal dagen last van mn pink hoor. Maar toen de nachten begonnen met 10 tot 20 keer mn bed uit voor de speen zijn we ermee gestopt Wel eerst afgebouwd, eerst overdag niet meer gegeven een week, dat ging onwijs goed Op me gevoel bij het slapen niet meer gedaan, nog geen 7 min gehuild en sinds dien geen speen meer gehad. Dit was bij denk ik ong 7 maanden! Ben nog steeds blij dat hij geen speen meer heeft
Een baby die met een fopspeen slaapt, ontwikkelt zijn mondspieren goed. Dat kan een pluspunt zijn bij de ontwikkeling van de spraak http://www.infotalia.com/nl/baby/baby_d ... sp?id=1873 Met de rest ben ik t absoluut eens...ze raken m kwijt snachts en dat kan drama zijn...ik heb 2 spenen met een doekje in bed liggen nu en gelukkig vind kai bijna altijd zn speen...maar het komt ook voor dat ie ze allebei kwijt is. En als ik ook maar probeer de speen net voor t inslaap vallen uit zn mond te halen...nou dan is het huis te klein hoor...