rituals, blijft heel goed zitten en dekt goed! Even in de winkel laten helpen met het kiezen van de juiste kleur
Ik heb een lichte huid met sproeten, wordt wel snel bruin in de zon, vrij droog en rond mijn mond dus vaak rode plekjes wat kan schilferen als ik t niet vaak genoeg scrub. dat komt door mijn koemelkallergie van binnenuit. Heb al ontelbaar veel soorten dagcreme/nachtcreme/foundations etc geprobeerd, ik wil dat het goed dekt maar niet de natuurlijke uitstraling verliezen van de huid dus vandaar mijn keuze voor de pupa make-up. Maar ik zou als ik jou was naar een drogisterij gaan waar ze kundig personeel hebben lopen en jezelf laten opmaken/adviseren. Je krijgt dan toch vaak weer tips die je goed kunt gebruiken.
Dior Photo Perfect is heel goed! Dekt super maar geen pancake effect. En een budget; Catrice Photo Finish, dekt ook heel goed, hele fijne foundation.
@Anja89, waar koop je die Dior Photo Perfect? Bij Douglas of iets? Want kan hem niet vinden als ik google..
die dior photo perfect bestaat toch al jaaaren niet meer, of ligt dat aan mij? al iets van 4 jaar niet meer ofzo.. in ieder geval al jaren niet te koop bij douglas of ici paris ik gebruik altijd dior forever compact foundation ( hij is er ook in de vloeibare variant) de handigheid om het op te brengen door middel van een poeder, maar dekt NET zo goed als een vloeibare foundation. je kan hem aanbrengen dmv het bijgeleverde sponsje, of een poederkwast. ik gebruik hem echt al jaaaaaren en wil niks anders meer blijft ook de gehele dag door mat, en ik ben echt super super bleek en de kleur 010 ivory past perfect bij mij. hij dekt perfect, zelfs pigmentvlekjes en ZONDER eruit te zien als een poederdoos/plamuur face. bij andere merken is vaak de lichtste kleur nog te donker deze is het Dior - Foundation - Diorskin Forever Compact
nog een tip: als je wil dat je foundation goed blijft zitten gebruik een primer oa te koop van catrice bij het kruidvat voor een euro of 3 smeer de primer eerst op je gezicht en daarna de foundation, zodat hij nog langer op zijn plek zit en de huid de foundation niet ''op slorpt'' nu heb ik er bij de dior forever foundation geen last van, maar andere merken wel zo ook met oogschaduw. gebruik altijd eerst een oogschaduwbasis om lijntjes gekoekte oogschaduw te voorkomen tussen je oogleden
hier nog een linkje van de dior site zelf over de forever compact poeder foundation met meer uitleg erover: er zit zelfs een zonnefilter van SPF 25 in wat erg belangrijk is. zon is de grootste boosdoener voor huidveroudering, zelfs in de winter is het dragen van een SPF erg belangrijk Compact van Dior online op de website van Dior
Heb wel foundation dekt opzich wel mr denk niet wat jij zoekt, ik gebruik m meer voor een tintje en dat ik er fris uitzie... ZOu leuk zijn als iedereen een stukje huid VOOR en NA liet zien
Het probleem wat ik nu vaak heb, is dat als ik een poeder gebruik ik in de loop vd dag oranje word.. En als ik een vloeibare gebruik, dekt hij dus niet tot amper. Maar over mijn vloeibare een poeder gebruiken lukt dus ook niet, want dan word ik dus weer oranje. Dus ik heb zeker de verkeerde producten, maar waarschijnlijk ook de verkeerde kleuren. Welke concealers werken goed voor echt de grote oneffenheden te camoufleren voor onder je foundation? Zodat ik niet de neiging heb er een dikke klodder op te doen.
