Welke fratsen haalde jij uit toen je nog jong was op school etc,

Discussie in 'De lounge' gestart door din0, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Teveel om op te noemen, maar wat ik ontzettend grappig vond, is een doosje muizen los te laten door de hele school. Wel spijt van, vind het zielig voor die muizen.

2. knap

knap Niet meer actief

Als ik dit alles zo lees wat was ik een braaf kind.;)

Wel eens na de pauze ons verstopt om de les te ontlopen in de gym zaal met de halve klas haha. Dat was wel grappig.
    En spijbelde haast nooit een of twee keer gedaan. Het vak waar ik een bloedhekel aan had gym haha. Maar gelukkig (/helaas)kreeg ik een soort vlinders voor de meester:):):):) en bleef ik braaf mee gym en hahaha had het toch ergens nog nut voor

:):):):) Voor de rest dus super braaf..

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Gelooft iemAnd mij als ik zeg helemaal niets ??

Ja ik heb weleens school over geslagen of me ziek gemeld terwijl ik niet ziek was maar dit was altijd met toestemming van mijn ouders

En leraar irriteren ben ik nooit zo van geweest

Grote mond geven ook niet

Het enige wat ik dan eigenlijk altijd deed was gewoon praten tijdens de les maar ben er nooit voor de klas uitgestuurd oid

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.219
    1.873
    113
    hahah dat van eten in de aula.
    Ik kocht altijd een broodje kaasouflee zo lekker.
    En dan in me tas en naar buiten :p

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    HAhhahah ehm:)

-Stoel in de brand steken:p:) ( doormiddel van deo en een aansteker) en ja niet zo slim. Mocht mij even melden bij ome directeur ...ai....Dat was wat!:(

-Gummetjes gooien
    -Winkelen ipv colleges volgen ( spijbelen )
    -Aanwezigheidsformulier zelf ondertekenen
    -SNoepen, Snoepen,Snoepen in de klas ( wat absoluut niet mocht)
    -Rekkertjes schieten
    -Met eindexamen een stinkbom gemaakt:p en met suc6:)
    alleen was de rekening best duur. ( brandweer was geallarmeerd)

Tjong als ik terugkijk, zou ik toch bepaalde dingen anders willen doen of gewoon niet/nooit meer herhalen of gedaan hebben schandalig hahah

6. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Heerlijk topic:D

ik was absoluut geen lieverdje op school! Mijn ouders woonden in het buitenland, dus ik woonde een paar jaar bij mijn broer en schoonzus van rond de 24. Tja dan heb je natuurlijk een fantastische opvoeding;)

Bovendien waren wij een heel beruchte familie. Alle 7 rood haar, alle 7 spijbelden, maar kwamen nooit na, alle 7 haalden de ergste dingen uit, alle 7 deden we VWO, alle 7 hadden de hoogste cijfers qua klas, terwijl we niets deden...
    En allw 7 waren we toch de lievelingetjes van (bijna!) elke leraar!

Mijn allereerste lesuur in klas 1 begon zo: mijn mentor zag me aankomen en het eerste wat hij zei was: Neeeee niet weer zo'n *achternaam*! Ik dacht juist dat ik van ze af was! Big big smile... Maarrehh.. Bij mij begin je met een blanco strafblad hoor! Wees maar niet bang, ik oordeel niemand op zn voorgangers! *ja, dat merk ik*
    Nou, hoe opbeurend is dat als bang eersteklassertje die voor het eerst op school is!

Ehmmm ik verwedde flessen wijn met leraren, verwdde ook slagroomtaarten.. Was altijd weer een verrasding als de leraar een tas op mn tafel zette:)
    Een keer kreeg ik ook een tas in handen geduwt van een voor mij onbekende leraar, met de woorden: jij bent een *achternaam* he? Hier, neem dit mee voor je broer. Ik was m nog wat verschuldigd.
    Ik later natuurlijk heel sneaky kijken... Van die grote flessen bier:D
    en natuurlijk stiekem daarna met een paar vrienden... Haha

