hoi allemaal, ik wil van potjes over naar vers omdat ze vers veel makkelijker eet (tja wie niet he sommige) alleen soms eten wij potgroente en dat wil ik eigenlijk nog niet geven weet ook niet of dat kwaad kan maar in ieder geval zat ik te denken om dus van die diepvriesgroente te halen en dan per portie klaarmaken met een aardappel of wat dan ook en stukkie vlees alleen nu is mn vraag kan ik bijvoorbeel al sochtends de hap klaar maken en dan savonds opwarmen ? of kan ik het beter ter plekke maken of zeggen jullie potgroente kan geen kwaad voor een keer mits het niet te vaak is ? en wat doen jullie door de hap om het minder droog te maken ze krijgt nog wel geprakt gewoon beetje water of klein beetje vet van het vlees bakken ? Alvast bedankt!!
Ze is bijna 1 jaar en kan prima met de pot mee eten. Makkelijkste wat je kunt doen is 'de pot' aanpassen. Dus voor het hele gezin verse of diepvriesgroente gebruiken, en geen pakjes of zakjes. Af en toe kan wel hoor, het gaat vooral om de zout. Dan zit je ook niet met het klaarmaken van 'de hap', maar eet je dochter normale gezinsmaaltijden met mama en papa. Dat is ook veel leuker voor een dreumes + dat je het prakken snel achterwege kunt laten. Voor een dreumes hoeft dat echt niet meer.
Eens met adi, je gezinsmaaltijd meer aanpassen aan je kindje, dus vaker vers of diepvries. Een keer potgroenten kan niet zoveel kwaad maar voor bijna alles is er ook een diepvries alternatief ( Doperwten, rode kool, sperziebonen, dus blijft doorgaans peulvruchten over in pot en da's meer werk om vers/gedroogd te maken ja ) Qua prakken: Kleine kindjes hebben de vetten hard nodig, dus ik zou idd vlees vet gebruiken om 't smeuïg te maken, net als dat jullie zelf jus zouden gebruiken. Alleen is jus uit een pakje te zout, zelfgemaakte jus kan dus wel. En niet te lang meer blijven prakken he, beste leren ze redelijk snel normaal mee eten om problemen te voorkomen.
ok thnx dames wij eten voornamelijk ook vers alleen bv boontjes vindenen wij hier allemaal niet lekker vers dus die komen uit pot hier!!! en jus wat is dat dat eten wij hier nooit hihihi dus daarom mijn vraag voor de dagen dat wij uit pot eten zeg maar thnx Groetjes jamy
Pot of blik is niet slecht hoor, zolang er geen toevoegingen in zitten, vers is wel beter qua voedingswaarden, maar af en toe wat uit een pot kan echt geen kwaad. Dus als jullie boontjes uit een pot eten; gewoon ook lekker aan je kindje geven! Als je liever vers geeft, is het ook prima om dat 's ochtends te maken en 's avonds op te warmen, geen probleem!
Ieuw ik vind boontjes (sperziebonen bedoel je toch?) echt juist heel vies en sladderig uit pot. Maar dit terzijde... Je kindje kan heus wel een keer een potje groenten mee eten. Maar ik zou ze eerst even goed wassen (in een vergiet of grote zeef onder de kraan) omdat er bij witte-, bruine bonen, kapucijners ed heel veel toegevoegde suikers in het vocht zitten...
Ik vind de boontjes uit pot ook heel vies, en vers juist veel lekkerder.. Het enige wat wij eigenlijk uit pot eten zijn erwtjes en worteltjes, verder alles vers. Af en toe iets uit pot is echt geen ramp, maar meer dan 1x per week zou ik zeker niet doen ivm het zout. En dan inderdaad eerst even afspoelen (voor zover dat iets uit maakt)... Verder zou ik jullie groenten ook vers of diepvries doen, scheelt een hoop extra werk!
Gewoon laten mee-eten met wat jullie eten, eventueel een apart pannetje met (diepvries)groentes op het vuur, lekker in stukken op het bord aanbieden en smullen maar Als ik geen jus heb dan gebruik ik wat olijfolie of roomboter over de aardappeltjes/groenten.