Taartbodem vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Saarr, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Hi ladies,

Ik heb een taartbodem gemaakt hij staat nu af te koelen. Als hij zo afgekoeld is wil ik hem snijden en vullen met botercreme en de taartbodem bestrijken met botercreme. Dan wil ik hem vanavond versieren met marsepijn ect.

Nu is mijn vraag als ik zometeen de vullen en de taart heb besmeerd met botercreme hoe kan ik dan de taart het beste bewaren? In of uit de koelkast?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik doe altijd in de koelkast.

3. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Bedankt voor je reactie en ow ja nog een vraag hoe kan ik de taart het beste doormidden snijden zo recht mogelijk

4. 2jees

2jees Niet meer actief

ik zet m op zn kant en snij hem door met een groot mes. Je hebt er ook snijders voor van ijzerdraad.

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik snij de taart plat liggend
    En als je de 2 lagen van elkaar wilt pakken schuif ik er een placemat tussen om te voorkomen dat deze

Bewaren in de koelkast en als je hem bekleed heb t beste in een taartdoos bewaren ivm de condens kan fondant of marsepijn uitlopen of wegsmelten.. Zonde

Taartdoos bij de hema 0,35

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Snijden is iets makkelijker als de taartbodem(kapsel) uit de vriezer komt. Hij is dan iets steviger.

Anders hand op de bovenkant en dan met je mes zo rechtmogelijk snijden. En tijdens het snijden rond draaien.. Ik ben bakker als ik het zo typ klinkt het irritant en onhandig maar is echt de makkelijkste manier.

Ohh en botercreme zou ik in de koelkast bewaren maar lekkerder als je het gaat eten als je het even uithaalt van te voren (30 min)

7. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je hem ook vult met botercrème, zou ik hem niet in de koelkast zetten, dan vind ik persoonlijk de botercrème nogal de structuur van boter krijgen, waardoor de smaak ook eerder op boter lijkt. Hoe ga je de botercrème maken?

Deel Deze Pagina