mijn beste afkijktruc ooit! Nouja, ik hielp een ander aan antwoorden... Ging zo.
    Wij hadden allemaal een GR, grafische rekenmachine. Daar kon je op typen(heel handig btw bij bijv. economie formules:D) maar er zaten ook spelletjes op. Een spelletje was helemaal rage, iedereen deed dat onder de les.
    Nou wou het geval dat ik al heel wat meerkeuze antwoorden had doorgegeven aan de persoon naast me. Maar ja, open vragen gaat wel wat lastiger;)
    Dus ik typ het hele antwoord in mn GR.
    Toen schreeuwde ik heel hard door de klas: jaaaa wauw wat een mooi goal! Wauw topscore!!
    En natuurlijk moest mijn buurman dat even zien he, das logisch:)
    Dus die kon mooi het verhaal van mijn GR aflezen...!
    En mijn leraar maar denken dat ik zo knap de klassenscore met een spelletje had gehaald...
    En het geniale was ook nog dat hij me daarmee aan het eind van de les feliciteerde *proest* de arme kerel moest eens weten...

7. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Ik werd trouwens ook noooooit bij mijn voornaam genoemd!
    Ik werd bij mijn achternaam genoemd, omdat ze ons niet uit elkaar konden houden... Moet je bedenken, ik was het enige meisje, met 4 oudere broers op school...
    Enom het nog erger te maken, werd ik afwisselend bij de namen vsn mijn broers genoemd... Ook al was de oudste bijv al 4 jaar van school af...
    En ik was geloof ik toch echt wel een meisje:p

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Wij hebben met de hele klas de gymleraar weggepest, tot huilens toe.
    Hij is ook niet meer teruggekomen.
    Hij was net afgestudeerd en nog erg jong.

Verder ben ik altijd best braaf geweest.

9. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Wij hadden een fontein op het schoolplein....
    Met een paar klasgenootjes afgesproken om dubro mee te nemen..
    (SCHUIMPARTY!!!)
    Je raad het al de fontein was die middag errug schoon (zijn er trouwens nooit achter gekomen wie het hadden gedaan..)

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat deden wij altijd in de fontein die voor de schouwburg stond destijds.. en wij niet alleen, er is een sport van gemaakt om die fontijn altijd te laten schuimen:D

11. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Basisschool:

Groep 8, ik had samen met een vriendinnetje de ziektemeldingen die ik mocht aannemen in het kantoor van de directeur. Heel bijzonder vonden wij dat, voelden ons hele secretaresses.
    Nou wil het geval dus dat onze leraar altijd een koffertje bij zich had. Die ene dag had hij beloofd om de werkstukken van de klas weer nagekeken mee terug te nemen (zo spannend was dat altijd :D hij maakte er een heel verhaal van. Hilarisch!).
    De dag dáárvoor was ik in Brabant geweest en hadden we carnaval gevierd. Wat heb je bij carnaval? Confetti en serpentine!! Kilo's en meters van dat spul, natuurlijk. En Ik had nog een zakkie of vier over...

Het gevolg? "meeeester! Mogen we dan NU de cijfers van het werkstuk? Ah pleaaaase?" "nou okee, ga er maar voor zitten allemaal!" *koffertje gaat open* één grote bende want Anoukje had dus die vijf zakken confetti in dat koffertje gegoten. Tsja, meester! Had je hem maar niet de éne dag in het kantoor moeten laten staan! :D

(kwam hem paar maanden terug nog tegen, hij wist het zich nog te herinneren en vertelde dat hij in die tijd ook fan was van Guust Flater. Mijn ma dus ook, die twee wisselden de ene na de andere stripboeken-bundel uit op het schoolplein! Snap ik dus nu waarom ik die avond ook allemaal confetti bij mijn bord vond.... ma had het uiteraard AL LANG EN BREED gehoord voordat ik uberhaubt thuis was :D)

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Op de basisschool:
    Hele potjes lijm in je handen gieten en onder de kraan houden zodat je lijmballen kreeg
    Knutselspullen meenemen voor thuis
    Bij een invalster, die heeel slim had bedacht om te gaan kleien en daarna de klas uit te lopen... hebben we de hele ramen volgegooid met die klei... ze kreeg echt een rolberoerte

en dan vind ik het altijd zielig voor de leraren ;)

Iedereen had een kladblokje, daar ff lekker op kauwen en dan op het plafond schieten met een elastiekje.

Flesje bier drinken in de pauze achter de peuterspeelzaal...

En we hebben een keer de hele wc ondergekliederd met watervaste stift.

