hoi meiden, wij zijn toe aan wat variatie in het eten daarom ben ik opzoek naar lekkere recepten. alvast bedankt.
makkelijk pasta recept die heel snel klaar is zowel koud als warm te eten fusilli pasta paprika bosui kappertjes afgieten doperwten afgieten olijfmayonaise knoflook tonijn of zalm of ham Alles wat gesneden moet worden snijden in kleine stukjes bosui in ringetjes pasta koken afgieten en in een grote kom doen , alle groentes erbij knoflook persen paar lepels mayo erdoor tonijn , zalm of ham erdoor en klaar overigens is dit niet mijn lekkerste recept dat is roti met kip
Aardappel/groente salade: - Schil een kilo aardappels en snijd in dunne plakjes. Vervolgens deze koken tot ze net gaar zijn. Spoel na koken af onder koud water en laat ze afkoelen. - Kook ongeveer 300 gram tuinerwten en 300 sperziebonen voor ongeveer 5 minuten. Spoel na koken af onder koud water en laat ze afkoelen. - Snij 1 bosje lente-ui in dunne ringetjes, 1 groene paprika in dunne reepjes, 2 sjalotjes in hele kleine stukjes, een pluk basilicum (vers) en wat bieslook (vers). Nadat alle groenten en aardappels afgekoeld zijn, gooi je ze samen in een grote bak met de gesneden groenten en kruiden. Maar een mix van saus: 3 eetlepels mayonaise, 1 eetlepel olijfolie en maak aan met een beetje water. Goed roeren. Voeg hierbij wat dille toe en wat kervel. Schep dit door de salade heen en voila!!! Eet smakelijk
spinazieovenschotel mmmmm je hebt nodig 1 pak gehakte diepvriesspinazie 1 pakje bladerdeeg 500 gram gehakt 1 doos maggi ovenschotelmix witlof 1 zakje puree ovenschotel je bakt het gehakt rul, kruiden naar wens toevoegen. bladerdeeg laten ontdooien spinazie in een pannetje ontdooien puree klaarmaken zoals op doosje beschreven ovenschotel klaarmaken zoals op doosje beschreven ovenschotel beetje invetten, de bodem en zijkanten bedekken met de bladerdeeg, dan gehakt, spinazie, puree erin, als laatste de ovenschotel mix eroverheen en dan de bovenkant dichtmaken met de bladerdeeg. de schaal in een voorverwarmde oven ongeveer 20/25 minuutjes op 250 graden. als de bladerdeeg dan nog niet donker genoeg is iets langer er in laten zitten. naar wens kunnen er ook gebakken spekblokjes doorheen is ook erg lekker, alleen ben ik de enige hier die dat lust.
Het lekkerste recept is van een vriendin van me, die half indonesisch is, en dit recept van haar oma heeft (alleen die maakte alles helemaal zelf, zoals de tortillas, daar ben ik te lui voor ) Je hebt nodig: Tortillas spitskool 3 paprika's (groen, geel en rood) vetsin paprikapoeder kippenvleugels. Je gooit de gesneden spitskool, gesneden paprika in een grote pan. Met een beetje olie op de bodem. Voeg een flinke scheut vetsin toe, en ongeveer een half silvo potje parikapoeder. Laat dit minimaal een uur stomen, roer wel zo nu en dan om. Bak intussen de kippenvleugels en laat ze een beetje afkoelen. De tortillas warm maken (liefst in een koekenpan) en de gestoomde groente afgieten. Dan vul je de tortilla stuk voor stuk met een laagje groente, en het vlees van de kippenvleugeltjes. Wij vinden dit wel zo gigantisch lekker! Echt het lekkerste recept wat ik heb, en ook eens iets anders dan stamppot
Gewoon bij de supermarkt. Silvo heeft het wel, maar ook andere merken wel. Het is wit spul, en wordt in veel Chinees/Oosters eten gebruikt.
Champignons, spekjes,en ui bakken, haricot vers erdoor, erwtjes, worteltjes, en gebakken aardappel blokjes. Alles door elkaar, heerlijk bij gepaneerde snitzel, of een varkenshaasje!
Nee klopt, het is best fout spul! Smaakversterker E621... Maar voor een keer is het niet zo erg. Net als patat, is ook niet goed, maar voor een keer...
Ai das minder inderdaad! Hier geen last van, maar dan zou ik het ook niet meer gebruiken! Dan heb je zeker ook last van Chinees eten? Daar schijnen ze het heel veel in te gebruiken.
jammie jammie jammie, ik heb gisteren varkenshaas gegeten helaas had ik dit topic niet al eerder geopend.
ik ben benieuwd wat je van de spinazieschotel vind. zelfs mensen die eerst geen spinazie lusten vonden het lekker
Ik ben dol op de boemboes van Conimex (die vierkante, kleine doosjes). Basmati rijst, rendang vlees (boemboe) met sajoer boontjes (boemboe). Dan is het smullen hier!
Oh vetsin, verschrikkelijk. Zowel mijn broer, mijn moeder, mijn zoontje en ik kunnen er niet tegen. Wij worden er echt hyperactief van. We proberen Chinees eten ook een beetje te mijden (maar het zit ook in andere "niet oosterse" etenswaren) maar we vinden het zo lekker dat we het soms voor lief nemen dat we er zo druk van worden. Soms eten we op zondag met de hele familie bij mijn ouders thuis Chinees: 10 minuten na het eten wordt het dan altijd een (gezellige) dolle boel haha.
Wat ik heel erg lekker vind en mijn man ook: Pasta Pesto met kaas en brocolli! Nodig: Pasta Groene Pesto verschillende soorten kaas ( oude kaas, parmazaanse kaas, cheddar) brocolli (ui, champignons, groene paprika) doe ik er meer bij als extra groente maar hoeft niet perse creme fraiche/room culinair Pasta koken volgens voorschrift en brocolli in de laatste 5 min toevoegen. Kaas laten smelten in een ovenschaal in de oven met room culinair en een eetlepel groene pesto, als de kaas gesmolten is goed doorroeien en op smaak maken met zout en peper Champignons, ui en paprika bakken en toevoegen aan saus in ovenschaal. Dan de pasta en brocolli toevoegen aan de ovenschaal en goed doorroeien en even terugzetten in de oven met een laagje geraspte kaas eroverheen. Heerlijk!!!