Ik vind zelf M.A.C Studio Sculpt een goed dekkende foundation, mits de kleur goed matcht natuurlijk maar daar is hulp voor. En inderdaad een primer gebruiken!
dan heb je idd een erg verkeerde kleur als hij oranje word ik zou als ik jou was eens bij de douglas of ici paris langsgaan een poederfoundation is eigelijk hetzelfde als een vloeibare foundation, alleen heeft een poederfoundation vaak een mattere finish dus geschikter voor een huid met acne die glimt, maar de dekking is bijna hetzelfde, al dekt de poederfoundation van dior vind ik meer ik heb veel rode pigmentvlekjes en acne, en zelfs bij de dior forever poederfoundation heb ik geen camouflage meer nodig, zo goed dekt hij 1 x aanbrengen en alle rode vlekjes en littekentjes zijn weg, en mijn huid is gematteerd de hele dag door, en is beschermt tegen de zon je moet echt langsgaan voor advies qua kleur en wat het beste bij je huid past. 100 mensen 100 verschillende huidtypes/kleuren sommige foundations zoals van chanel hebben bijna allemaal een rose ondertoon, en als je dan net een gele ondertoon van gezicht hebt lijk je net een clown met de chanel foundations je moet dus sowieso eerst weten of je een rose of gele ondertoon hebt en daar de producten bij zoeken ik zou dus echt adviseren om langs te gaan bij de betere parfumerie
en in de regel werkt het zo: poederfoundation -> klaar, is al matterend vloeibare foundation -> finishing powder ( dus GEEN foundation powder) aanbrengen na de foundation om de foundation te ''setten'' en het glimmen gedurende de dag tegen te gaan en de finishing powder is vaak transparant van kleur en kan je er niet uit zien als een oranje wortel, want het geeft geen kleur af je moet dus niet een gekleurde poeder over je foundation doen
Tja, dan ga ik daar idd de fout al in hahaha! O wat erg zeg... Ik gebruik dan inderdaad ook een lichte poederkleur voor over mijn vloeibare foundation. Lekker stom hihihi! Zo zie je maar, ik had vroeger gewoon 1 fijne foundation en hield me verder niet bezig met welke er nog meer waren. Maar nu die dus niet meer te verkrijgen is moest ik dus een andere zoeken. En ik heb helaas nog steeds geen goede gevonden.. Hoe kom ik erachter of ik een roze of gele ondertoon heb? Of zoeken ze dat dan voor je uit bij Douglas/Ici Paris/DA?
mac is alleen te krijgen bij de mac stores in oa de bijenkorf en online via bijenkorf.nl is ook een erg goed merk foundation kun je eigelijk nooit online kopen of je moet die foundation al jaren gebruiken elk make-up merk heeft zijn eigen kleurcode's en je kunt bijv niet weten als je bij dior 010 ivory hebt wat dat bij mac, estee lauder, lancome, etc is elk merk gebruikt andere kleurcode's en je moet dus echt langsgaan om te kijken. bij de ici paris/douglas moeten ze kunnen zien of je huid een rose of gele ondertoon heeft en zo de foundation kleur bepalen. als je een gele ondertoon hebt lijk je met rose echt een clown en andersom ook, komt dus best nauw concealer moet je bijv altijd lichter kopen als je eigen huidskleur en nooit donkerder en foundation moet echt matchen met je kaaklijn en dus nooit uitproberen op je hand, want je hand heeft een hele andere kleur dan je kaaklijn en als je bij de ici paris bent geweest de foundation op laten brengen op heel je gezicht en dan buiten met een spiegel kijken hoe het eruit ziet in daglicht ipv TL verlichting in de winkel foundation moet er natuurlijk uitzien en het moet lijken of je niks op hebt
@Daantje22, jij hebt er veel verstand van! Super zeg! Dan weet ik wat me te doen staat... zonder make-up (HELP!!) deze week naar de Ici Paris of Douglas. Ben wel heel erg benieuwd.. wat ik vooral lastig vind is mijn beperkte budget. En bij zulke winkels ben je toch al gauw een hoop geld kwijt. Ze hoeven geen 5 euro te kosten hoor, maar ook geen 50 zeg maar. En hun komen toch vaak aan (om te verkopen) met de duurste merken.
van Clinique heb je ook een hele fijne matterende poeder voor over je foundation heen, volgens mij heet het double face powder. Te koop bij Douglas. Clinique - Powder - Superpowder Double Face Powder Die doe je inderdaad over je foundation, om te matteren bijvoorbeeld. Ik merkte dat mijn gezicht veel te droog werd als ik ging 'afpoederen' en dat mijn foundation mat genoeg was, dus ik ben met de poeder gestopt.
Als je een beetje budget wil doen, koop je juist een goede foundation.... Je hebt dan ook eigenlijk geen poeder meer nodig, dus dat is al 1 besparing. Je kunt ook kijken of ze een vaste klantenkaart o.i.d. hebben, dan krijg je vaak 10% korting! Scheelt toch vaak een leuk bedrag