Op het voortgezet onderwijs was ik veel braver. We deden wel eens grappige dingen maar nooit iets om iemand echt voor schut te zetten. De 2e klas waar ik inzat deed dat wel, maar daar deed ik nooit aan mee.

We deden meer dingen als James (het geraamte) aankleden met het jasje van een leraar, muts op, peuk in zn mond en dan hem zo voor de deur zetten met de hand vast aan de deurklink. Als de leraar dan terug kwam en de deur opendeed rolde James zo in zn armen ;)

13. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Hahaha, wat waren jullie erg zeg!

Ik was ook niet altijd de braafste (al kwam dat wel vaak zo over bij iedereen) maar vergeleken met deze verhalen was ik zeker een schatje.

Van de dingen die me echt bijgebleven zijn, is dat ik een meisje pestte (basisschool)....weet eigenlijk niet waarom en het was iets kortdurigs, gewoon pestbuien denk ik want er was helemaal geen aanleiding....datzelfde meisje werd een paar jaar later mijn beste vriendin.

In diezelfde periode kwam de luciferfase....fikkie steken in een speelhuisje op het schoolplein. Het schoot in de fik en ik wist niet hoe snel ik weg moest wezen, heb heel die middag en volgende dag in spanning gezeten, bang dat ik gezien was door iemand en door de politie opgehaald zou worden :D

Op de middelbare school was ik ook wel braaf. Hooguit wat ruzietjes met stomme meiden die het niet laten konden het bloed onder mijn nagels vandaan te halen, daaruit is wel eens een mep-actie voortgekomen....

Tegen leraren heb ik nooit wat gehad, hooguit dat ik een enkeling niet mocht.

Spijbelen dat was iets voor tijdens de MEAO (geen idee hoe dat tegenwoordig heet, erg lang geleden alweer :p) met zo een OV op zak wil je natuurlijk meer van het land zien dan van de school....

En tijdens de HBO vond ik het geen spijbelen, daar moest je het zelf weten of je kwam of niet, tenzij een verplichte module maar dat waren er niet veel dus ik kon overdag veel leuke dingen doen ;)

Best een braaf meisje dus. En nog steeds....;)

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Propjes schieten naar de leraar en de pestkop van de klas de schuld geven :p

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik was iig geen makkelijke...
    ik heb 2maanden aan een stuk gespijbeld. Zat dan boven op mijn kamer wachte tot ouders weg gingen en dan naaide ik er tussenuit of bleef de hele dag in bed. Eind van de middag kwam ik dan heel sneaky naar beneden gooide de ff met de achterdeur en deed dan net of ik net van school af kwam hihi. Na 2maanden kreeg ik een brief thuis met alle afwezige datums. Heb niet echt straf gehad moest wel elke dag nablijven ma dat vond ik geweldig! Ik voelde ne ook een hele tante dat ik daar zat. Ik spijbelde erg veel, maakte het de leraren niet makkelijk samen met mijn beste vriendin, was ook best een brutaaltje na der waren er ook bij die drugs gebruikte net voor de les of op de wc en dat deed ik nooit. Heb wel vaak op de wc sigarette gerookt. Want om het geboue van de 1e brugklas mocht je niet roken dus deden we het op de wc want wij rookte toen al..

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hahaha oo dat spijbelen, ik stond standaard bij het verkeerde lokaal te wachten. En had altijd een cover up haha..

Ik ben best sociaal, durf ik wel te zeggen over mezelf haha, dus kan met iedereen wel overweg. En had zo dus ook overal 'vriendjes' onder de lerarem en een ander soort werknemers in de scholen.

En met name op het daltononderwijs betekende dit, vrijheid 'blijheid'.. Vond altijd iemand bereidt om af te tekenen (daltonuren) incl het herkansen van toetsen ed. De grootste grap was toch wel dat we een nieuwe leraar kregen voor een bepaald vak en dat het exvriendje van mijn zus was, oeps best even lullig haha, want de avond dat hij kennis kwam maken met mijn ouders, heb ik hem heel trots al mijn pokemon kaarten laten zien.. Toen ik hem teveel aan het triggeren was op school vroeg hij ook even heel gemeen: Hoe is het met de pokemon collectie (was inmiddels jaren terug toen).. Nou als blikken konden doden hahahaha..

Deel Deze Pagina